ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τρίτη 5 Μαΐου 2020

Με πολύ δουλειά από τους απουσιολόγους θα ξεκινήσουν τα σχολεία

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:30:00 μ.μ. | |
Με πολύ δουλειά από τους απουσιολόγους θα ξεκινήσουν τα σχολεία
Με πολλούς απόντες μαθητές θα επαναλειτουργήσουν τα σχολεία της χώρας μας τη μεθεπόμενη Δευτέρα, ακριβώς δύο μήνες μετά τη διακοπή λόγω κορωνοϊού.
Η αρχή θα γίνει την 11η Μαΐου με τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου και θα ακολουθήσουν, μία εβδομάδα αργότερα, οι μαθητές των δύο άλλων τάξεων του λυκείου και του γυμνασίου. Η ανησυχία για τον κίνδυνο διάδοσης του κορωνοϊού στο σχολείο είναι έκδηλη σε πολλούς γονείς, και ήδη πολλοί δείχνουν –για την ώρα– αποφασισμένοι να μη στείλουν το παιδί στο σχολείο. Aλλωστε, η πλειονότητα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου θα ακολουθήσει και φέτος την ετήσια… παράδοση να απουσιάζει μαζικά τον τελευταίο μήνα πριν από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις για να κάνει επαναλήψεις. Φέτος θα ξεκινήσουν στις 15 Ιουνίου για τους υποψηφίους Γενικών Λυκείων και 16/6 για των Επαγγελματικών Λυκείων, και ετησίως σε αυτές μετέχουν περίπου 90.000 μαθητές.

Από την άλλη, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα υπάρχει η δυνατότητα να απουσιάσουν μαθητές που έχουν ειδικό λόγο. Θα απαιτείται βέβαια υπεύθυνη δήλωση του γονέα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι, ή περίπτωση ατόμου που νοσεί. Ωστόσο, όπως δήλωσε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας, «δεν θα κάνουμε και τον αστυνόμο στους γονείς». Ενστάσεις και ανησυχίες για την επαναλειτουργία των σχολείων εκφράζουν και πολλοί εκπαιδευτικοί, καθώς η μέση ηλικία είναι περί τα 50 έτη, και αρκετοί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή έχουν στην οικογένεια άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, οι μισοί (49%) εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι άνω των 50 ετών, ενώ λιγότεροι από το 1% είναι κάτω των 30. Στη δευτεροβάθμια, το 39% έχει ηλικία από 40 έως 49 ετών, και ο μέσος όρος ηλικίας των καθηγητών είναι στα 52 έτη.

«Με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί φέτος το σχολείο δεν έχει να προσφέρει κάτι σημαντικό στα παιδιά. Απομένουν δέκα ημέρες μαθήματος μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους, και άρα θα ήταν καλύτερο να μην επαναλειτουργήσουν. Φυσικά, υπάρχει η ανησυχία μήπως τα παιδιά μεταφέρουν τον ιό στο σπίτι. Από την άλλη, οι μεγαλύτεροι μπορεί να πειθαρχήσουν στα μέτρα πρόληψης, ωστόσο για τις μικρότερες ηλικίες, του γυμνασίου, αυτό είναι οι δύσκολο», παρατήρησε μιλώντας στην «Κ» ο γιατρός Σπύρος Μαρινόπουλος, πατέρας παιδιών στην Α΄ Γυμνασίου και στη Γ΄ Λυκείου.

«Είμαι με την πλευρά των γονιών που ανησυχούν για το άνοιγμα των σχολείων. Γιατί τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο σχετικά με τη νόσο. Γιατί όταν μιλάμε για παιδιά προεφηβικής ηλικίας, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για κανόνες ασφαλείας. Γιατί όταν μιλάμε για δημόσια σχολεία, μιλάμε συχνά για βρώμικα σχολεία. Γιατί στα παιδιά δεν θα βάλουμε μάσκες. Γιατί τα παιδιά έχουν ευπαθή άτομα στα σπίτια τους. Γιατί το τελευταίο εικοσαήμερο στο σχολείο είναι εικοσαήμερο εκδρομών και χαλάρωσης των μαθημάτων. Θα ήθελα η μεταβατική περίοδος να είναι περίοδος προετοιμασίας για την... επόμενη μέρα, του φθινοπώρου» προσθέτει στην «Κ» η κ. Μαρίκα Αρβανιτοπούλου, μητέρα μαθητή Α΄ Γυμνασίου.

Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και μεγάλη μερίδα εκπαιδευτικών. Χαρακτηριστικά, η κ. Βασιλική Καρτάλη, φιλόλογος Λυκείου σε σχολείο της Αθήνας, αναφέρει στην «Κ» ότι η επιστροφή των μαθητών της Γ΄ Λυκείου αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα. Οπως εξηγεί «η επιστροφή της Γ΄ Λυκείου δεν θέτει σε κίνδυνο την “κοινωνική απόσταση»” και, άρα, την υγεία όλων μας». Ωστόσο διατυπώνει ενστάσεις για τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων: «Η επιστροφή της υπόλοιπης δευτεροβάθμιας, που αυτομάτως θα προκαλέσει συνωστισμό σε κτίρια όπου συστεγάζονται οι βαθμίδες ή έχουν μικρές αίθουσες και κοινά προαύλια ή προϋποθέτει χρήση σχολικών κ.λπ., δημιουργεί έντονο προβληματισμό. Σίγουρα οι ειδικοί θα έχουν κάνει τους υπολογισμούς τους. Διατηρώ όμως σοβαρές επιφυλάξεις για το αν το εκπαιδευτικό όφελος από λίγες εβδομάδες μάθημα αντισταθμίζει τους κινδύνους του μαζικού συγχρωτισμού. Και αναρωτιέμαι, πώς σε ένα τέτοιο περιβάλλον θα μπορούμε να επιδείξουμε αυτό που ζητεί εμφατικά η πολιτεία, την ατομική ευθύνη;».

Μία άλλη διάσταση του ζητήματος αναδεικνύει, μιλώντας στην «Κ», η κ. Αμαλία Ξέρη, εκπαιδευτικός σε φροντιστήριο. «Θεωρώ τολμηρό και παρακινδυνευμένο, παρά τα πολύ μελετημένα μέτρα, να πάνε στο σχολείο από την 11η Μαΐου οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Η ύλη των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων έχει ήδη καθοριστεί και περιοριστεί στα όσα διδάχθηκαν διά ζώσης. Οσο σημαντικά κι αν είναι τα υπόλοιπα μαθήματα για τη γενική μόρφωση των μαθητών, δεν νομίζω ότι αξίζει να τεθεί σε κίνδυνο η συμμετοχή τους στις Πανελλαδικές. Γιατί, αν κάποιος μαθητής αρρωστήσει, δεν θα κινδυνεύσουν μόνο οι οικείοι του, αλλά θα χάσει και τις Πανελλαδικές», δηλώνει.

Η άλλη πλευρά

«Θεωρώ ότι τα παιδιά θα πρέπει να επιστρέψουν στα σχολεία. Ισως όχι της πρωτοβάθμιας, αλλά των μεγαλύτερων τάξεων», παρατηρεί στην «Κ» ο κ. Νίκος Μαγκανάρης, διευθυντής του 22ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, στα Κάτω Πατήσια. «Βέβαια, πρέπει να τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας και τα υπόλοιπα προληπτικά μέτρα που όρισαν οι γιατροί. Ομως, νομίζω ότι σταδιακά πρέπει να επανέλθουν σε λειτουργία και τα σχολεία, είναι μέρος της κανονικότητας. Η σχολική χρονιά, η τόσο δύσκολη φέτος, πρέπει να κλείσει με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στο σχολείο», συμπληρώνει.

Ο δικηγόρος Δημήτρης Χριστιανίδης έχει αποφασίσει να στείλει τον γιο του, μαθητή Β΄ Λυκείου, στο σχολείο. «Μέσω της τηλεκπαίδευσης, τα σχολεία και τα φροντιστήρια πέτυχαν να μην αποκοπούν τα παιδιά από την εκπαιδευτική διαδικασία. Ομως, η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία είναι σωστή. Βεβαίως, υπό συνεχή μέριμνα για την τήρηση των προληπτικών μέτρων και αξιολόγηση της απόφασης από την αρμόδια επιστημονική επιτροπή. Αλλά τα παιδιά πρέπει να επιστρέψουν, και για λόγους επανένταξης στο σχολικό περιβάλλον με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους. Κάτι που εντέλει ενισχύει την ψυχική ισορροπία των παιδιών».

Πηγή: kathimerini.gr
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ