ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2018

Η προσπάθεια αποσύνδεσης του Ελληνικού έθνους από την Ορθοδοξία ισοδυναμεί με προσπάθεια ακρωτηριασμού του Ελληνισμού

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:22:00 π.μ. |
Η προσπάθεια αποσύνδεσης του Ελληνικού έθνους ισοδυναμεί με προσπάθεια ακρωτηριασμού του Ελληνισμού
Το πρόσχημα είναι η Συνταγματική Αναθεώρηση. Η προσπάθεια αποσύνδεσης του Ελληνικού έθνους και του Ελληνικού κράτους από την Ορθοδοξία είναι παλιά και ισοδυναμεί με προσπάθεια ακρωτηριασμού του Ελληνισμού. Άλλοτε με το πρόσχημα του εκσυγχρονισμού, άλλοτε με το πρόσχημα της ανεξιθρησκείας επιχειρείται κατά καιρούς η απομάκρυνση των Ελλήνων από τη ζωντανή πίστη.


Η Ορθοδοξία ως κατ’ εξοχή θρησκεία της ελευθερίας και της ελεύθερης επιλογής πουθενά δεν επιβλήθηκε δια της βίας. Ο βιωματικός της χαρακτήρας αποτελούσε πάντοτε το διάδρομο προσέγγισής της. Στα ίδια τα ιερά της κείμενα αλλά και στην παράδοσή της υμνείται η αξία των ελεύθερων επιλογών. Η κορυφαία φράση στην οποία αποτυπώνονται τα παραπάνω προέρχεται από τα λόγια του ίδιου του Ιησού. ‘’ Όστις θέλει οπίσω μου ελθείν…’’ Τα χαρακτηριστικά της ελεύθερης επιλογής δε σημαίνουν όμως ούτε αδυναμία, ούτε έλλειψη θάρρους. Καταγράφουν την ισχύ της Πίστης.

Η χώρα μας και ο λαός μας στάθηκε και στέκεται όρθιος στα δύσκολα πρωτίστως γιατί έχει ζωντανή την Πίστη του. Αυτή τον συνοδεύει διαχρονικά σε πολέμους, σε κρίσεις, σε φάσεις δημιουργίας και ανάτασης. Αυτή μεταφέρεται από γενιά σε γενιά χωρίς να μπορεί κάποιος να την ανακόψει. Αυτή μεταφέρεται μέσα από τα σχολεία, τις εκκλησίες, την οικογένεια, τους φωτισμένους ανθρώπους. Ομολογείται δε δημόσια ως αναπόσπαστο τμήμα της κρατικής μας οντότητας χωρίς να υποχρεώνεται κανείς να την ακολουθήσει. Για τους Έλληνες δεν είναι απλά η επικρατούσα θρησκεία, δεν είναι οι ορκομωσίες, είναι η κυριαρχία της στη συνείδηση και την ψυχή των πολιτών της. Όποιος θελήσει να την αποσυνδέσει από τη δημόσια παρουσία στις κρατικές δραστηριότητες να το θέσει ευθαρσώς στην κρίση του λαού. Τρόποι υπάρχουν.

Αν κάποιοι θεωρούν ότι αυτό θα περάσει ως μνημόνιο υποταγής και απεμπόλησης της διαδρομής μας κάνουν λάθος. Δεν αφορά ούτε τα λεφτά, ούτε τα χωράφια μας. Αφορά κάτι πολύ μεγαλύτερο. Ας μην ξεγελαστούν από τις χλιαρές αντιδράσεις της Εκκλησίας. Είναι τελείως διαφορετικό ο διαχωρισμός Κράτους – Εκκλησίας στις οικονομικές τους συναλλαγές με την αποσύνδεση της Ορθοδοξίας από το Ελληνικό Κράτος. Και εδώ θα κριθούν όλοι, πρόσωπα και κόμματα.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Η. ΚΡΑΝΙΑΣ


Η ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΡΙΖΩΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ

ΤΟΥ KΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΧΟΛΕΒΑ

Στις 18, 19 και 20 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο Συνοδικό Μέγαρο ένα ενδιαφέρον επιστημονικό συνέδριο, το οποίο διοργάνωσε η Ειδική Συνοδική Επιτροπή Πολιτιστικής Ταυτότητος της Εκκλησίας της Ελλάδος. Πρόκειται για το 7οαπό τα 10 συνέδρια που έχουν προγραμματισθεί μέχρι το 2021 για να τιμηθούν τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επαναστάσεως. Το θέμα ήταν λίαν επίκαιρο λόγω και της συζητουμένης Συνταγματικής Αναθεωρήσεως: «Οι φιλελεύθεροι θεσμοί του Αγώνος της Ελληνικής Επαναστάσεως».

Ο πρώτος εισηγητής ήταν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος ως έγκριτος Καθηγητής της Νομικής μίλησε για το Σύνταγμα της Γ΄ Εθνικής Συνελεύσεως (Τροιζήνα, 1827) . Υπενθύμισε ότι στο Α΄ Κεφάλαιο, άρθρο 1, καθιερώνεται ως Επικρατούσα Θρησκεία εκείνη της «Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού», όμως εξίσου καθιερώνεται ρητώς, ως θεμελιώδες δικαίωμα, η Θρησκευτική Ελευθερία. «Καθείς εις την Ελλάδα επαγγέλλεται την θρησκείαν του ελευθέρως και δια την λατρείαν αυτής έχει ίσην υπεράσπισιν».

Ήδη από το πρώτο έτος της Ελληνικής Επαναστάσεως ο όρος Επικρατούσα Θρησκεία εμφανίζεται σε τοπικά πολιτεύματα, και συγκεκριμένα στη «Νομική Διάταξη», την οποία συνέταξε ο Άρειος Πάγος της Ανατολικής Χέρσου Ελλάδος με έδρα την Άμφισσα. Εκεί αναφέρεται ότι: «Αν και όλας τας θρησκείας και γλώσσας δέχεται η Ελλάς, και τας τελετάς και την χρήσιν αυτών κατ’ ουδένα τρόπον δεν εμποδίζει, την ανατολικήν όμως του Χριστού Εκκλησίαν και την σημερινήν γλώσσαν μόνας αναγνωρίζει ως επικρατούσας θρησκείαν και γλώσσαν της Ελλάδος».

Παρατηρούμε ότι οι ιδρυτές του Ελληνικού Κράτους ήθελαν να τονίσουν την άρρηκτη σύνδεση της Ορθοδοξίας με την ελληνική μας ταυτότητα, ταυτοχρόνως, όμως, δήλωναν ότι η θρησκευτική ελευθερία των μη Ορθοδόξων πρέπει να γίνεται σεβαστή. Κακώς, λοιπόν, σήμερα διαμαρτύρονται ορισμένοι για την αναφορά του άρθρου 3 του ισχύοντος Συντάγματος στην Επικρατούσα Θρησκεία. Πρώτον, αποτελεί έκφραση σεβασμού προς τους απελευθερωτικούς αγώνες της Εκκλησίας, δεύτερον κατοχυρώνει την εθνική μας ταυτότητα και τρίτον δεν προκαλεί προβλήματα στα άλλα θρησκεύματα.

Στο ίδιο Συνέδριο υπογραμμίσθηκε ότι σε οποιαδήποτε αναθεώρηση του Συντάγματος δεν πρέπει να αλλάξει το Προοίμιο που αναφέρεται στην Αγία Τριάδα. Η επίκληση της Αγίας, Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος υπήρχε σε όλα τα συνταγματικά κείμενα της Ελληνικής Επαναστάσεως. Εξέφραζε και εκφράζει την ευγνωμοσύνη μας προς τον Θεό για την Ελευθερία, την οποία αποκτήσαμε μετά από αιώνες δουλείας. Όπως μάλιστα ελέχθη από σύνεδρο Λαογράφο, οι επαναστατημένοι Έλληνες έθεσαν ως προμετωπίδα στα Συντάγματά τους αυτή τη φράση που είχαν συνηθίσει να βάζουν σε κάθε ιδιωτική συμφωνία της καθημερινής ζωής.

Η Ορθοδοξία είναι βαθιά ριζωμένη στην ψυχή των Ελλήνων. Η Αναθεώρηση του Συντάγματος δεν πρέπει να πειράξει το Προοίμιο και το άρθρο 3.

Άρθρο στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 4.11.2018
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ