ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

Το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Ναυπλίου στη Μονεμβάσια

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 6:07:00 μ.μ. | |
 Η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας επιλέχθηκε από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μολάων Λακωνίας να παρακολουθήσει το μονοήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: "Μονεμβάσια: Διαβαίνοντας στα καλντερίμια μιας καστροπολιτείας από το χθες στο σήμερα".
Ξεκινήσαμε λοιπόν 18 μαθητές και 2 συνοδοί από το Ναύπλιο με ενθουσιασμό γι' αυτή την ωραία εκδρομή και φτάσαμε στην πύλη του Κάστρου γύρω στο μεσημέρι. Εκεί μας περίμεναν οι δύο κυρίες από το ΚΠΕ Μολάων, Μαρία Μυλωνά και Βάνα Λέντζα για να μας ξεναγήσουν.
Μας υποδέχτηκαν με ζεστά σάντουϊτς και νερά! Μπαίνοντας στην καστροπολιτεία είδαμε πρώτα το σπίτι του μεγάλου ποιητή μας Γιάννη Ρίτσου και μετά ακολουθώντας το κεντρικό καλντερίμι οδηγηθήκαμε στην πλατεία με το παλιό κανόνι και τη μοναδική εκκλησία του Ελκόμενου Χριστού.
Στη συνέχεια χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, η μία που ανέβηκε στην Πάνω Πόλη και η άλλη που περιηγήθηκε την Κάτω Πόλη. Μετά από δύο ώρες συναρπαστικής ξενάγησης συνεχίσαμε το ταξίδι μας στη Σπάρτη όπου και επισκεφτήκαμε το καταπληκτικό Μουσείο Ελιάς και Λαδιού. Επιστρέψαμε στο Ναύπλιο με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τις δύο κυρίες του ΚΠΕ για την ξενάγηση και κυρίως το Δήμαρχο Ναυπλίου για την κάλυψη της δαπάνης μετακίνησής μας με τουριστικό λεωφορείο, γιατί χωρίς αυτή τη χορηγία δεν θα ήταν δυνατή η πραγματοποίηση αυτής της εκπαιδευτικής εκδρομής μας.
Και λίγα λόγια για την Μονεμβάσια που το κάστρο της θυμίζει πολύ το Παλαμήδι του Ναυπλίου.

Ήταν γνωστή στους Φράγκους και ως Μαλβαζία, είναι μια μικρή ιστορική πόλη της ανατολικής Πελοποννήσου, της επαρχίας Επιδαύρου Λιμηράς, στο νομό Λακωνίας. Είναι περισσότερο γνωστή από το μεσαιωνικό φρούριο στον ομώνυμο Βράχο, που αποτελεί στην κυριολεξία μικρή νησίδα που συνδέεται με γέφυρα σε σχηματιζόμενο λαιμό μήκους 400 μέτρων με τη σημερινή παράλια απέναντι πόλη στη λακωνική ακτή.
Το όνομά της είναι σύνθετη λέξη, που προέρχεται από τις δύο ελληνικές λέξεις Μόνη και Έμβασις (μόνη είσοδος). Το παρωνύμιο της είναι "Γιβραλτάρ της Ανατολής", γιατί σε σμίκρυνση είναι πανομοιότυπη με τον βράχο του Γιβραλτάρ.
Ιδρύθηκε στα βυζαντινά χρόνια τον 6ο αιώνα μ.Χ. και το ισχυρό αυτό κάστρο δεν έπεσε ποτέ μετά από μάχη αλλά μόνο παραδόθηκε από πείνα εξαιτίας πολύμηνης πολιορκίας. Σήμερα αποτελεί έναν πολύ δημοφιλή τουριστικό προορισμό!