ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

3.550.000 ευρώ το απαιτούμενο κόστος για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 10:34:00 π.μ. | | | |
3.550.000 ευρώ το απαιτούμενο κόστος για την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο
 Στην 1998/25-4-2016 Αναφορά που είχε καταθέσει στη Βουλή ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός με θέμα το αίτημα μαθητών και μαθητριών της Γ' Τάξης του Γυμνασίου Κουτσοποδίου για την επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στη γραμμή Κορίνθου-Άργους-Ναυπλίου, απάντησε ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζης, επισυνάπτοντας έγγραφα του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το επισυναπτόμενο έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

“Με τις υπ' αριθμ. 4670/3-3-2011 και 4689/7-4-2011 αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ και σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 9 του ν.3891/2010 το δίκτυο της Πελοποννήσου σχεδόν στο σύνολό του έχει χαρακτηριστεί ως “Ενεργό Δίκτυο”, δηλαδή δίκτυο που όταν ζητηθεί από οποιαδήποτε μεταφορική σιδηροδρομική εταιρία που πληροί τους όρους της Ελληνικής και Διεθνούς νομοθεσίας να δύναται άμεσα η υπάρχουσα υποδομή να τεθεί σε λειτουργία.

Με βάση του άρθρο 7 του ν. 3891/4-11-2010 η αρμοδιότητα για την ανάπτυξη και οργάνωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, σε ό,τι αφορά την συχνότητα των δρομολογίων, τις υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό και την τιμολογιακή πολιτική ανήκει στην Σιδηροδρομική Επιχείρηση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Ο Διαχειριστής Υποδομής (ΟΣΕ) λαμβάνει υπόψη του οποιοδήποτε αίτημα σιδηροδρομικής επιχείρησης (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και εκπονεί πλέγμα δρομολογίων για την εξυπηρέτηση επιβατικής ή εμπορευματικής μεταφοράς εφόσον συντρέχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, συστήματος σιδηροδρομικής υποδομής και επάρκειας προσωπικού.

Έως σήμερα στο Δίκτυο της Πελοποννήσου δεν έχει υπάρξει αίτημα για δρομολόγηση τακτικών επιβατικών αμαξοστοιχιών εκτός ορισμένων τρημάτων (Διακοφτό-Καλάβρυτα, Περιοχή Πάτρας, Κατάκωλο-Πύργος-Ολυμπία) όπου και εκτελούνται.

Σημειώνεται ότι περιοδικά αιτήματα για εκδρομικές αμαξοστοιχίες ικανοποιούνται άμεσα, πράγμα που αποδεικνύει ότι το δίκτυο δεν είναι σε εγκατάλειψη, αλλά σε αναμονή λειτουργίας όντα οι συνθήκες το επιτρέψουν”.

Το δεύτερο επισυναπτόμενο έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

“Για την επαναλειτουργία της γραμμής Κόριθνος-Άργος-Ναύπλιο, από πλευράς υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής και επισκευής – εγκατάστασης των ΑΣΙΔ, το απαιτούμενο κόστος είναι της τάξεως των 3.550.000 ευρώ. Η δαπάνη όμως αυτή μέχρι σήμερα δεν έχει εξασφαλιστεί είτε από κονδύλια της Περιφέρειας Πελοποννήσου, είτε από ίδιους πόρους του ΟΣΕ, καθότι οι πόροι αυτοί είναι δεσμευμένοι στην Τράπεζα της Ελλάδος με συνέπεια να μην είναι εφικτή μέχρι σήμερα η εκταμίευσή τους για εργασίες επισκευής και συντήρησης του δικτύου.

Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, που πιστεύουμε ότι θα γίνει η παραπάνω εκταμίευση και τμηματική αποδέσμευση ανά έργο επισκευής στο δίκτυο, θα προταθεί το παραπάνω έργο της επισκευής και συντήρησης στο συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου.

Ταυτόχρονα όμως, ισχύουν τα αναφερόμενά μας στο με αριθμό πρωτ. 1575681/28-4-2016 και όταν θα υπάρξει ανάλογο αίτημα θα συνεργαστούμε με την σιδηροδρομική επιχείρηση ώστε να ανταποκριθούμε για την εξυπηρέτηση του επιβατικού ή και του εμπορευματικού έργου”.

Το επισυναπτόμενο έγγραφο του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:

“Το Θέμα της επαναλειτουργίας της τακτικής κυκλοφορίας επιβατικών συρμών στο τμήμα γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο σχετίζεται με την επίλυση ζητημάτων της υποδομής της (ισόπεδες διαβάσεις, υποδομή γραμμής, κλπ) έτσι ώστε να είναι δυνατή η χάραξη αξιόπιστων δρομολογίων συρμών στο τμήμα αυτό.

Εφόσον επιλυθούν τα ζητήματα αυτά, θα επανεξεταστεί συνολικά το όλο θέμα με αιχμή την ανταπόκριση των δρομολογίων στο σταθμό της Κορίνθου της προαστιακής γραμμής της Αθήνας (Αεροδρόμιο-Κιάτο) έτσι ώστε να εξυπηρετείται, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, το τουριστικό επιβατικό κοινό από/προς Ναύπλιο.

Δεδομένου ότι η βασική στόχευση της εταιρίας είναι ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος με γνώμονα αφενός την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και αφετέρου την οικονομική βιωσιμότητά της, προς την κατεύθυνση αυτή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ανοικτή για οποιαδήποτε συνεργασία”.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ