“Ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου δεν είναι μία εγκαταλελειμμένη γραμμή, είναι υποδομή εθνικής σημασίας που αξίζει διατήρηση και επαναλειτουργία“, αναφέρει σε ψήφισμά της, η αντιπροσωπεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και πιο συγκεκριμένα, το περιφερειακό τμήμα του ΤΕΕ της Πελοποννήσου.
Υπήρξε συνεδρίαση, πρόσφατα και εκδόθηκε ψήφισμα, με αφορμή τους διαγωνισμούς του κεντρικού ΤΕΕ, για εκπόνηση μελετών πιθανής λειτουργίας ποδηλατοδρόμου στο μετρικό, ιστορικό, σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Το σχετικό ψήφισμα, ήταν ομόφωνο, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Περιφερειακού Τμήματος του ΤΕΕ. Σύμφωνα με το ψήφισμα, το ΤΕΕ της Πελοποννήσου, εκφράζει με σαφήνεια, όπως λέει, τη διαφωνία του για τις επιπτώσεις που θα έχει στην Πελοπόννησο, μία μετατροπή της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, σε ποδηλατοδρόμο. – πεζόδρομο. Μεταξύ άλλων, το ΤΕΕ της Πελοποννήσου, αναφέρει τα εξής: (…)Ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου, με ιστορία άνω των 130 ετών, υπήρξε κομβικός συντελεστής οικονομικής και κοινωνικής ενοποίησης. Η γραμμή Κόρινθος-Άργος-Τρίπολη-Καλαμάτα, μήκους 244 χλμ., δεν είναι ανενεργή. Αποτελεί δημόσια περιουσία, η οποία, στα χρόνια που προηγήθηκαν, μέσω ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων άνω των 80 εκατομμυρίων ευρώ, ανακαινίστηκε πλήρως και αναβαθμίστηκε. Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέοι και οι γέφυρες και οι σήραγγες αποτελούν μοναδικά δείγματα μηχανικής του 19ου αιώνα. Το συνολικό δίκτυο αποτελεί τμήμα της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής που εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (TEN-T) και έχει προταθεί να χαρακτηρισθεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO(…).
Το ΤΕΕ της Πελοποννήσου, αναφέρει, ότι το περιφερειακό χωροταξικό της Πελοποννήσου, προβλέπει ρητά τη διατήρηση και αξιοποίηση της γραμμής. Τονίζει, ότι, οι κατευθύνσεις αυτές, είναι δεσμευτικές και εντάσσονται στη στρατηγική της βιώσιμης κινητικότητας της Περιφέρειας, οπότε, μία πιθανή μετατροπή της γραμμής σε ποδηλατική διαδρομή, αντίκειται στις επιλογές του χωρικού και αναπτυξιακού σχεδίου της Περιφέρειας, αλλά και του εθνικού σχεδιασμού. Επίσης, το ΤΕΕ της Πελοποννήσου, λέει, ότι, η μετατροπή της γραμμής σε ποδηλατική διαδρομή, έχει και σοβαρά τεχνικά και νομικά θέματα. Ακόμα, δηλώνει, ότι, η Ευρωπαική Ένωση, δεν προωθεί την αποδόμηση υφιστάμενων υποδομών και για το λόγο αυτό, η Ελλάδα θα πρέπει να ακολουθήσει το ευρωπαικό πρότυπο της διατήρησης και της αναβίωσης της γραμμής. Το Περιφερειακό Τμήμα του ΤΕΕ, δηλώνει, πρόθυμο να συμβάλλει στις προτάσεις για αξιοποίηση του δικτύου, μέσω τουριστικών, εμπορικών και επιβατικών μεταφορών.
Το ψήφισμα, καταλήγει ως εξής: (…) Το ΤΕΕ Πελοποννήσου, καλεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, να ακυρώσει τη διαδικασία εκπόνησης προμελέτης για τη μετατροπή του δικτύου σε ποδηλατόδρομο, και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με όλους τους αρμόδιους φορείς (Υπουργείο Μεταφορών, ΟΣΕ, Περιφέρεια Πελοποννήσου και Δήμους αυτής) με σκοπό την εκπόνηση ολοκληρωμένου σχεδίου άμεσης επαναλειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας. Ο σιδηρόδρομος της Πελοποννήσου είναι υποδομή ιστορικής-πολιτισμικής-τεχνικής-αναπτυξιακής-εθνικής σημασίας που πρέπει να προστατευθεί, να διατηρηθεί και να αξιοποιηθεί “.









.webp)