ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΧΡΟ - Η Πελοπόννησος μπορεί να παράγει τα πάντα και να φτιάξει τα πάντα

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:03:00 μ.μ. |
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΧΡΟ - Η Πελοπόννησος μπορεί να παράγει τα πάντα και να φτιάξει τα πάντα
Αυτή ήταν η πρώτη κουβέντα που μας είπε ένας από τους συνομιλητές μας, παραγωγός ελαιολάδου, που συμμετέχει στην Έκθεση ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΧΡΟ 2017 στην Αργολίδα.

Η Έκθεση θα ανοίξει για το κοινό σε λίγες ημέρες, στις 27 Σεπτεμβρίου και θα διαρκέσει έως και την 1η Οκτωβρίου. Με την ευκαιρία αυτή βρεθήκαμε και συνομιλήσαμε με πολλούς εκθέτες από διαφορετικούς κλάδους, ακριβώς επάνω την προετοιμασία του μεγάλου γεγονότος. Ας δούμε μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά αποσπάσματα αυτής της συνάντησης.

Ρωτήσαμε για το γενικό κλίμα που υπάρχει σε σχέση με την οικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά και της Πελοποννήσου. Είναι μια λογική αρχή για μια τέτοια συζήτηση, καθώς όλοι όσοι συμμετέχουν στην Έκθεση ζουν από πρώτο χέρι τις συνέπειες της κρίσης. Η απάντηση του Χ.Β., Μηχανολόγου που δραστηριοποιείται στον κλάδων των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας είναι χαρακτηριστική.

«Η κρίση θα περάσει και το θέμα είναι να αφήσει κάτι θετικό – πάντα πρέπει να ψάχνουμε τα θετικά στοιχεία στις δύσκολες περιστάσεις. Το θετικό αυτής της κατάστασης είναι ότι αρχίζουμε να φεύγουμε από την πεπατημένη, από ενός τύπου επιχειρηματικό εγωισμό. Βρίσκουμε – ή μάλλον ξαναβρίσκουμε, γιατί στην Πελοπόννησο έχουμε παράδοση σε τέτοιες δομές – την αξία της συνεργασίας. Καθένας μόνος του είναι δύσκολο να βρει τον δρόμο του το σημερινό τοπίο. Όλοι μαζί όμως, θα τα καταφέρουμε».

Η κουβέντα στράφηκε στον περιβόητο πρωτογενή τομέα, που όλοι τον θέλουν και τον υμνούν, αλλά στην ουσία τα προβλήματα παραμένουν. Οι παραγωγοί αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων της Πελοποννήσου μοχθούν καθημερινά να κρατήσουν την υψηλή ποιότητα. Στήριξη όμως υπάρχει; Όπως μας είπε ο Δ. Τ. – παραγωγός βιολογικού ελαιολάδου ο οποίος αποφάσισε να ασχοληθεί με την παραγωγή του «φυτικού χρυσού» όντας γεωπόνος, – κάτι αλλάζει:

«Κοιτάξτε, εμείς στην Ελλάδα γενικά και στην Πελοπόννησο ιδιαίτερα, έχουμε μια γεωμορφική μοναδικότητα: δεν υπάρχουν απέραντες εκτάσεις. Αυτό είναι και δώρο και πρόβλημα, ανάλογα την οπτική. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία προϊόντων, άριστες κατά τόπους κλιματολογικές συνθήκες, αλλά δεν υπάρχει δύναμη παραγωγής, δεν υπάρχει η ποσότητα αυτή που θα παίξει κεντρικό ρόλο σε ένα παραγωγικό χρηματιστήριο. Οπότε η στόχευσή μας αναγκαστικά δεν μπορεί να είναι στην ποσότητα, θα είναι στην ποιότητα. Εκεί πραγματικά είμαστε ασυναγώνιστοι. Τα τελευταία χρόνια συνειδητοποιούμε και οι παραγωγοί οι ίδιοι και οι φορείς την δύναμη που κρύβεται στα ΠΟΠ και τα ΠΓΕ. Η Πελοπόννησος είναι σταθερά στην πρωτοπορία παραγωγής υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντων και αυτό θέλουμε να προβάλλουμε μέσα από την έκθεση, να γνωρίσει ο κόσμος τους θησαυρούς της πελοποννησιακής γης».
Ο τομέας του τουρισμού λέγεται συχνά ότι αποτελεί την «βαριά βιομηχανία» της Ελλάδας. Ποιες είναι οι προοπτικές του και ποιος είναι ο στόχος των επαγγελματιών του κλάδου που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό μέσα από την συμμετοχή τους στην Έκθεση; Απάντηση μας έδωσε ο Κ.Σ., ιδιοκτήτης Boutique Pansion στην ορεινή Αρκαδία.

«Ο τουρισμός είναι κομμάτι του πολιτισμού. Προσωπικά δεν μου αρέσει ο όρος «τουριστική βιομηχανία» γιατί παραπέμπει σε κάτι πολύ μαζικό που δεν είναι το μοντέλο που επιδιώκουμε. Το φυσικό τοπίο της Πελοποννήσου και οι παραδόσεις της απαιτούν σεβασμό. Και στον τουρισμό υπάρχει η ανάγκη να βλέπουμε την επιχειρηματική δραστηριότητα με όρους αειφόρας συνέχειας, όχι μόνον στον αγροτικό τομέα. Στην έκθεση ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΕΧΡΟ θέλουμε να προβάλλουμε την νέα αντίληψη του ταξιδιωτικού κόσμου, που σέβεται τον τόπο, δημιουργεί ξενώνες σε αρμονία με το περιβάλλον, δημιουργεί σχέσεις μακράς πνοής με τους φιλοξενούμενους που επιστρέφουν ξανά και ξανά σε έναν τόπο που αγαπούν, γίνεται πρεσβευτής του πολιτισμού εντέλει».


ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ