ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Πασχαλινές ευχές

Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Σιδηρόδρομος: Το μέλλον για την Αργολίδα

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 10:11:00 π.μ. |























Κείμενο από τις  23.05.07
του Δήμου Γεωργίου
μέλος τότε της Συντονιστικής Γραμματείας
της δημοτικής παράταξης
«Ναύπλιο, η άλλη πρόταση»

 Πάνω από 4 χρόνια έχουν περάσει από την διακοπή της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Άργους/Ναυπλίου - Τρίπολης - Καλαμάτας. Τα έργα ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής διάρκεσαν για ανεξήγητα μεγάλο χρονικό διάστημα, αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι έγιναν με κλειστή τη γραμμή. Έτσι η Αργολίδα και η Πελοπόννησος στερήθηκε αναιτιολόγητα για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα τις υπηρεσίες του πιο οικολογικού μέσου μεταφοράς. Ήρθε όμως τελικά το πλήρωμα του χρόνου: τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο το τραίνο θα σφυρίξει και πάλι στην Αργολίδα και στην κεντρική και νότια Πελοπόννησο.


Θετικά και αρνητικά στοιχεία από την ριζική ανακαίνιση της γραμμής

Στα θετικά αυτής της ανακαίνισης μπορεί να προσμετρηθεί το γεγονός ότι η στρώση της νέας γραμμής έγινε στο μεγαλύτερο μέρος της με τσιμεντένιους στρωτήρες (αντί για ξύλινους) και οι σιδηροτροχιές είναι συνεχώς συγκολλημένες χωρίς συνδέσμους πράγμα που σημαίνει ότι η γραμμή:
1. παρέχει περισσότερη ασφάλεια

2. η ποιότητα κύλισης του τραίνου θα είναι καλύτερη (χωρίς τραντάγματα, κουνήματα κ.λπ.) και
3. ο χρόνος του ταξιδιού με τη χρήση κατάλληλου τροχαίου υλικού, αλλά και με άλλες παρεμβάσεις που απαιτούνται, μπορεί να μειωθεί σημαντικά.


Στα αρνητικά της ανακαίνισης μπορούν να σημειωθούν τα εξής:

1. η απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με την Αθήνα δεν είναι δυνατή πλέον, λόγω ασυμβατότητας στο εύρος των δύο γραμμών, της «δικής μας» μετρικής γραμμής που έχει εύρος 1,00 μέτρο και της κανονικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων (αυτής που συνδέει την Κόρινθο με την Αθήνα) που έχει εύρος 1,44 μ. Θα απαιτείται, έτσι, μετεπιβίβαση στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Κορίνθου όπου ο επιβάτης από την Αργολίδα, την Τρίπολη κ.λπ. θα αποβιβάζεται από το τραίνο της μετρικής γραμμής και θα επιβιβάζεται σε διπλανή αποβάθρα σε τραίνο κανονικής γραμμής που θα τον μεταφέρει στην Αθήνα ή στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Η ύπαρξη μετεπιβίβασης αποτελεί κατ’ αρχήν ένα μειονέκτημα που θα μπορούσε όμως να μετριαστεί με την ύπαρξη σωστών ανταποκρίσεων με τον Προαστιακό(χρόνος αναμονής 5-10 λεπτά το πολύ), με την εξασφάλιση θέσεων καθημένων για τους επιβάτες της μετρικής γραμμής που θα συνεχίζουν έτσι με άνεση το ταξίδι τους καθώς επίσης και με την ύπαρξη ενιαίου εισιτηρίου για όλη τη διαδρομή (π.χ. Ναύπλιο-Αθήνα) χωρίς να χρειάζεται δηλαδή ο επιβάτης να αγοράζει νέο εισιτήριο (του προαστιακού) στον Νέο Σ. Σ. Κορίνθου.
2. επιλέχθηκε η ανακαίνιση να γίνει μεν με νέα καλύτερα υλικά και τεχνικές από ότι παλαιότερα αλλά χωρίς να γίνουν διορθώσεις στην χάραξη της γραμμής (π.χ. διόρθωση καμπυλών και άλλα σχετικά τεχνικά έργα). Εάν είχαν γίνει τα απαραίτητα αυτά έργα το ταξίδι θα ήταν ακόμα πιο ασφαλές, άνετο και ταχύτερο.
3. δεν υπήρξε πρόβλεψη και λύσεις για την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής με τις ισόπεδες διαβάσεις φυλασσόμενες ή αφύλακτες (συνιστώμενες λύσεις θα μπορούσαν να είναι π.χ. η ανισοπεδοποίηση κάποιων από αυτές, η κατάργηση με ομαδοποίηση των υπολοίπων ισόπεδων διαβάσεων και παράλληλη ανάπτυξη του παράπλευρου οδικού δικτύου).
4. δεν υπήρξε έγκαιρη κινητοποίηση από μεριάς του ΟΣΕ για την εξασφάλιση επαρκούς σύγχρονου τροχαίου υλικού (σύγχρονα, αξιόπιστα τραίνα με καλή ποιότητα κατασκευής και ανέσεις για τους επιβάτες). Έτσι κινδυνεύει η αναβάθμιση της γραμμής να αποδειχθεί δώρο άδωρον.

Τι πρέπει να γίνει άμεσα

Η ανακαινισθείσα γραμμή θα λειτουργήσει λοιπόν και πάλι ίσως και από το καλοκαίρι που μας έρχεται. Η επιτυχία της δεν είναι εξασφαλισμένη. Επειδή όμως η επιτυχία ενός μέσου μαζικής μεταφοράς και μάλιστα του οικολογικότερου πρέπει να είναι μονόδρομος αν θέλουμε να ζήσουμε χωρίς το άγχος, τα έξοδα, το μποτιλιάρισμα και τη ρύπανση των Ι.Χ. αυτοκινήτων, πρέπει να εξασφαλιστούν οι όροι εκείνοι που θα βοηθήσουν στην επιτυχία και την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας, επιτυχία που θα είναι ακόμα σημαντικότερη λόγω του ότι η περιοχή έχει αποκλειστεί από τους κύριους αυτοκινητοδρόμους που κατασκευάζονται. Οι όροι αυτοί για την επιτυχία του σιδηρόδρομου στην περιοχή μας είναι:
1. Η εξασφάλιση συχνών και αξιόπιστων δρομολογίων (κυρίως τις ώρες αιχμής και τα Σαββατοκύριακα). 7-8 ζεύγη δρομολογίων ανάμεσα σε Ναύπλιο-Κόρινθο και 5-7 ζεύγη δρομολογίων Κόρινθος-Άργος-Τρίπολη-Καλαμάτα (με ανταπόκριση στο Άργος για Ναύπλιο) θα μπορούσε να είναι μια καλή αρχή που θα βοηθούσε στην επιτυχία της γραμμής. Μάλιστα, μετά από ένα αναγκαίο διάστημα προσαρμογής του επιβατικού κοινού στα νέα δεδομένα, αυτό θα μπορούσε να αποβεί και οικονομικά αποδοτικό για τον ίδιο τον ΟΣΕ. Καλούμε τους Δήμους και τη Νομαρχία να πιέσουν για την εξασφάλιση των παραπάνω όρων.
2. Η άμεση αγορά ή ενοικίαση τροχαίου υλικού από τον ΟΣΕ για την μετρική γραμμή. Ένα σύγχρονο, άνετο, ποιοτικό τραίνο είναι ένας ακόμα όρος για την επιτυχία και την ανάπτυξη της γραμμής γιατί εξασφαλίζει την προτίμηση του επιβάτη και την πληρότητα των δρομολογίων.
3. Η εξασφάλιση της συνεπούς λειτουργίας σωστών ανταποκρίσεων με τον Προαστιακό στην Κόρινθο δηλαδή συνέπεια και αξιοπιστία στους χρόνους, ολιγόλεπτη αναμονή, με παράλληλη διασφάλιση θέσεων καθημένων για το υπόλοιπο του ταξιδιού και ύπαρξη ενιαίου εισιτηρίου.
4. Η άμεση μέριμνα από μέρους των Δήμων, της Νομαρχίας, της Περιφέρειας και του ΥΠΕΧΩΔΕ για την κατάσταση που επικρατεί στις ισόπεδες διαβάσεις κατά μήκος της γραμμής. Απαραίτητος όρος για την ασφάλεια των επιβατών του σιδηροδρόμου αλλά και των επιβατών των Ι.Χ. αυτοκινήτων είναι η ανισοπεδοποίηση ει δυνατόν όλων των διαβάσεων στα σημεία που η σιδηροδρομική γραμμή συναντά την παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου-Άργους-Ναυπλίου (αλλά και στο υπόλοιπο της διαδρομής προς Καλαμάτα). Για τις υπόλοιπες ισόπεδες (φυλασσόμενες και αφύλακτες) διαβάσεις που εγκυμονούν πολύ σοβαρούς κινδύνους για απρόσεκτους οδηγούς προτείνεται η κατάργηση κάποιων από αυτές μέσω της ομαδοποίησής τους (π.χ. μία διάβαση ανά χιλιόμετρο) με παράλληλη διάνοιξη και ανάπτυξη του παράπλευρου οδικού δικτύου (αυτό θα πρέπει να γίνει άμεσα στην περιοχή της Δαλαμανάρας όπου οι ισόπεδες διαβάσεις είναι πολλές και οι κίνδυνοι περισσότεροι).
5. Η ενημέρωση από μέρους της Νομαρχίας και του ΟΣΕ μέσω του Τύπου(ηλεκτρονικού και έντυπου) για το γεγονός ότι η γραμμή θα επαναλειτουργήσει. Έτσι οι κάτοικοι θα γνωρίζουν για την ύπαρξη ενός άλλου μέσου μεταφοράς προκειμένου να το προτιμήσουν για τις μετακινήσεις τους και κυρίως θα ενημερωθούν για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατά τη διέλευση των ισόπεδων διαβάσεων όπου, όπως όλοι γνωρίζουμε, το τραίνο έχει απόλυτη προτεραιότητα.

Διεκδίκηση ενός σύγχρονου σιδηροδρόμου για την Αργολίδα: οι Δήμοι της Αργολίδας, η Νομαρχία, η Περιφέρεια πρέπει, επιτέλους, να δράσουν

Όμως η δυναμική επιστροφή του σιδηροδρόμου στην Αργολίδα και στην Πελοπόννησο δεν θα πρέπει να σταματήσει εδώ.

Η Αργολίδα, αφού αποκλείστηκε από τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους που σχεδιάζονται ή κατασκευάζονται στην Πελοπόννησο, μπορεί να διεκδικήσει την άμεση, χωρίς μετεπιβιβάσεις, και ταχύτατη σύνδεσή της με την Αθήνα αλλά και με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Τόσο οι ξένοι τουρίστες όσο και οι επισκέπτες από άλλες πόλεις της Ελλάδας θα γνωρίζουν έτσι ότι θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα ταχύτατο, ασφαλές και άνετο τραίνο για να επισκεφθούν την περιοχή μας, μια περιοχή με τοποθεσίες που αποτελούν πόλο έλξης για τον ξένο και Έλληνα επισκέπτη: Μυκήνες, Άργος, Τίρυνθα, Ναύπλιο.

Καλούμε, λοιπόν, τους Δήμους της Αργολίδας, τη Νομαρχία αλλά και την Περιφέρεια Πελοποννήσου να εργαστούν για τη διεκδίκηση της ένταξης στο Δ΄ ΚΠΣ έργων για τη μετατροπή της γραμμής Κορίνθου-Άργους-Ναυπλίου από μετρική σε κανονική, υψηλών ταχυτήτων, ηλεκτροκινούμενη γραμμή και την παράλληλη διατήρηση, ανάπτυξη και τουριστική αξιοποίηση της γραμμής Άργους-Τρίπολης-Καλαμάτας. Έτσι το ταξίδι με το τραίνο θα γίνει πιο γρήγορο, χωρίς μετεπιβιβάσεις, πιο ασφαλές και θα διασφαλιστεί η επιτυχία του οικολογικότερου μέσου μαζικής μεταφοράς, σε μια εποχή όπου οι προκλήσεις από την ραγδαία ανθρωπογενή επιδείνωση των κλιματολογικών συνθηκών θέτει πλέον τα ζητήματα της οικολογίας και μιας νέας ποιότητας ζωής επί τάπητος.

Δήμος Γεωργίου
μέλος της Συντονιστικής Γραμματείας
της δημοτικής παράταξης
«Ναύπλιο, η άλλη πρόταση»
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ