ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Αντιδρούν οι αστυνομικοί στην Αργολίδα για την μόνιμη χρήση των φάρων τις νυχτερινές ώρες !

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:55:00 π.μ. | |
Αντιδρούν οι αστυνομικοί στην Αργολίδα για την μόνιμη χρήση των φάρων τις νυχτερινές ώρες !
 Σωρεία αντιδράσεων αλλά και πολλά ερωτηματικά προκαλεί το θέμα της μόνιμης χρήσης φάρου από τα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. Σύμφωνα με αστυνομικούς δεν προβλέπεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι φάροι και οι σειρήνες να βρίσκονται σε λειτουργία, σε κεντρικούς ιστούς πόλεων πλην επειγόντων περιστατικών.

Και αν βέβαια αυτό μπορεί να γίνει σε απομακρυσμένες περιοχές ή σε συνοικίες, σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί άσκηση προληπτικής αστυνόμευσης στα κέντρα των πόλεων, που ούτως ή άλλως έχουν πλήρη φωτισμό με αποτέλεσμα η αστυνόμευση να είναι ορατή.

Αντιθέτως μάλιστα ελλοχεύει πολλούς κινδύνους, όπως για παράδειγμα την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος!

Η ανακοίνωση της Π.Ο.ΑΣ.Υ 

Στη πανελλήνια ομοσπονδία αστυνομικών υπαλλήλων (Π.Ο.ΑΣ.Υ), σύμφωνα με ανακοίνωσή τους, περιήλθε έγγραφο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αργολίδας, με το οποίο εκφράζονται σοβαρές αιτιάσεις ως προς την χρήση φάρου από τα περιπολικά οχήματα μετά την δύση του ηλίου στην Διεύθυνση Αστυνομίας Αργολίδας.

Οι αιτιάσεις έγκεινται κυρίως σε ζητήματα που άπτονται της ασφάλειας των αστυνομικών, της απεμπολής του στοιχείου του αιφνιδιασμού και ειδικότερα ζητημάτων που άπτονται της αστυνομικής πρακτικής, ενώ έντονα είναι και τα παράπονα που υποβάλλονται από πολίτες οδηγούς καθόσον, δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν για το πότε πρέπει να παραχωρήσουν και πότε όχι προτεραιότητα και αυτό ένεκα της μόνιμης χρήσης των φάρων τις νυχτερινές ώρες.

Παρακαλούμε, για την παρέμβασή σας και την άρση του μέτρου αυτού, με δεδομένο τις συνεχείς οχλήσεις που δέχεται η Ομοσπονδία μας από πολλές Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις μας και την τήρηση του άρθρου 44 παρ. 4 του Ν.2696/99 που οφείλουμε πρωτίστως ως Οργανισμός να σεβόμεθα.

Η ανακοίνωση της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αργολίδας:

ΘΕΜΑ: «Χρήση φάρου από οχήματα ΕΛ.ΑΣ. μετά την δύση του ηλίου.» 

 Η Ένωση μας, το τελευταίο χρονικό διάστημα δέχεται πληθώρα παραπόνων συναδέλφων αλλά και δυσμενών σχολίων πολιτών, σχετικών με την αναφερόμενη στο θέμα μόνιμη χρήση φάρου από τα υπηρεσιακά οχήματα. 

Συγκεκριμένα, τόσο οι συνάδελφοι οδηγοί και τα πληρώματα των εν λόγω οχημάτων, όσο και οι παραπονούμενοι πολίτες αναφέρουν, ότι η μόνιμη χρήση φάρου, ιδιαίτερα από τα οχήματα νέας τεχνολογίας με τα οποία έχουν εφοδιαστεί την τελευταία πενταετία οι υπηρεσίες τροχαίας, οι ΟΕΠΤΑ καθώς και οι ΟΠΚΕ, λόγω της ισχυρής δέσμης φωτός που εκπέμπουν οι συσκευές αυτές, προκαλούν θάμβωση στους ιδίους τους οδηγούς τους, τους οδηγούς των άλλων οχημάτων, αλλά και σε όσους καθ’οιονδήποτε τρόπο χρησιμοποιούν τις οδούς, με κίνδυνο να προκληθούν τροχαία ατυχήματα. 

 Επιπλέον γίνεται λόγος τόσο από τους αστυνομικούς όσο και από τους πολίτες, ότι η μόνιμη χρήση φάρου συντελεί στην απώλεια δύο σοβαρών πλεονεκτημάτων που έχει η αστυνομία και συγκεκριμένα, αυτών της αθέατης προσέγγισης και του αιφνιδιασμού, όταν δίνει την δυνατότητα στους επίδοξους δράστες παράνομων πράξεων, να αντιλαμβάνονται από πολύ μακριά την προσέγγιση των αστυνομικών. 

 Επίσης οι οδηγοί των άλλων οχημάτων παρατηρούν, ότι τα οχήματα της αστυνομίας κάνουν χρήση συσκευής προειδοποίησης και μάλιστα φάρου, χωρίς να δικαιολογείται το κατεπείγον, δεδομένου ότι κινούνται με πολύ μικρές ταχύτητες και ελλοχεύει ο κίνδυνος, όταν υπάρξει πραγματική ανάγκη να μην το αντιληφθούν και να μην παραχωρήσουν προτεραιότητα, έχοντας συνηθίσει πλέον τον μόνιμο χαρακτήρα της χρήσης του φάρου, γεγονός που ενδέχεται να έχει τραγικά αποτελέσματα, για τους συμπολίτες μας που θα χρειαστούν την άμεση επέμβαση μας. 

 Ακόμα πρέπει να προστεθεί, ότι το αστυνομικό όχημα που κάνει μόνιμη χρήση φάρου μπορεί να αποτελέσει εύκολο στόχο για κακοποιούς, που μπορούν να βάλουν εναντίον του από μεγάλη απόσταση, εκμεταλλευόμενοι τόσο το σκοτάδι που καλύπτει τις κινήσεις τους, όσο και το ξεκάθαρο στίγμα της θέσης του υπηρεσιακού οχήματος, που προσδίδει η χρήση της εν λόγω συσκευής. Τέλος πρέπει να ληφθεί υπ’όψιν το ενδεχόμενο ο οδηγός του υπηρεσιακού οχήματος, όντας θαμβωμένος από την μόνιμη χρήση του φάρου, να χρειαστεί να εμπλακεί σε συμβάν με ανταλλαγή πυρών.

 Θα μπορέσει άραγε να διακρίνει στόχο ή θα πυροβολεί αδιακρίτως ; 

Συμμεριζόμενοι την αγωνία τόσο των συναδέλφων, όσο και των συμπολιτών μας και έχοντας την εμπειρία ως οδηγοί αλλά και αστυνομικοί, όσον αφορά την τροχαία κίνηση αλλά και λαμβάνοντας υπ’όψιν την παρ.4 του αρθ.44 του Ν.2696/99, διάταξη στην οποία ρητά ορίζεται πότε επιτρέπεται η χρήση των ειδικών συσκευών προειδοποίησης, παρακαλούμε για την παρέμβαση σας και την ακύρωση ή τροποποίηση τυχόν υπάρχουσας σχετικής Διαταγής, έτσι ώστε αυτή να συντελέσει στην πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, στην προστασία των οδηγών και όλων όσων χρησιμοποιούν τις οδούς, να διαφυλάξει την σωματική ακεραιότητα και την ζωή των συναδέλφων, να εγγυηθεί την αμεσότητα της επέμβασης της αστυνομίας, να δώσει τέλος στα δυσμενή σχόλια των πολιτών αλλά παράλληλα να είναι σύμφωνη με την Νομοθεσία της χώρας μας. (Αρθ.2&3 Π.Δ.120/08). ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. 

          Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 
 ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΘΕΟΦΑΝΗΣ     ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟΣ
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ