Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2018

"Έξυπνες εφαρμογές για τον πολιτιστικό τουρισμό" και στο Nafplio Virtual Tour

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 11:25:00 π.μ. | |
"Έξυπνες εφαρμογές για τον πολιτιστικό τουρισμό" και στο Nafplio Virtual Tour
 Ο Κώστας Καραχάλιος, CEO της Tool, μιλά για την εφαρμογή «Γράψε όπως έγραφαν σε άλλες εποχές» η οποία εκτίναξε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας του Μουσείου Θήβας και για το Nafplio Virtual Tour, εφαρμογή ψηφιακής ξενάγησης στο Ναύπλιο.

Με αφορμή την εφαρμογή «Γράψε όπως έγραφαν σε άλλες εποχές», ποια θα λέγατε ότι είναι τα συστατικά που επιτρέπουν στην τεχνολογία να λειτουργεί ως ουσιαστική γέφυρα ανάμεσα στον χρήστη-επισκέπτη και ένα μουσείο ή την πολιτιστική ταυτότητα ενός προορισμού;

Κ.Κ.: Το κλειδί για την ανάπτυξη μιας πετυχημένης εφαρμογής είναι η συνεργασία όλων των μελών της ομάδας επάνω σε μία έξυπνη ιδέα. Στην περίπτωση της εφαρμογής που αναπτύξαμε με τη Radiant για το Μουσείο της Θήβας, εμείς παρείχαμε την τεχνογνωσία και το Μουσείο φρόντισε για το περιεχόμενο. Το αποτέλεσμα ήταν μια εφαρμογή που επιτρέπει στον χρήστη να γράψει το όνομά του στη Γραμμική Β’, στην αρχαϊκή, την κλασική, την πρωτοβυζαντινή και βυζαντινή γραφή. Πολύ σημαντικός για την επιτυχία μιας εφαρμογής είναι ο σχεδιασμός της. Ζούμε σε μια εποχή που όλοι μας έχουμε καθημερινή επαφή με applications πολύ καλής ποιότητας. Ο χρήστης είναι απαιτητικός και εκπαιδευμένος και δεν μπορεί κανείς να τον ξεγελάσει με μια εφαρμογή που αναπτύχθηκε απλά και μόνο για να απορροφηθούν οι πόροι ενός αναπτυξιακού προγράμματος. Δεν είναι τυχαίο που το μεγαλύτερο ποσοστό των εφαρμογών που δημιουργούνται στο πλαίσιο των ΕΣΠΑ μένουν στο ντουλάπι. Το ζητούμενο είναι να φτιάξει κανείς ένα ευφάνταστο interface, ελκυστικό ακόμα και για τους νεαρότερους χρήστες τεχνολογίας, χωρίς να προϋποθέτει απαγορευτικό budget. Το κλειδί κατά την άποψή μου είναι να εστιάζουμε σε έξυπνες, στοχευμένες ιδέες. Μια εφαρμογή που σου δίνει τη δυνατότητα να γράψεις το όνομά σου στη Γραμμική Β’ θεωρώ ότι αποτελεί παράδειγμα μιας τέτοιας ιδέας και ότι αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που έχει τόσο μεγάλη απήχηση στο κοινό.

Ποια τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια εφαρμογή ψηφιακής περιήγησης προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη;

Κ.Κ.: Η εμπειρία μας μέσα από την ανάπτυξη του Nafplio Virtual Tour δείχνει ότι μια εφαρμογή ψηφιακής ξενάγησης πρέπει να είναι απλή στην χρήση και να διαθέτει το περιεχόμενο που αναζητά ο χρήστης. Το interface θα πρέπει να είναι καλοσχεδιασμένο και ξεκάθαρο και να επιτυγχάνει τον σκοπό του χωρίς να κουράζει. Πολύ σημαντική είναι η λειτουργικότητα της ηχητικής ξενάγησης, η οποία και καθιστά την εφαρμογή την καλύτερη εναλλακτική στις περιπτώσεις που δεν είναι δυνατή μια παραδοσιακή ξενάγηση.

Ποια είναι τα βήματα στα οποία πιστεύετε ότι πρέπει να προβεί ένα Μουσείο ή ένας Δήμος προκειμένου να αξιοποιήσει πλήρως μια εφαρμογή ψηφιακής περιήγησης;


Κ.Κ.: Εξίσου σημαντική με την ανάπτυξη μιας ποιοτικής εφαρμογής είναι και η προώθησή της. Αυτήν την περίοδο, δημιουργούμε για λογαριασμό του Δήμου Ναυπλίου, ένα σύνολο δράσεων πληροφόρησης σχετικά με το Nafplio Virtual Tour. Για την εφαρμογή του Μουσείου Θηβών έχουμε ήδη προβεί σε ενέργειες digital marketing όπως προώθηση μέσω Facebook, ενώ πάνω από 15 άρθρα αναφέρθηκαν στις δυνατότητες και στην πρωτοτυπία της εφαρμογής.

Τι είδους μελλοντικές δυνατότητες θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε μια εφαρμογή ψηφιακής περιήγησης;


Κ.Κ.: Αυτό που έχει σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον είναι η σύνδεσή της με τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Επάνω στην εφαρμογή ξενάγησης μπορεί να αναπτυχθεί ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού το οποίο να δίνει μια εντελώς διαφορετική διάσταση στην περιήγηση στην πόλη. Η εφαρμογή θα θέτει τις ερωτήσεις και ο χρήστης-περιηγητής θα αναζητά τις απαντήσεις στους δρόμους και τα μνημεία. Αντίστοιχα, η εφαρμογή μπορεί να συνδεθεί με δυναμικό περιεχόμενο και με εκδηλώσεις ή να εξυπηρετήσει ανάγκες ειδικών κοινών και θεματικών. Στο Ναύπλιο, εξετάζουμε την ανάπτυξη μιας διαδρομής αφιερωμένης στον Καποδίστρια και μιας συντομότερης διαδρομής διάρκειας μίας ώρας, η οποία θα απευθύνεται στο κοινό της κρουαζιέρας. Ενδιαφέρον για την μελλοντική εξέλιξη παρουσιάζει επίσης η δυνατότητα της ενσωμάτωσης feedback και περιεχομένου από τους χρήστες.


Διαβάστε την συνέντευξη εδώ
Πηγή: tool.gr
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΜΕΡΑΚΛΙΔΙΚΟ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ