Σάββατο, 1 Δεκεμβρίου 2018

82,7 εκατ. ευρώ στοίχισε στην Ελλάδα ένα χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 7:25:00 μ.μ. |
82,7 εκατ. ευρώ στοίχισε στην Ελλάδα ένα χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου
Πόσο κοστίζει η κατασκευή ενός χλμ αυτοκινητόδρομου; Ενώ στην Ευρώπη το κόστος κυμαίνεται από 900.000 έως 1,2 εκατ. ευρώ, στην Ελλάδα η αντίστοιχη δαπάνη μπορεί να φτάσει ακόμα
και τα 82,687 εκατ. ευρώ!

Αυτό είναι το τίμημα για την κατασκευή ενός χλμ και 50 μέτρων έργου σύνδεσης της παράκαμψης της Πάτρας με τη νέα και την παλαιά εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών, όπως διαμορφώθηκε το 2012 μετά από ανατιμήσεις έναντι του αρχικού προϋπολογισμού 12,544 εκατ. ευρώ, το 1998. Δηλαδή προσαύξηση της συνολικής δαπάνης κατά 560%.

Πρόκειται για υπόθεση που χειρίστηκε το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων και εστάλη στην εισαγγελία για τα περαιτέρω.

Η έκθεσή του ολοκληρώθηκε προ ημερών, με αποτέλεσμα να μη συμπεριληφθεί στην ετήσια έκθεση της γενικής επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης, Μαρίας Παπασπύρου, που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.

Την ετήσια έκθεση για το 2017 παρέλαβε σήμερα από την κ. Παπασπύρου η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.

Η κ. Παπασπύρου αποκάλυψε, επίσης, ότι διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά υπόθεση προμήθειας από τον ΟΛΠ οκτώ γερανογεφυρών ανυψωτικής ικανότητας 40 τόνων, καθώς διαπιστώνονται σοβαρές ευθύνες εμπλεκομένων οργάνων του ΟΛΠ, που ζημίωσαν τον Οργανισμό με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Ο έλεγχος ξεκίνησε επί προηγούμενου νομοθετικού καθεστώτος του ΟΛΠ και ολοκληρώθηκε με το σημερινό επί COSCO.

Διαπιστώθηκαν πολλαπλές αστοχίες κατά τις φάσεις κατασκευής των έργων υποδομής για την εγκατάσταση και παραλαβή των γερανογεφυρών και του αναγκαίου τροχαίου υλικού κίνησής τους.

Αυτό είχε ως συνέπεια μετά από πέντε χρόνια από την παραλαβή τους να παραμένουν σε αχρηστία, λόγω τεχνικών προβλημάτων, με αποτέλεσμα η ζημιά του ΟΛΠ να εκτιμάται σε σχεδόν 21 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το ενδεχόμενο επιστροφής της εγγύησης καλής εκτέλεσης ύψους 2,4 εκατ. ευρώ και η ζημία που επήλθε για τον Οργανισμό από τη μη λειτουργία τους.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΜΕΡΑΚΛΙΔΙΚΟ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ