Πρόκειται για την επένδυση ύψους περί τα 25 εκατ. ευρώ μέσω ΣΔΙΤ, το πρώτο αυτού του είδους που αφορά σε μαρίνα και υλοποιείται με τη συνεργασία της Περιφέρειας Πελοποννήσου, του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ναυπλίου και της αναδόχου εταιρείας ΤΕΚΑΛ Α.Ε. με στόχο να αποτελέσει το project που θα ενισχύσει συνολικά την τουριστική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή με στόχο και την επιμήκυνση της σεζόν.
Στην απόφαση που δημοσιεύεται στη «Διαύγεια» με την υπογραφή της υπουργού Λίνας Μενδώνη, δεν εγκρίνεται η υποβληθείσα αρχιτεκτονική μελέτη για το έργο «επειδή η πολύ μεγάλη κλίμακα του μετώπου του προτεινόμενου κτιριακού συγκροτήματος, η ομοιομορφία των κτιρίων που το απαρτίζουν και αναπτύσσονται σε εξαιρετικά μεγάλο μήκος και η χρήση αναγνωρίσιμων μορφών προερχόμενων από άλλα περιβάλλοντα δεν συνάδουν με την προστατευόμενη –από την αρχαιολογική νομοθεσία – Παλαιά Πόλη του Ναυπλίου και με τα εξέχοντα μνημεία της».
Σε συνέχεια της απόφασης από το ΥΠΠΟΑ, από πλευράς του Λιμενικού Ταμείου διευκρινίζεται ότι το έργο θα γίνει κανονικά και δεν υφίσταται από το ΚΑΣ απόρριψη της κατασκευής της Μαρίνας αλλά τροποποίηση της υφισταμένης αρχιτεκτονικής μελέτης η οποία και θα υποβληθεί εκ νέου. Εύλογη πάντως είναι η καθυστέρηση προς τα πίσω του χρονοδιαγράμματος για το έργο που υπεγράφη τον Απρίλιο του 2023 και προωθείται ήδη από το 2009.
Το ΥΠΠΟΑ θέτει εννέα βασικούς όρους στην τροποποίηση της μελέτης για το έργο και συγκεκριμένα:
1) Να προβλεφθεί σύνδεση των κτηρίων της Μαρίνας Ναυπλίου με την πόλη.
2) Να αμβλυνθεί η συνέχεια του μετώπου των κτηρίων.
3) Να μειωθεί η άσφαλτος και το μήκος των οδών.
4) Προκειμένου να αποφευχθεί η εντύπωση ομοιομορφίας των κτηρίων, να μειωθούν οι αλλεπάλληλες ευθείες σε αυτά, καθώς επίσης να προβλεφθεί διαφοροποίηση των υψών και ποικιλομορφία των όψεων των επιμέρους κτηρίων.
Σε συνέχεια της απόφασης από το ΥΠΠΟΑ, από πλευράς του Λιμενικού Ταμείου διευκρινίζεται ότι το έργο θα γίνει κανονικά και δεν υφίσταται από το ΚΑΣ απόρριψη της κατασκευής της Μαρίνας αλλά τροποποίηση της υφισταμένης αρχιτεκτονικής μελέτης η οποία και θα υποβληθεί εκ νέου. Εύλογη πάντως είναι η καθυστέρηση προς τα πίσω του χρονοδιαγράμματος για το έργο που υπεγράφη τον Απρίλιο του 2023 και προωθείται ήδη από το 2009.
Το ΥΠΠΟΑ θέτει εννέα βασικούς όρους στην τροποποίηση της μελέτης για το έργο και συγκεκριμένα:
1) Να προβλεφθεί σύνδεση των κτηρίων της Μαρίνας Ναυπλίου με την πόλη.
2) Να αμβλυνθεί η συνέχεια του μετώπου των κτηρίων.
3) Να μειωθεί η άσφαλτος και το μήκος των οδών.
4) Προκειμένου να αποφευχθεί η εντύπωση ομοιομορφίας των κτηρίων, να μειωθούν οι αλλεπάλληλες ευθείες σε αυτά, καθώς επίσης να προβλεφθεί διαφοροποίηση των υψών και ποικιλομορφία των όψεων των επιμέρους κτηρίων.
5) Nα καταργηθούν τα φυτεμένα δώματα στα κτήρια. Βατά δώματα δύνανται να προβλεφθούν, σε περιορισμένη μόνο έκταση.
6) Το μέγιστο ύψος των κτηρίων να ανέρχεται στα 4,5 μέτρα
7) Να απλοποιηθούν οι χαράξεις στον περιβάλλοντα χώρο των κτηρίων.
8) Οι φυτεύσεις στον περιβάλλοντα χώρο των κτηρίων να προσαρμοσθούν, λαμβανομένης υπόψη της γειτνίασης της περιοχής με τη θάλασσα.
9) Nα ανασχεδιαστεί το θέατρο, με ηπιότερη κλίση, σε συνδυασμό με τις διαμορφώσεις υπαιθρίου χώρου, μορφολογικά δε να μην μιμείται αρχαίο θέατρο.
Το έργο των 25 εκατ. ευρώ προβλέπει την κατασκευή τουριστικής μαρίνας χωρητικότητας 210 θέσεων στο Ναύπλιο, 500 μέτρα βόρεια από το υπάρχον λιμάνι, με δυνατότητα σε αυτή ελλιμενισμού σκαφών μήκους 8 έως 12 μέτρα.
6) Το μέγιστο ύψος των κτηρίων να ανέρχεται στα 4,5 μέτρα
7) Να απλοποιηθούν οι χαράξεις στον περιβάλλοντα χώρο των κτηρίων.
8) Οι φυτεύσεις στον περιβάλλοντα χώρο των κτηρίων να προσαρμοσθούν, λαμβανομένης υπόψη της γειτνίασης της περιοχής με τη θάλασσα.
9) Nα ανασχεδιαστεί το θέατρο, με ηπιότερη κλίση, σε συνδυασμό με τις διαμορφώσεις υπαιθρίου χώρου, μορφολογικά δε να μην μιμείται αρχαίο θέατρο.
Το έργο των 25 εκατ. ευρώ προβλέπει την κατασκευή τουριστικής μαρίνας χωρητικότητας 210 θέσεων στο Ναύπλιο, 500 μέτρα βόρεια από το υπάρχον λιμάνι, με δυνατότητα σε αυτή ελλιμενισμού σκαφών μήκους 8 έως 12 μέτρα.
Οι υποδομές που προβλέπονται τόσο στη θαλάσσια όσο και στη χερσαία ζώνη του τουριστικού λιμένα Ναυπλίου, αφορούν στη λειτουργία και διαχείριση των θέσεων ελλιμενισμού μόνιμων, διερχόμενων σκαφών, των βασικών και πρόσθετων υπηρεσιών των εμπορικών χρήσεων που θα αναπτυχθούν στην χερσαία περιοχή, καθώς και του αντίστοιχου χώρου στάθμευσης.