Πλήγμα για το ελληνικό εμπόριο αποτελεί η καθημερινή εισαγωγή καυσόξυλων από τη γειτονική Βουλγαρία, αφού σύμφωνα με τις ενδείξεις του τελωνείου, στον παραμεθόριο σταθμό του Προμαχώνα, περισσότερες από 40 με 45 νταλίκες φορτωμένες τόνους ξύλα, διασχίζουν καθημερινά τα ελληνικά σύνορα με προορισμό όλη την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του τελωνείου Προμαχώνα, Νικόλαο Μιχαλούση, οι τόνοι ξύλων που εισάγονται είναι εκατοντάδες, μερικές φορές μάλιστα ξεπερνούν την ημέρα και τους πεντακόσιους.
Βασικό κίνητρο της αγοράς καυσόξυλων από τη Βουλγαρία είναι η χαμηλότερη τιμή του ξύλου, που πωλείται σε κυβικά και όχι σε τόνους. Ενδεικτικά η τιμή του κυβικού που φτάνει τα 600 κιλά κυμαίνεται από 50-60 ευρώ, σε αντιστοιχία με τον ένα τόνο ξύλων στην Ελλάδα που πωλείται μέχρι και 140 ευρώ.
"Δεν υπάρχει καμία παρανομία όσον αφορά την πώληση των ξύλων στην Ελλάδα", λέει ο κύριος Μιχαλούσης και προσθέτει ότι σύμφωνα με στους ελέγχους των αρμοδίων κλιμακίων στον παραμεθόριο σταθμό του Προμαχώνα, έχουν παρατηρηθεί παρατυπίες που αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα έγγραφα διακίνησης των οχημάτων και όχι του εμπορίου.
Παράλληλα αρκετοί είναι οι Έλληνες που πάνε στη Βουλγαρία, με δικά τους αυτοκίνητο, κυρίως αγροτικά, με στόχο να επιστρέψουν φορτωμένοι με ξύλα, ρισκάροντας το πρόστιμο για το υπέρβαρο φορτίο που φτάνει τις τρεις χιλιάδες ευρώ, την αφαίρεση των πινακίδων από τα οχήματά τους και την άρση της άδειας κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του τελωνείου Προμαχώνα, Νικόλαο Μιχαλούση, οι τόνοι ξύλων που εισάγονται είναι εκατοντάδες, μερικές φορές μάλιστα ξεπερνούν την ημέρα και τους πεντακόσιους.
Βασικό κίνητρο της αγοράς καυσόξυλων από τη Βουλγαρία είναι η χαμηλότερη τιμή του ξύλου, που πωλείται σε κυβικά και όχι σε τόνους. Ενδεικτικά η τιμή του κυβικού που φτάνει τα 600 κιλά κυμαίνεται από 50-60 ευρώ, σε αντιστοιχία με τον ένα τόνο ξύλων στην Ελλάδα που πωλείται μέχρι και 140 ευρώ.
"Δεν υπάρχει καμία παρανομία όσον αφορά την πώληση των ξύλων στην Ελλάδα", λέει ο κύριος Μιχαλούσης και προσθέτει ότι σύμφωνα με στους ελέγχους των αρμοδίων κλιμακίων στον παραμεθόριο σταθμό του Προμαχώνα, έχουν παρατηρηθεί παρατυπίες που αφορούν αποκλειστικά και μόνο τα έγγραφα διακίνησης των οχημάτων και όχι του εμπορίου.
Παράλληλα αρκετοί είναι οι Έλληνες που πάνε στη Βουλγαρία, με δικά τους αυτοκίνητο, κυρίως αγροτικά, με στόχο να επιστρέψουν φορτωμένοι με ξύλα, ρισκάροντας το πρόστιμο για το υπέρβαρο φορτίο που φτάνει τις τρεις χιλιάδες ευρώ, την αφαίρεση των πινακίδων από τα οχήματά τους και την άρση της άδειας κυκλοφορίας.















