ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

ΤΑΙΠΕΔ: Άγονος ο διαγωνισμός των λιμένων Αλίμου, Πόρου, Ύδρας και Νέας Επιδαύρου και όχι άκυρος

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:19:00 π.μ. | | | |
 «Κατά τη διάρκεια της χρήσης 2015 κηρύχθηκαν άγονοι οι διαγωνισμοί που αφορούσαν την παραχώρηση: α) των τουριστικών λιμένων Αλίμου, Πόρου, Ύδρας και Νέας Επιδαύρου και β) του τουριστικού λιμένα και τμήματος του λιμένα Χίου». Αυτό αναφέρεται στην ετήσια έκθεση που συνέταξε το ΤΑΙΠΕΔ για το 2015 αναφερόμενο στη διαδικασία για τις συγκεκριμένες μαρίνες αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο για επαναφορά του διαδικασίας του διαγωνισμού σε μεταγενέστερο χρόνο.

Σημειώνεται ωστόσο ότι η περιφερειάρχης Αττικής κυρία Ρένα Δούρου πριν από δύο μήνες, κατά την επίσκεψη που πραγματοποιούσε στα νησιά του Αργοσαρωνικού, είχε ανακοινώσει –ύστερα από συνεννόηση με το ΤΑΙΠΕΔ– επισήμως τη «μη πώληση» του λιμανιού του Πόρου. Τότε κατά την επίσκεψή της στο νησί ενημέρωσε τον δήμαρχο του Πόρου κ. Γιάννη Δημητριάδη ότι εξαιρείται ο λιμένας από την παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ.

Η εξέλιξη αυτή «δικαιώνει τους αγώνες όλων των κατοίκων του νησιού», είχε αναφέρει η κυρία Δούρου η οποία είχε προσθέσει: «Τώρα, περιφέρεια και δήμος οφείλουν να συνεργαστούν στο θέμα της χωροθέτησης της μαρίνας».

Όπως εξηγούσε στο «Βήμα» ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων της Περιφέρειας Αττικής κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος, υπήρχε και δέσμευση της παράταξης «Δύναμη Ζωής» ήδη από τις προγραμματικές θέσεις της για τη στάση της και ως περιφερειακής Αρχής. «Είχαμε πει ότι δεν θα αποδεχθεί και θα αποτρέψει την παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ της Κυνόσουρας (αρχαιολογικός χώρος - Ζώνη Α), το λιμάνι του Πόρου που είχε συνδεθεί με τη μαρίνα Αλίμου και το λιμάνι της Ύδρας που 400 χρόνια δεν το πάτησαν οι Τούρκοι». Και είχε προσθέσει: «Εξαιρέθηκαν τελικά από την παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ η Κυνόσουρα και το λιμάνι του Πόρου...».

Παρόλα αυτά μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί σχετική υπουργική απόφαση που να εξαιρεί τη μαρίνα Πόρου από τη διαδικασία του διαγωνισμού, οπότε το μόνο που υπάρχει είναι όσα είχε πει προφορικά η περιφερειάρχης Αττικής.

Από την πλευρά του ο δήμος αναμένει την υλοποίηση ουσιαστικά της εξαγγελίας για εξαίρεση της μαρίνας από τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης προκειμένου να προχωρήσει στην εφαρμογή του αναπτυξιακού σχεδίου που έχει για το σημείο.

Όπως λένε πηγές του δήμου, χρειάζεται επίσης και κατάλληλη στελέχωση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου καθώς αυτή τη στιγμή ουσιαστικά λειτουργεί χωρίς υπαλλήλους.

Γεφύρι της Άρτας ο βιολογικός καθαρισμός


Εκτός από το ζήτημα της μαρίνας και άλλα σημαντικά ζητήματα παραμένουν σε εκκρεμότητα στον Πόρο. Ένα από αυτά, το θέμα του βιολογικού καθαρισμού το οποίο θεωρείται μείζον για την τοπική κοινωνία καθώς, όπως λένε, έχει σημαντικές επιπτώσεις στον τουρισμό. Το έργο έχει ανακατασκευαστεί δύο φορές, ωστόσο λόγω αστοχιών δεν λειτουργεί. Έτσι η περιφέρεια προτίθεται να δρομολογήσει τη λειτουργία δίνοντας τα απαραίτητα χρήματα.

Κατά την επίσκεψη του κλιμακίου της περιφέρειας τότε οι φορείς είχαν πει επίσης ότι δεν μπορούν με τη μείωση του τουρισμού –και λόγω της κρίσης– να συντηρήσουν τις επιχειρήσεις τους όλο τον χρόνο και μάλιστα οικογενειακές εταιρείες κινδυνεύουν καθώς αρκετοί νέοι εγκαταλείπουν το νησί για να βρουν δουλειά σε κάποια άλλη περιοχή της χώρας.

Και αν αρρωστήσουν;

Για το ζήτημα της πρωτοβάθμιας περίθαλψης αναφέρθηκε ότι υπάρχει ένα παράρτημα του Κέντρου Υγείας Γαλατά το οποίο ουσιαστικά υπολειτουργεί καθώς μετά το μεσημέρι ο γιατρός που έχει εφημερία φεύγει και μετά… οι κάτοικοι επαφίενται στην τύχη ή στον Θεό για να μην τους συμβεί κάτι σοβαρό καθώς το νησί δεν διαθέτει ούτε ασθενοφόρο. Αυτό που ζητούν είναι να λειτουργήσει πολυδύναμο ιατρείο (όπως λένε είναι το μοναδικό νησί χωρίς τέτοιο ιατρείο) με την κατάλληλη στελέχωση για την εξυπηρέτηση τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών.

Σχετικά με τα επείγοντα περιστατικά, που δεν κρίνονται ωστόσο σοβαρά αυτά καλούνται να τα αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες των φαρμακείων των νησιών ενώ για τα πιο σοβαρά χρειάζεται η μετακίνηση με φέριμποτ στον Γαλατά όπου και εκεί υπάρχουν προβλήματα όπως έλλειψη αναλώσιμων.

Επιπλέον είναι «απαγορευτικό» να αρρωστήσει κάποιος μετά τα μεσάνυχτα ή να τραυματιστεί σοβαρά καθώς το κόστος έκτακτης μετακίνησης του φέριμποτ μετά τα μεσάνυχτα (δηλαδή για δρομολόγιο πέρα από τις προγραμματισμένες ώρες) είναι 300 ευρώ. Και επιπλέον χρειάζεται πολύς χρόνος από τη στιγμή που θα ενημερωθεί το πλήρωμα του πλοίου, το οποίο θα κάνει το δρομολόγιο Γαλατά - Πόρο για να μεταφέρει το ασθενοφόρο με γιατρό και στη συνέχεια να επιστρέψει πάλι ακτοπλοϊκώς προς τον Γαλατά, στο Κέντρο Υγείας. Επιπλέον στα θαλάσσια ταξί δεν μπορούν να μπουν φορεία και έτσι πρέπει απαραίτητα να εκτελεστεί έκτακτο δρομολόγιο του φέριμποτ.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ