ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

Βραβεία Πανελλήνιου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Πρωτόλειου Διηγήματος και σε μαθητές της Αργολίδας

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 11:05:00 π.μ. |
Βραβεία Πανελλήνιου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Πρωτόλειου Διηγήματος και σε μαθητές της Αργολίδας
 Την Κυριακή 4/12 θα πραγματοποιηθεί η τελετή απονομής των βραβείων του 4ου Πανελλήνιου Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Πρωτόλειου Διηγήματος για το χρονικό διάστημα 2015-2016. Η τελετή της απονομής θα πραγματοποιηθεί στις 12.00 το μεσημέρι στο κτίριο του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη (2ας Μεραρχίας 36 και Ακτής Μουτσοπούλου, στον Πειραιά).

Ο θεσμός του διαγωνισμού είναι αφιερωμένος στη μνήμη της Καίτης Λασκαρίδη και εγκαινιάστηκε το 2000 ύστερα από πρωτοβουλία της Μαριλένας Λασκαρίδου, προέδρου της Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος. «Αρχικά ο διαγωνισμός απευθυνόταν στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Νομαρχίας Πειραιά», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η βιβλιοθηκονόμος Παναγιώτα Δεδετζή, μιλώντας εκ μέρους της Καλής Κυπαρίσση, που έχει τη γενική ευθύνη της διοργάνωσης: «Η ανταπόκριση που βρήκε στα παιδιά οδήγησε το Ίδρυμα στην απόφαση να επεκταθεί το δικαίωμα συμμετοχής και στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Νομαρχιών Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Ιωαννίνων, Αρκαδίας, Αργολίδας, Κορινθίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Αχαΐας, Ηλείας, Ευρυτανίας και Φωκίδας. Στη συνέχεια, σε ειδική συνεδρίαση της Κριτικής Επιτροπής του λογοτεχνικού διαγωνισμού, πριν από τέσσερα χρόνια, αποφασίστηκε ομόφωνα ο διαγωνισμός να μετατραπεί σε πανελλήνιο».

Ποιος ακριβώς είναι ο σκοπός του διαγωνισμού; «Φιλοδοξία μας είναι» παρατηρεί η Π. Δεδετζή, «να ενισχύσουμε την αυτοέκφραση των εφήβων και να υποστηρίξουμε το μάθημα της λογοτεχνίας και της έκθεσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κάτι στο οποίο έχει σταθεί αρωγός και το υπουργείο Παιδείας. Η συγγραφή πρωτόλειου διηγήματος και η ευγενής άμιλλα μεταξύ των υποψηφίων μπορεί να συμβάλει σημαντικά προς μια τέτοια κατεύθυνση. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα μέσα από τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό να μάθουν να γράφουν και να εκφράζονται, όπως και να εξοικειωθούν με την πρακτική της δημοσιοποίησης του λόγου τους».

Για το Ίδρυμα Λασκαρίδη, η αυτοέκφραση αποτελεί το θεμέλιο του όλου εγχειρήματος. Η προσπάθεια των παιδιών που λαμβάνουν μέρος στον διαγωνισμό ανοίγει έναν πολύ γόνιμο δρόμο: έναν δρόμο που θα τους επιτρέψει να ανακαλύψουν και να χρησιμοποιήσουν τα δικά τους μέσα προκειμένου να αναδείξουν όλα όσα τα απασχολούν και τα προβληματίζουν, μιλώντας για τις χαρές και τις λύπες τους, για τις αγάπες και τις προτιμήσεις τους, αλλά και για τις πρώτες και τις κατοπινές σκέψεις τους. Για να συμβεί, ωστόσο, αυτό, και για να συνειδητοποιηθεί καθ' ολοκληρίαν από τους μαθητές, θα πρέπει να συμβούν κι άλλα: να υπάρξει διάλογος αναμεταξύ τους αλλά και με τους άλλους, να μεσολαβήσουν οι απαραίτητες λογοτεχνικές αναγνώσεις, να πραγματοποιηθούν αμοιβαία επωφελείς ανταλλαγές. Και είναι προφανές ότι διαδικασίες σαν κι αυτές θα έχουν ιδιαιτέρως θετικά αποτελέσματα τόσο για το σχολείο όσο και για την κοινωνία. Και από αυτή την άποψη, το Ίδρυμα Λασκαρίδη πιστεύει πως η παρέμβαση των ενηλίκων δεν μπορεί παρά να είναι περιορισμένη. Διαφορετικά θα χαθούν ο αυθορμητισμός και η ιδιαιτερότητα του εφηβικού λόγου.

Την Κριτική Επιτροπή του 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πρωτόλειου Διηγήματος αποτελούν η πανεπιστημιακός, κριτικός λογοτεχνίας και μεταφράστρια Τιτίκα Δημητρούλια (πρόεδρος), η μυθιστοριογράφος Μάρω Δούκα, ο πανεπιστημιακός και εκδότης του επιστημονικού περιοδικού «Νέα παιδεία» Κωστας Αγγελάκος, ο ομότιμος καθηγητής Ψυχοφυσιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιάννης Παπαδάτος, η υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Ιδρύματος Λασκαρίδη Καλή Κυπαρίσση, η φιλόλογος Ελευθερία Λυμπέρη και ο νικητής του περσινού διαγωνισμού Τρύφων Τύπου. 
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ