ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τρίτη 1 Αυγούστου 2017

Ανδριανός στη Βουλή για την Παιδεία: Η οπισθοδρόμηση και η εσωστρέφεια δεν απαντά στις επιτακτικές ανάγκες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 12:03:00 μ.μ. | |
Ανδριανός στη Βουλή για την Παιδεία: Η οπισθοδρόμηση και η εσωστρέφεια δεν απαντά στις επιτακτικές ανάγκες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
 Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός στην ομιλία του στη Βουλή κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:


“Κατέστη πιστεύω σαφές από τη μέχρι τώρα συζήτηση στην Ολομέλεια αλλά και από τη συζήτηση στην Επιτροπή η θεμελιώδης διαφωνία μας με το νομοσχέδιο αυτό. Ένα νομοσχέδιο που χαρακτηρίζεται από οπισθοδρόμηση και εσωστρέφεια και δεν απαντά στις πραγματικές και επιτακτικές ανάγκες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην πατρίδα μας.

Και αυτό δεν είναι μόνο το δικό μας συμπέρασμα. Είναι το συμπέρασμα πιστεύω του κάθε πολίτη που παρακολούθησε χωρίς κομματικές παρωπίδες τη συζήτηση και στην Επιτροπή αλλά και τη σημερινή μέχρι τώρα και είδε τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να μας κάνουν μαθήματα δημοκρατίας, άκουσε τον κ. Παρασκευόπουλο να λέει για το άσυλο ότι “Εάν επιτρέπεται να μπαίνει αστυνομία και στα άλλα ελαφροεγκλήματα, τότε δεν έχουμε κανένα θεσμό ασύλου σε ισχύ” (και έτσι βεβαίως εξηγείται το γιατί αφαιρέσατε από το αρχικό σχέδιο τα πλημμελήματα), άκουσε τον Υπουργό κ. Γαβρόγλου να λέει “Αν οι καλοί είναι να φύγουν στο εξωτερικό, επειδή δεν πληρώνονται, εγώ τους προτρέπω να φύγουν”. Ακούσαμε από τον κ. Υπουργό να μιλά για “κόκκινες γραμμές” για θέματα δημοκρατίας αλλά θέλω να τον ρωτήσω: Μόνο εσείς έχετε κόκκινες γραμμές σε θέματα δημοκρατίας; Μόνο δικό σας προνόμιο είναι;

Για να το ξεκαθαρίσουμε λοιπόν, μαθήματα δημοκρατίας η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας δεν δέχεται. Κι ενώ κ. Υπουργέ δίνετε την εικόνα του ήπιου και του ευγενικού συναδέλφου, οι ειρωνικές νουθεσίες και οι αποστροφές του τύπου “δεν ξέρω αν οι συνάδελφοι βουλευτές μπορούν να καταλάβουν τι είπε ο κ. Παρασκευόπουλος” για το άσυλο ή σήμερα πριν από λίγο ότι αν βαθμολογούσατε τις ομιλίες των βουλευτών ως εργασίες φοιτητών θα τους κόβατε, αυτές λοιπόν οι νουθεσίες δεν σας τιμούν. Προσβάλλουν τους συναδέλφους και δεν έχουν θέση στα κοινοβουλευτικά ήθη. Από τη μια μεριά ζητάτε συναίνεση, και από την άλλη, δείχνετε αλαζονεία. Δεν συνηθίζω να χρησιμοποιώ αυτές τις λέξεις και αυτό το ύφος, αλλά πραγματικά τελευταία μας έχετε εκπλήξει και θέλω να σας πω κατεβείτε από το άλογο της έπαρσης. Δηλαδή αντιφάσεις συνεχείς μία μιλάτε για καταστροφικό πεδίο στην παιδεία, από την άλλη πλευρά επισημαίνετε το σημαντικό έργο και όπως είπατε στην Επιτροπή “μόνο λίγες ανορθογραφίες” έχετε βρει – πώς λοιπόν αυτά συνδέονται μεταξύ τους;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Είναι σαφές ότι η δική μας λογική, το δικό μας όραμα και η δική μας φιλοσοφία για την εκπαίδευση κινούνται σε αντιδιαμετρικά αντίθετη κατεύθυνση από την κυβερνητική πλειοψηφία.



Εμείς θέλουμε πανεπιστήμια ανοικτά, με ισχυρό αυτοδιοίκητο, δημιουργικά, ικανά από κάθε άποψη να λαμβάνουν τις αποφάσεις που τα αφορούν και να υλοποιούν δημιουργικές πρωτοβουλίες.

Θέλουμε πανεπιστήμια που λειτουργούν ως ο πιο αποτελεσματικός μοχλός κοινωνικής κινητικότητας, ανοιχτά σε κάθε νέο άνθρωπο ανεξάρτητα από την οικονομική δυνατότητα και το κοινωνικό υπόβαθρο της οικογένειάς του – πανεπιστήμια που δίνουν ουσιαστικές ευκαιρίες μόρφωσης και προκοπής σε όλους όσοι έχουν το ταλέντο και τη βούληση.

Θέλουμε πανεπιστήμια στενά συνδεδεμένα με την κοινωνία και την αγορά εργασίας, που επιδιώκουν και κατακτούν την αριστεία, που προσελκύουν ενεργά νέους ανθρώπους από την πατρίδα μας και το εξωτερικό και τους δίνουν τα εφόδια και τα κίνητρα για να μείνουν στη χώρα και να προκόψουν.

Θέλουμε πανεπιστήμια που δεν φοβούνται, αλλά επιδιώκουν τη διαρκή αξιολόγηση και τον ανταγωνισμό, με την πεποίθηση ότι αυτές είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις της βελτίωσης.

Θέλουμε πανεπιστήμια που να διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους, υλικούς, άυλους και ανθρώπινους για να επιτελούν με επιτυχία την αποστολή τους, και που διεκδικούν δυναμικά ολοένα και περισσότερα, μέσα από την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμης δυνατότητας και μέσα από συνέργειες με άλλα ακαδημαϊκά ιδρύματα, με φορείς της κοινωνίας των πολιτών και της αγοράς που σέβονται τον διακριτό χαρακτήρα και ρόλο κάθε μέρους και παράγουν αμοιβαίο όφελος.

Και βεβαίως θέλουμε πανεπιστήμια με απόλυτη ελευθερία στην έκφραση και τη διάδοση των ιδεών, αλλά με καμία ανοχή στην παραβατικότητα και την τέλεση αξιόποινων πράξεων. Γιατί το να κυκλοφορούν οι φοιτητές και οι καθηγητές χωρίς φόβο στα πανεπιστήμια κάθε ώρα της μέρας

και να μη φοβούνται να εκφράσουν ελεύθερα τις ιδέες τους μπροστά στις απειλές των τραμπούκων δεν πρέπει να εξαρτάται από την “ευρωστία του φοιτητικού κινήματος” όπως είπατε κύριε Υπουργέ σε κάποια συνέντευξή σας.

Ούτε βεβαίως μας τιμά η εικόνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου στην Πατησίων και των άλλων πανεπιστημιακών κτηρίων σε ολόκληρη τη χώρα όπου οι πωλητές λαθραίων προϊόντων – οι οποίοι βεβαίως δεν διαπράττουν κακουργήματα κατά της ζωής οπότε με τη λογική της Κυβέρνηση είναι απρόσβλητοι από το νόμο – πουλούν ανενόχλητοι την πραμάτεια τους ενώ κάποια μέτρα παραδίπλα υπάρχουν τα νόμιμα μαγαζιά που πληρώνουν φόρους και εισφορές.

Το όραμά μας λοιπόν είναι στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από τις πολιτικές της κυβέρνησης. Αυτό είναι και το όραμα για τα πανεπιστήμια στη συντριπτική πλειονότητα των χωρών του κόσμου.

Και αντί λοιπόν να δούμε πώς θα ενισχύσουμε τα πανεπιστήμια, πώς θα ενθαρρύνουμε το αυτοδιοίκητο και την ανάληψη δημιουργικών πρωτοβουλιών, δημιουργείτε μ' αυτό το νομοσχέδιο ένα ασφυκτικό πλαίσιο που στοχεύει σε νέα γραφειοκρατικά εμπόδια και βεβαίως στην εξυπηρέτηση μικροκομματικών σκοπιμοτήτων.

Εμείς διαφωνούμε με τις ρυθμίσεις που πλήττουν τη βιωσιμότητα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, που δημιουργούν εμπόδια στη δημιουργία νέων μεταπτυχιακών, στα ελληνικά και σε ξένη γλώσσα. Βλέπουμε τι έχει γίνει στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια, πώς εξελίχθηκε η χώρα αυτή σε ένα σημαντικό πόλο για την παροχή υπηρεσιών παιδείας στην ευρύτερη περιοχή. Και βεβαίως διαφωνούμε με τις μικροκομματικές ρυθμίσεις που αφορούν την εκλογή των αντιπρυτάνεων, και βεβαίως την οπισθοδρόμηση ως προς το άσυλο.

Σε ό,τι αφορά τη διά βίου μάθηση και την επαγγελματική εκπαίδευση, καταθέσαμε τις επιφυλάξεις μας για τις προβλέψεις του άρθρου 48 που πιστεύουμε ότι είναι πρόχειρες και θα δημιουργήσουν προβλήματα, αλλά και για την απουσία ουσιωδών μεταβατικών διατάξεων στο άρθρο 86.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο κινείται σε λάθος κατεύθυνση, παρά τις κάποιες επιμέρους διάσπαρτες ρυθμίσεις που έχουν θετικά στοιχεία όπως τις προβλέψεις για τους πολύτεκνους και τους τρίτεκνους του άρθρου 78, τις 15 επιπλέον ημέρες αναρρωτικής άδειας στους αναπληρωτές και βεβαίως την καταβολή υπερωριακής αποζημίωσης στους υποδιευθυντές και διευθυντές των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας που πραγματικά επιτελούν σε δύσκολες συνθήκες σημαντικό έργο. Εμείς σε αντίθεση με σας, δεν είμαστε δογματικοί, και αυτά τα λίγα επιμέρους θετικά στοιχεία θα τα στηρίξουμε.

Όμως είναι σαφές, ότι με το νομοσχέδιο αυτό αντί να προχωρήσουμε μπροστά, κάνετε βήματα πίσω. Αντί να ανοίξετε τα πανεπιστήμια στον κόσμο, στην κοινωνία και την αγορά, τα εγκλωβίζετε σε χρεοκοπημένες λογικές του παρελθόντος. Αντί να απελευθερώσετε τις δημιουργικές δυνάμεις τους, νομοθετείτε νέες και εντελώς αχρείαστες παρεμβάσεις του Υπουργείου και νέα γραφειοκρατικά εμπόδια.

Είναι λοιπόν προφανές ότι εμείς θα καταψηφίσουμε επί της αρχής το νομοσχέδιο αυτό”.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ