Μια ψύχραιμη, τεκμηριωμένη απάντηση οφείλει να ξεκαθαρίσει τα εξής:
Τι πραγματικά υπέγραψε ο Δήμος
- Το Πρωτόκολλο Συναντίληψης (ΠΣΣ) που υπογράφηκε μεταξύ Δήμου Ναυπλιέων και Υπουργείου Εθνικής Άμυνας δεν αποτελεί τελική σύμβαση ή πράξη παραχώρησης. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για οριστική εκχώρηση ή για συμφωνία με δεσμευτικούς όρους για την πολεοδόμηση 160 στρεμμάτων όπως αφήνεται να εννοηθεί.
-Το στρατόπεδο δεν “ανήκει” στον Δήμο, όπως ατυχώς αναφέρεται. Η γη παραμένει ιδιοκτησία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Ο Δήμος ουδέποτε είχε κυριότητα, άρα δεν “χάνει” κάτι που δεν του ανήκε. Αντιθέτως, με το ΠΣΣ επιχειρεί να αποκτήσει ένα σημαντικό τμήμα του στρατοπέδου για πρώτη φορά, ώστε να μπορέσει να το αξιοποιήσει προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.
Ανακρίβειες και στρεβλώσεις
Ανακρίβειες και στρεβλώσεις
-Η παραχώρηση των 30 στρεμμάτων για τη δημιουργία σχολείων είναι θεσμικά κατοχυρωμένη στο ΠΣΣ και μάλιστα αποτελεί ανταπόδοση για τη συνεργασία του Δήμου. Δεν πρόκειται για “ενοικίαση” με 262.000 ευρώ, όπως αναφέρεται, αλλά για τεκμηριωμένο κόστος χρήσης που αποτελεί συνήθη διοικητική πρόβλεψη μέχρι να ολοκληρωθεί πλήρως η διαδικασία.
-Οι δαπάνες πολεοδόμησης και οι υποδομές που αναφέρονται ως “υπέρογκες και ακοστολόγητες” δεν έχουν προσδιοριστεί επακριβώς σε αυτό το στάδιο. Δεν είναι καν σίγουρο ότι θα υλοποιηθούν στο σύνολό τους χωρίς περαιτέρω διαβούλευση, τεχνικές μελέτες και αποφάσεις Δημοτικού Συμβουλίου. Το να παρουσιάζονται ως τετελεσμένα οικονομικά βάρη αποτελεί πολιτική κινδυνολογία και όχι σοβαρή κριτική.
-Η επίκληση του Προφήτη Ηλία ως εναλλακτικής λύσης είναι επιφανειακή. Η ένταξη στο σχέδιο πόλης των περιοχών αυτών είναι πολεοδομικά ανεξάρτητη διαδικασία, δεν έχει καμία θεσμική ή τεχνική σύνδεση με την παραχώρηση του στρατοπέδου. Αντιθέτως, η διαπραγμάτευση για το ΚΕΜΧ μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός για να επιταχυνθούν και άλλες πολεοδομικές εντάξεις με διεκδίκηση πόρων και αρμοδιοτήτων.
Γιατί η συμφωνία είναι προς όφελος της πόλης
-Για πρώτη φορά, ο Δήμος αποκτά σοβαρό διαπραγματευτικό αποτύπωμα πάνω σε μια τεράστια δημόσια έκταση, με προοπτική δημιουργίας σχολείων, χώρων πρασίνου, υποδομών και άλλων.
-Ο Δήμος δεν “χαρίζει” τίποτα στο ΤΕΘΑ – το ΤΕΘΑ είναι ο ιδιοκτήτης. Το θέμα είναι πώς μπορεί να εξασφαλίσει ο Δήμος ένα λειτουργικό κομμάτι αυτής της γης με κοινωνική ανταποδοτικότητα – και αυτό επιδιώκεται με το ΠΣΣ.
-Η πολιτική ωριμότητα και η διοικητική συνέχεια που απαιτείται για την υλοποίηση τέτοιων σύνθετων έργων δεν χτίζεται με εύκολες καταγγελίες και λαϊκισμούς.
Συμπέρασμα
Τα όσα αναφέρονται πάσχουν από έλλειψη τεκμηρίωσης και ρεαλισμού. Ο Δήμος Ναυπλιέων δεν υπέγραψε μια “επαίσχυντη συμφωνία”, αλλά έκανε το πρώτο βήμα για να αποδοθεί στην τοπική κοινωνία ένα σημαντικό μέρος της ανενεργής στρατιωτικής περιουσίας. Η πολιτική συζήτηση θα πρέπει να γίνεται με σοβαρότητα και όραμα, όχι με επιπόλαιες τοποθετήσεις και διαστρεβλώσεις.
ΥΓ1: Υπενθυμίζουμε ότι στις 24 Μαρτίου 2023 δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η έγκριση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΓΠΣ) της Δημοτικής Ενότητας Ναυπλίου του Δήμου Ναυπλιέων, το οποίο περιλαμβάνει ρητά και την περιοχή του Προφήτη Ηλία. Συνεπώς, η επιχειρηματολογία του ειδικού συνεργάτη, που αντλείται από τις τοποθετήσεις του κ. Γκόνη το 2021, είναι πλέον ξεπερασμένη και εκτός πραγματικότητας. Δυστυχώς για εκείνον – αλλά ευτυχώς για τους κατοίκους του Προφήτη Ηλία – οι περιουσίες τους εντάσσονται στο Σχέδιο Πόλης, ανοίγοντας επιτέλους τον δρόμο για νόμιμη αξιοποίηση και αναβάθμιση της περιοχής.
ΥΓ2: Με τον αντιδήμαρχο κ. Φραγκιουδάκη – του οποίου η σχέση με την αλήθεια βρίσκεται σε βαθιά κρίση, ενώ αντίθετα διατηρεί άριστες σχέσεις με την παραπλάνηση, τις μισές αλήθειες και τα κατά συρροή ψεύδη – θα ασχοληθούμε αμέσως μετά το Σαββατοκύριακο.















