ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2020

Καίρια ζητήματα για την Αργολίδα η σιδηροδρομική γραμμή και το φυσικό αέριο

Καίρια ζητήματα για την Αργολίδα η σιδηροδρομική γραμμή και το φυσικό αέριο
Συνέντευξη τύπου παραχώρησε την Τετάρτη 8 Ιανουαρίου ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας στην έδρα της Περιφέρειας στην Τρίπολη.

Ο κ.Νίκας αναφέρθηκε σε όλα τα μεγάλα ζητήματα που “κινεί” η περιφερειακή αρχή από την αρχή της θητείας της. Στην κορυφή της ατζέντας είναι η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής αλλά και η χρήση του φυσικού αερίου. Δυο καίρια ζητήματα και για την Αργολίδα.

-Για τη σιδηροδρομική γραμμή τόνισε ότι και για λόγους βιομηχανικούς θα ενεργοποιηθεί όχι μόνο μέχρι το Ναύπλιο αλλά την Τρίπολη.

-Για το φυσικό αέριο επανέλαβε ότι εντός σχεδιασμού είναι το Άργος και το Ναύπλιο: “Ιδιαίτερα το Ναύπλιο και το Άργος είναι κοντά στον αγωγό. Θα ήταν σοβαρό παράπτωμα να είναι οι δυο αυτές πόλεις εκτός σχεδιασμού” είπε συγκεκριμένα.

Για τη σιδηροδρομική γραμμή

Μίλησα με τον Πρόεδρο-Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ.Σπηλιόπουλο. Υπάρχει ενδιαφέρον για τη σιδηροδρομική γραμμή και το τρένο στη Περιφέρεια μας. Και δεν μιλάμε πλέον για την ενεργοποίηση της γραμμής μέχρι το Ναύπλιο αλλά μέχρι την Τρίπολη, αυτός είναι ο σχεδιασμός. 

Αποτελεί αίτημα και βιομηχανιών που υπάρχουν αλλά και νέων που πρόκειται να λειτουργήσουν. Θα υπάρξει και οικονομική συμμετοχή της Περιφέρειας, προφανώς πρέπει να υπάρξει απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου και δεν θέλω να προλάβω κάτι. 

Θεωρώ πάντως πολύ θετικό και από περιβαλλοντική άποψη και από οικονομική άποψη και από άποψη ποιότητας ζωής την επαναλειτουργία του τρένου. Δεν ξεχνάτε ιδιαίτερα οι παλαιότεροι ότι διατέθηκαν περί τα 100 εκατομ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής και όταν εκσυγχρονίστηκε όσο ήταν δυνατόν, ξαφνικά σταμάτησε να λειτουργεί η γραμμή, να υπάρχει τρένο.

Για το φυσικό αέριο

Καθυστερήσαμε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και κάναμε έναν αγώνα δρόμου ώστε να μπούμε και εμείς στη διαδικασία του φυσικού αερίου. Και είναι κρίμα να έχει φτάσει ο κεντρικός αγωγός μέχρι την Μεγαλόπολη και να μην έχουμε όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που παρέχει η διαδικασία. 

Σε όλα τα επίπεδα. Είναι εφικτή η δυνατότητα διάθεσης 20 εκατομ. ευρώ από το ΕΣΠΑ. Υπάρχει έντονος προβληματισμός σε κυβερνητικό επίπεδο. Είμαστε η μόνη Περιφέρεια που έχει μείνει έξω. Ο προβληματισμός έγκειται στο ότι είναι αμφίβολο αν μέχρι τις 31/12/2023 που τελειώνει και το πρόγραμμα θα μπορέσουμε να απορροφήσουμε αυτά τα χρήματα. 

Είναι οι σχετικές μελέτες, οι διαγωνισμοί, οι ενστάσεις που τυχόν θα γίνουν για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε. Το παρήγορο είναι ότι υπάρχει και ιδιωτικό ενδιαφέρον ιδιαίτερα για την Κόρινθο και την Τρίπολη. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι για την Καλαμάτα και τη Σπάρτη. Θα το παλέψουμε όμως το θέμα. 

Υπάρχει και η θετική άποψη από πλευράς Υπουργείου ώστε να προχωρήσουμε και στη θητεία μας οι μεγάλες πόλεις της Περιφέρειας Πελοποννήσου να απολαύσουν αυτό το αγαθό. Μιλάμε για το Ναύπλιο, το Άργος, την Κόρινθο, την Τρίπολη, τη Σπάρτη και την Καλαμάτα. Ιδιαίτερα το Ναύπλιο και το Άργος είναι κοντά στον αγωγό. Θα ήταν σοβαρό παράπτωμα να είναι οι δυο αυτές πόλεις εκτός σχεδιασμού.


ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ