ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΥΧΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΟΣΙΑΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΤ - ΜΕΡΟΣ 1

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:24:00 π.μ. |

Η Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ. (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Προσωπικού Επιχειρήσεων Ραδιοφωνίας Τηλεόρασης) εκπροσωπώντας τους εργαζόμενους τόσο της ΕΡΤ όσο και του ιδιωτικού τομέα αλλά και του παραγόμενου έργου τους, και διασφαλίζοντας τη δημόσια περιουσία, έχει την υποχρέωση να ενημερώσει με όλους τους τρόπους τον ελληνικό λαό για τις εξελίξεις που αφορούν την ΕΡΤ.

Η ΕΡΤ ως δημόσιος οργανισμός, έχει (και πρέπει να έχει) στόχο την ενημέρωση του Ελληνικού λαού, την ψυχαγωγία του με την έννοια της αγωγής της ψυχής και όχι του φτηνού και αποχαυνωτικού προγράμματος και τη διάδοση της καθόλα πλούσιας πολιτιστικής και πολιτισμικής μας κληρονομιάς, που είναι άστοχο να κρίνεται πάντα με όρους τηλεθέασης.

Επειδή ο όγκος του έργου που απαιτείται για να λειτουργήσει το ανωτέρω τρίπτυχο είναι μεγάλος, ορθώς οι μέχρι τώρα πολιτικές ηγεσίες καθιέρωσαν την ύπαρξη δύο (2) καναλιών, όπου το ένα ασχολείται κυρίως με την ενημέρωση και το άλλο με τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία.

Η ΕΤ3, και πολύ σωστά, έχει το ρόλο του καναλιού της περιφέρειας (γενικό πρόγραμμα) και ως εκ τούτου η ανάπτυξη της πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω και θα αναλυθεί παρακάτω.

Πολλές από τις μέχρι τώρα ηγεσίες της ΕΡΤ, την χρησιμοποίησαν όχι για να επιτελεστεί το έργο που έπρεπε, αλλά για να προωθήσουν συμφέροντα που ήταν τελείως άσχετα με τους στόχους, που άλλωστε προβλέπονται και από τον ιδρυτικό νόμο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και τις οδηγίες της Ε.Ε.

Έτσι η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, λειτουργεί περισσότερο χάρη στις άοκνες προσπάθειες του προσωπικού της ΚΑΙ ΟΧΙ από τη συμπαράσταση που θα έπρεπε να έχει από τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Αντίθετα αποτελούσε πάντοτε τον εύκολο στόχο και λοιδορείτο παρά το άρτιο αποτέλεσμα που επιτύγχανε ανέκαθεν.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του έργου της, ενώ μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουν τόσο οι πολιτικές ηγεσίες, όσο και οι διοικήσεις της.

Τονίζουμε ότι, με πολιτική επιλογή και ευθύνη, η ΕΡΤ μπήκε σε έναν άκρατο και ανούσιο ανταγωνισμό στον οποίο δεν έχουν τεθεί ακόμα!!! όρια και κανόνες με αποτέλεσμα την ασυδοσία των καναλαρχών και την ανθρωποφαγία. Εμείςεπιδιώκουμε και προκαλούμε τον ανταγωνισμό αρκεί αυτός να είναι θεμιτός και ν’ ανταποκρίνεται στην ποιότητα των προγραμμάτων και την άρτια μετάδοση τους, όχι όμως στον αφανισμό! των ανταγωνιστών.

Ο δημόσιος τομέας, όπως και η δημόσια τηλεόραση, οφείλει να εξεταστεί παράλληλα με τη συμβίωσή του με τον ιδιωτικό τομέα. Είναι προφανές ότι αν θέλουμε μια δημόσια τηλεόραση αντάξια των απαιτήσεων και αναγκών της κοινωνίας απαιτείται μια φόρμουλα εξασφάλισης μακροπρόθεσμης χρηματοδότησής της. Η δημόσια τηλεόραση οφείλει και να είναι ανταγωνιστική και να συμμετέχει στο παιχνίδι του ανταγωνισμού με τους ίδιους όρους, αλλά όχι με την ίδια λογική με την ιδιωτική τηλεόραση. Η πολυπλοκότητα των νόμων και οι υποχρεώσεις απέναντι σε αυτούς δεν δίνουν καμία δυνατότητα ευελιξίας στην ΕΡΤ, στερώντας της στοιχειώδεις ανάγκες λειτουργίας.

Ας μην ξεχνάει κανείς ότι το μεγαλύτερο μέρος του ειδησεογραφικού υλικού της ΕΡΤ μέχρι σήμερα δίδεται δωρεάν! με τη μορφή του pool σε όλα τα ιδιωτικά κανάλια.

Θέλουμε να τονίσουμε ότι η Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ. ξεκίνησε πρώτη τον αγώνα της κάθαρσης κατά τη αδιαφάνειας, της ρουσφετολογίας και της κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος καταγγέλλοντας τις διοικήσεις που, με δική μας πρωτοβουλία, είναι σήμερα κάποιοι που μετείχαν σ‘ αυτές υπόλογοι στην ελληνική δικαιοσύνη.

Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στη Βουλή, μεγάλο μέρος της ομιλίας του Πρωθυπουργού κατακεραύνωνε αυτά τα φαινόμενα και ιδιαίτερα αυτά που αφορούσαν την κρατική τηλεόραση.

Στις διοικήσεις που διορίστηκαν, η πίεση της Ομοσπονδίας ήταν να μπει αμέσως ο διακηρυγμένος στόχος μας για εφαρμογή ενός σχεδίου εξυγίανσης, διαφάνειας, αξιοκρατίας και αξιοποίησης του προσωπικού της ΕΡΤ, πριν ακόμα γίνουν γνωστές οι διαστάσεις της οικονομικής κρίσης της χώρας και όταν οι κυβερνώντες μιλούσαν για αυξήσεις, εμείς επιβάλλαμε μειώσεις και πιέσαμε ώστε να καταργηθούν οι αμοιβές όλων των μελών όλων των επιτροπών. Πιέσαμε συνολικά και καταφέραμε με αυτές τις διοικήσεις τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της ΕΡΤ.

Αυτό είχε το εντυπωσιακό αποτέλεσμα η ελλειμματική για πολλά χρόνια και με πολλά εκατομμύρια ευρώ ΕΡΤ που το 2009 είχε 5.500 υπαλλήλους μέσα σε 16 μήνες να είναι το παράδειγμα προς μίμηση και η μοναδική Δ.Ε.Κ.Ο. η οποία σήμερα με 3.020 υπαλλήλους Α.Ο και 450 ΣΟΧ έχει πλεόνασμα της τάξεως των 60 εκατομμυρίων ευρώ (!) ανά έτος.

(Αυτά δεν λαμβάνονται σοβαρά υπ’ όψιν και στη λογική της εξυπηρέτησης συμφερόντων γίνονται τελικά «μπούμερανγκ» ).

Τα χρήματα αυτά όπως άλλωστε έχουμε υποχρέωση και όπως οι νόμοι προβλέπουν πρέπει να καθίστανται ανταποδοτικά στον Έλληνα πολίτη μέσω των προγραμμάτων της και κυρίως μέσω της ανάπτυξής της.

Σα να μην αρκούν όλα αυτά και φτάνοντας στο σήμερα, ακούσαμε το σχέδιο «αναδιοργάνωσης» της ΕΡΤ από τον Υπουργό Επικρατείας που για λόγους ακατανόητους σε μας, που γνωρίζουμε τι σημαίνει τηλεόραση, επιθυμεί διακαώς το κλείσιμο της ΕΤ1, του Ραδιοφωνικού σταθμού 958, της Ραδιοτηλεόρασης, το σβήσιμο των πομπών και άλλων λειτουργιών και παροχών στο κοινό της ΕΡΤ, με πρόσχημα μια ασαφή αναδιάρθρωση και μια νεφελώδη επικοινωνιακή αντίληψη, που διατείνεται ότι γίνεται προς όφελος του Έλληνα πολίτη, κρύβοντας επιμελώς το μεγάλο όφελος συγκεκριμένων κέντρων συμφερόντων.

Πουθενά βέβαια δεν αναφέρεται στρατηγική ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού.

Η ΕΡΤ όμως, είναι ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Ελλάδας, που έχει αναλογικά τους λιγότερους και ταυτόχρονα τους χαμηλότερα αμειβόμενους εργαζόμενους - (Μ.Ο. 1.450 ευρώ το μήνα) - με τους αντίστοιχους φορείς των άλλων Ευρωπαϊκών (και όχι μόνον) κρατών, έχει ανταποδοτικό τέλος (το χαμηλότερο όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επιπλέον η σχέση της μισθοδοσίας προς τα έσοδα της έχει μειωθεί κατά 20 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τα έσοδά της τον τελευταίο χρόνο, διαμέσου του οποίου καλύπτει τις ανάγκες της και πληρώνει τους φόρους της σαν Α.E.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παραγνωρίζει ότι :

1. Η ΕΡΤ δεν επιβαρύνει τον ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ. Όχι μόνο δεν επιχορηγείται, ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙπαντιοτρόπως, τον προϋπολογισμό του κράτους, τον πολιτισμό, τον κινηματογράφο, τις κοινωνικές δράσεις και συγχρόνως καλείται ν’ αναλάβει τις μισθοδοσίες φορέων που έχει υποχρέωση το Κράτος να λειτουργεί, κατά παράβαση της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

2. Η ΕΡΤ είναι εκ των πραγμάτων υποχρεωμένη να απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες πολίτες, την ομογένεια, τις μειονότητες, που έχουν ιδιαίτερη σημασία στο σημερινό γίγνεσθαι.

3. Η ΕΡΤ πρέπει να απευθύνεται και στη νεολαία (χωρίς να παραγκωνίζει το ήδη υπάρχον κοινό της), προβάλλοντας τις ανάγκες της κοινωνίας μας και προετοιμάζοντάς τους για να αντιμετωπίσουν με επιτυχία το αύριο.

4. Η ΕΡΤ οφείλει να προβάλλει την πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά μας, η οποία αποτελεί το συνδετικό κρίκο του κοινωνικού ιστού.

5. Η ΕΡΤ, εξαιτίας της ιδιαιτερότητας της μορφολογίας της χώρας μας (ορεινές και νησιωτικές περιοχές) επιβάλλεται να έχει πάνω από 6.500 πομπούς και αναμεταδότες καθώς και 1.150 σημεία εκπομπής για τη σωστή κάλυψη της χώρας σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που οι ανάγκες εκπομπής τους μπορούν να καλύπτονται και από ένα σημείο εκπομπής, π.χ. Ολλανδία.

6. Η ΕΡΤ πρέπει να καλύπτει όλα τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως μουντιάλ, ολυμπιακοί αγώνες κλπ.

7. Η ΕΡΤ είναι υποχρεωμένη να παράγει ενημέρωση, ψυχαγωγία και επιπλέον να καλύπτει εκλογές, δημοτικές και βουλευτικές, ανά δύο χρόνια καθώς και να εξυπηρετεί αγόγγυστα τις υποχρεώσεις μιας δημόσιας τηλεόρασης.

Από το σχέδιο που παρουσιάστηκε δεν μπορούμε να πεισθούμε ότι όσα θέλουν να εφαρμόσουν στην ΕΡΤ (κλείσιμο ΕΤ1 – Ραδιοτηλεόρασης – Ρ/Φ σταθμών κλπ) είναι για το κοινό καλό. Πιστεύουμε ότι η όποια «αναδιάρθρωση» θα πρέπει να βασίζεται σε έναν μακροχρόνιο προγραμματισμό και μια σοβαρή μελέτη και όχι σε ένα βιαστικό, ρηχό, επιφανειακό και ποσοτικό σχέδιο. Οι εργαζόμενοι είναι και ήταν ανέκαθεν διατεθειμένοι να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση, προσφέροντας την πλούσια εμπειρία τους, για να επιτευχθεί ένα αποτέλεσμα τέτοιο που θα είναι προς όφελος των Ελλήνων πολιτών και το έχουν αποδείξει πολλάκις.

Η λογική του τερματισμού μέρους του παραγόμενου έργου της ΕΡΤ χωρίς την απαιτούμενη αιτιολόγηση και χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό δεν μπορεί να είναι άλλοθι για κανέναν και προκαλούν την εντύπωση ότι τελικά οι αποφάσεις δε λαμβάνονται από την κυβέρνηση που εξέλεξε ο ελληνικός λαός, αλλά από δηλώσεις και παρεμβάσεις άλλων εξωθεσμικών παραγόντων που εξυπηρετούν ιδιωτικά ή άλλα συμφέροντα.

Οι παρεμβάσεις αυτές είναι εκτός Ευρωπαϊκής πραγματικότητας και θεσμικής τάξης, δεν έχουν καμία επιστημονική βάση, είναι απόψεις ακραίου λαϊκισμού και απόπειρα πολιτικής εκτροπής.

Οι διάφοροι «τεχνοκράτες» και ειδήμονες επιθυμούν να δώσουν τον απόλυτο έλεγχο της ενημέρωσης, της ψυχαγωγίας και του πολιτισμού στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Η διακυβέρνηση της χώρας πρέπει να έχει συνέχεια, ως εκ τούτου δεν θα έπρεπε να ανατραπούν οι δεσμεύσεις του αρμόδιου αντιπροέδρου της κυβέρνησης, που εκφράζοντας τη βούληση της κεντρικής εξουσίας μετά την έγκριση του Υπουργικού Συμβουλίου για το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, εξήγγειλε ότι δεν θα ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ, ούτε θα ΣΥΓΧΩΝΕΥΘΕΙ κανένα κανάλι της ΕΡΤ (ΕΤ1, ΕΤ3, ΝΕΤ). Επίσης αυτό δηλώθηκε ποικιλοτρόπως κι από τον τότε αρμόδιο Υπουργό.

Τι άλλαξε σε λίγες μέρες και ο Υπουργός θέλει να βάλει λουκέτο στο κύριο παραγόμενο έργο της ΕΡΤ;

Κάποιοι θέλουν να δείχνει και να είναι η Κυβέρνηση ανακόλουθη και χωρίς συνέχεια για την επίτευξη των προσωπικών τους επιθυμιών και στόχων.

Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ δηλώνουν ότι όπως πάντα έτσι και σήμερα, με όλους τους τρόπους, θα επιδιώξουν τη συνέχιση της λειτουργίας όλων των σημερινών παρερχομένων υπηρεσιών προς τους Έλληνες πολίτες.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΡΤ

Πλαφόν 10% στο σύνολο των προσθέτων

Με το Ν 3899 εφαρμόζεται πλαφόν 10% στο σύνολο των προσθέτων της ΕΡΤ σε σχέση με την ετήσια μισθολογική δαπάνη.

Ας σημειωθεί ότι η ΕΡΤ λειτουργεί σε καθημερινή 24ωρη βάση επί 365 ημέρες το χρόνο και είναι υποχρεωμένη να καλύπτει Ραδιοτηλεοπτικά όλη την πολιτειακή και την πολιτική ηγεσία, τον Αρχιεπίσκοπο κλπ. Ως εκ τούτου η εφαρμογή αυτής της διάταξης δημιουργεί δυσεπίλυτα, αν όχι ανυπέρβλητα, προβλήματα στη σωστή λειτουργία της ΕΡΤ ως Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, που οι εκτός έδρας μετακινήσεις του προσωπικού της (εντός και εκτός Ελλάδος) και οι υποχρεώσεις που έχει εξ αυτών είναι εκ των πραγμάτων δεδομένες.

Η προσφυγή της ΕΡΤ σε λύσεις outsourcing δεν συνάδουν με το αποτέλεσμα και την ποιότητα που πρέπει να διαθέτει. Ο επαγγελματισμός, η αρτιότητα και η αγάπη των εργαζομένων για την εργασία τους δεν συναντάται στον όποιο εργολάβο ή φασόν προσφορά υπηρεσιών. Το κόστος τέτοιων υπηρεσιών είναι πολλαπλάσιο και δεν υπάρχει ανώτατο όριο δαπάνης για την εταιρία σε οποιοδήποτε είδος υπηρεσίας παρέχεται.

Εκτός Έδρας

Οι εργαζόμενοι με αίσθημα ευθύνης εκτελούν καθημερινά το καθήκον τους, εκπληρώνοντας την αποστολή της Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, αντιπαλεύοντας με στερήσεις και προσωπικό κόστος την καθημερινότητα.

Οι ρυθμίσεις Ν. 3943/2011 και η υπαγωγή της ΕΡΤ στις διατάξεις Ν. 2685/1999, δημιουργούν ανυπέρβλητο πρόβλημα λειτουργίας της, τόσο με

την ημερήσια αποζημίωση όσο και με το συνολικό αριθμό ημερών εργασίας εκτός έδρας, που περιορίζονται στις 60 ετησίως.

Αντιλαμβάνεστε ότι αυτός ο αριθμός δεν επαρκεί για να καλύψει τις υποχρεώσεις για κάλυψη της Κυβέρνησης και της Αντιπολίτευσης, που επιλέγουν συγκεκριμένο προσωπικό, που συνήθως είναι οι ίδιοι άνθρωποι.

Επιπρόσθετα στο προϋπολογισμό του κράτους προβλέπονται έσοδα πολλών εκατομμυρίων ευρώ από τη χρήση του Ψηφιακού φάσματος. Για να πραγματοποιηθεί αυτός ο στόχος πρέπει η ΕΡΤ να εγκαταστήσει ΑΜΕΣΑ 160 νέους διπλούς Ψηφιακού πομπούς, ώστε να καταργηθεί το αναλογικό σήμα σε όλη την Ελλάδα και να πραγματοποιηθεί η Ψηφιακή μετάβαση. Είναι φανερό ότι αν εφαρμοστούν οι εν λόγω περιορισμοί των εκτός έδρας, αυτό δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί.

Ακόμα με τις ρυθμίσεις αυτές προβλέπεται ποσό 9 € για αυθημερόν ολοήμερη μετακίνηση εκτός έδρας (φαγητό + έξοδα μετακίνησης από και προς σταθμούς ή αεροδρόμια + λοιπά έξοδα) !!!

Σε περίπτωση διανυκτέρευσης προβλέπονται μόνο 35 € !! για ύπνο και 29 € για φαγητό + έξοδα μετακίνησης από και προς σταθμούς ή αεροδρόμια + λοιπά έξοδα. Για δε νόμιμη αποζημίωση για την απουσία από την έδρα του την οικογένεια του το χώρο του το χρόνο

του και τις όποιες άλλες επιβαρύνσεις που προκύπτουν, ούτε λόγος δε γίνεται.

Για την κάλυψη των δαπανών κίνησης και μεταφοράς με ιδιόκτητο όχημα, προβλέπεται χιλιομετρική αποζημίωση 0,15 λεπτά, ποσό που δεν καλύπτει την κατανάλωση, τις φθορές, πιθανές βλάβες και τη συντήρηση ενός μικρού αυτοκινήτου, χωρίς να υπολογίζεται ασφαλώς η έκθεση στον κίνδυνο και στην κούραση.

Σχετικά με τα συνεργεία εγκαταστάσεων και συντηρήσεων εκπομπής και μετάδοσης σημάτων, περιλαμβανομένων και εργαζομένων σε Κέντρα Εκπομπής, οι οποίοι, από τότε που η Εταιρεία δεν διαθέτει κατάλληλα οχήματα (Land Rover), χρησιμοποιούν τα ιδιόκτητα αυτοκίνητα τους αναγκαζόμενοι να μεταφέρουν ογκώδη και βαριά υλικά και όργανα μετρήσεων, απαραίτητα για την εκτέλεση των εργασιών, σε δύσβατους, κακοτράχαλους ορεινούς δρόμους, για να προσεγγίσουν στη κορυφή του βουνού.

Με την υπ’ αριθμ. 249187/0022-8/7/2011 απόφαση ο Υπουργός Οικονομικών κ. Ευαγ. Βενιζέλος, καθόρισε (ορθά) εκ νέου την ημερήσια αποζημίωση για τους μετακινούμενους με εντολή του Εθνικού θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Επίσης με παλαιότερες αποφάσεις του Υπουργείου Οικονομικών έχουν καθοριστεί και για εργαζόμενους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Πρέπει να γίνει ανάλογη ρύθμιση.

Μισθολογικό πλαφόν 4.000€ μηνιαίως

Με το Ν 3899 εφαρμόζεται μηνιαίο μισθολογικό πλαφόν 4.000 € για κάθε εργαζόμενο, ανεξάρτητα αν οι αμοιβές αυτές αποτελούν τακτικό μηνιαίο μισθό, ή πρόσθετες αποδοχές ή δαπάνες για Εκτός Έδρας μετακινήσεις.

Οι στρεβλώσεις που δημιουργούνται είναι προφανείς. Έχουμε φθάσει να περικόπτονται από τους εργαζόμενους ποσά που δεν αποτελούν καν αμοιβές τους.

Ο Νόμος προβλέπει μέγιστο ετήσιο εισόδημα 48.000 € (4.000 Χ 12). Αυτό πρέπει να εφαρμοσθεί και στην ΕΡΤ, αλλά μόνο για τις αμοιβές, διότι λόγω της φύσεως της εργασίας και λόγω του ότι υπάρχουν περίοδοι αιχμής με συνεχείς εκτός έδρας εργασίας μέρους του προσωπικού, αντικειμενικά ξεπερνιέται το όριο των 4.000 € (μικτός μισθός + πρόσθετα), χωρίς όμως να ευθύνεται για αυτό ο εργαζόμενος. Γίνεται λοιπόν περικοπή των μηνιαίων αποδοχών, άσχετα αν το ετήσιο συνολικό εισόδημα δεν ξεπερνάει το όριο των 48.000 €.

Η διοίκηση με πρόσχημα κάποιες ερμηνευτικές εγκυκλίους στην οριζόντια κατεύθυνση δεν το εφαρμόζει.

Προσλήψεις προσωπικού

Τα τελευταία χρόνια από το τακτικό προσωπικό της ΕΡΤ, έχουν αποχωρήσει πάνω από 1000 εργαζόμενοι, λόγω συνταξιοδότησης, χωρίς να αναπληρωθούν οι κενές θέσεις τους.

Παράλληλα πέρσι διεκόπη η σύμβαση σε περίπου 1200 εργαζόμενους με σύμβαση έργου και προκηρύχτηκαν διαγωνισμοί για την πλήρωση μόνο 700 θέσεων με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου.

Είναι προφανής η έλλειψη προσωπικού αιχμής (οφειλόμενες ημέρες ανάπαυσης 25.000), αλλά και σε όλους τους κλάδους. Η ΕΡΤ απασχολεί αναλογικά τους λιγότερους! υπαλλήλους απ’ όλα τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα της Ευρώπης και της Ελλάδας. Η πρόσφατη εμπειρία μας δίδαξε ότι με το θεσμό των ΣΟΧ δεν λύνεται το πρόβλημα, λόγω της περιορισμένης χρονικής διάρκειας ενός ή δύο ετών που μπορούν να καλύψουν.

Επιμένουμε ότι ο θεσμός των συμβασιούχων πρέπει να καταργηθεί για εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Πάντως για όσο υπάρχουν ακόμα αυτές οι μορφές ζητάμε να εξαιρεθούν οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ, από το Π.Δ. 164, ως προς τον περιορισμό των 2 χρόνων.

Να προκηρυχθούν προσλήψεις του αναγκαίου τακτικού προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ.

Επίσης πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στην ΕΡΤ να μπορεί να συνάπτει περιορισμένου αριθμού συμβάσεις έργου – πραγματικές συμβάσεις έργου - με προκήρυξη, για να μπορούν κάποιες εσωτερικές παραγωγές να γίνουν απρόσκοπτα και να μην παρατηρείτε το φαινόμενο της ακύρωσης τους ή να ωθούνται στο να γίνονται μικτές παραγωγές ή ακόμα και εξωτερικές.

--*--

Η ΕΡΤ πρέπει (όπως και τα προηγούμενα χρόνια μαζί με το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ και το Φεστιβάλ Αθηνών, λόγω της ιδιαιτερότητας του παραγόμενου έργου τους) να εξαιρεθεί από την υπαγωγή στις διατάξεις των ΔΕΚΟ, ώστε να καταστεί η λειτουργία της ευέλικτη, να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό γιατί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης σε μόνιμη μάχη με το χρόνο. Βεβαίως οι διαδικασίες ελέγχου των οικονομικών στοιχείων, που πρέπει να υπάρχουν, θα εξακολουθήσουν να γίνονται από το Υπουργείο Οικονομικών (κύριος μέτοχος της ΕΡΤ) όπως και σήμερα, καθώς και η εφαρμογή της κυβερνητικής δημοσιονομικής πολιτικής η οποία πρέπει να εφαρμόζεται, θα είναι με ευθύνη του αρμόδιου Υπουργού και του ΔΣ της ΕΡΤ. Για μια δημόσια, ανεξάρτητη, ανταγωνιστική ΕΡΤ που όλοι θέλουμε αλλά ο κ. Υπουργός λέει ότι θα κάνει πράξη, πρέπει να εξασφαλίσει πρώτα και πάνω απ’ όλα τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις με τους ανταγωνιστές. Η πολυπλοκότητα των νόμων οι οποίοι λειτουργούν εις βάρος της ΕΡΤ δεν της το επιτρέπουν.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ κ. ΜΟΣΙΑΛΟΥ

Από το προοίμιο κιόλας γίνεται φανερή μια έντονη απαξίωση του μέχρι τώρα έργου της Πολιτικής ηγεσίας, της Διοίκησης και των εργαζομένω της ΕΡΤ και ταυτόχρονα ούτε λόγος για τα πεπραγμένα της προηγούμενης Διοίκησης Παναγόπουλου.

Στις επόμενες παραγράφους βλέπουμε χιλιοειπωμένες προτάσεις από πολλές διοικήσεις, που είναι θέσεις και διεκδικήσεις της Ομοσπονδίας μας και στοιχεία πολλά για τα οποία έχει ήδη ξεκινήσει η υλοποίηση τους από τη σημερινή Διοίκηση. Για παράδειγμα ζητήματα διαφάνειας στην Οικονομική διαχείριση, καθώς επίσης και σημαντικά βήματα στον τρόπο λήψης των αποφάσεων Οικονομικού ή Διοικητικού χαρακτήρα και της ανάρτησης τους στο Διαδίκτυο, μέσω του θεσμού της Διαύγειας.

Ανακοινώνει λοιπόν διαφάνεια στην οικονομική διαχείριση η οποία εφαρμόστηκε άμεσα στην ΕΡΤ και έχει επέλθει προ πολλού και έχει γίνει πράξη, με 3.500 αναρτήσεις μέχρι σήμερα, όγκο που ξεπερνάει κατά πολύ αναρτήσεις Υπουργείων!

Βέβαια η εκωφαντική σιωπή της διοίκησης στις ανακοινώσεις του κ. Μόσιαλου και στην ουσία την κατάργησή της προκαλεί απορία. Ας μην ξεχνάνε στη διοίκηση ότι ο Πρόεδρος και ο Δ/νων Σύμβουλος έχουν την έγκριση της Βουλής και αυτή ηθικά αλλά και θεσμοθετημένα είναι που μπορεί να τους ελέγξει. Περιμένουμε να τους καλέσει λοιπόν, και το ζητά μετ’ επιτάσεως ! η αρμόδια επιτροπή της Βουλής ώστε να τους ρωτήσει πάνω σε business plan που οι ίδιοι θεωρητικά θα έπρεπε να έχουν συντάξει και όχι κατ’ επιβολή για να μάθουμε επιτέλους τις θέσεις τους.

Ο κ. Υπουργός Επικρατείας, με ένα ευχολόγιο και στόχους που ακούμε επί μια 30ετία και τους οποίους διακαώς επιθυμούμε για μια δημόσια πλουραλιστική τηλεόραση προς όφελος των πολιτών, προσπαθεί να

αποπροσανατολίσει τον ελληνικό λαό που επικαλείται και την κοινή γνώμη θέλοντας να επιτύχει το στόχο του, που δεν είναι άλλος από το να μειώσει τις παροχές της δημόσιας τηλεόρασης, που έχει υποχρέωση, να προσφέρει στους πολίτες.

Ανακοινώνει θεσμικά μέτρα που αφορούν τη λειτουργία της ΕΡΤ, τα οποία τα μεταθέτει στο μέλλον μετά από πορίσματα ειδικών επιτροπών, νομοθετικών παρεμβάσεων και άλλων χρονοβόρων διαδικασιών (η ΕΡΤ θα λειτουργεί με διοικητικό συμβούλιο υπό προθεσμία ;) αλλά είναι κάθετος στο να θέλει να κλείσει άμεσα κύριο παραγόμενο έργο της ΕΡΤ. Το σωστότερο θα ήταν όλο το πλαίσιο της ΕΡΤ να γίνει μέσα από ευρύτερο διάλογο στην Ελλάδα και το εξωτερικό με μέλη και τηςEBU, στην οποία είναι μέλος η ΕΡΤ και σύμφωνα με τον ιδρυτικό της νόμο και τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Η ΕΡΤ δεν μπορεί να διατελέσει τον πιλότο του ξηλώματος του θεσμικού πλαισίου των δημόσιων ραδιοτηλεοράσεων στην Ευρώπη γιατί είναι μέρος αυτής.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ