Κυριακή, 26 Ιουλίου 2020

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Σύγχρονες κτιριακές υποδομές και μόνιμο προσωπικό όχι απλά εξαγγελίες

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση: Σύγχρονες κτιριακές υποδομές και μόνιμο προσωπικό όχι απλά εξαγγελίες
Πριν λίγες μέρες, από το γραφείου του Δημάρχου Ερμιονίδας, ανακοινώθηκε η δημιουργία Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) στο Δήμο Ερμιονίδας.

Η ανάπτυξη των δομών της Ειδικής Αγωγής είναι υποχρέωση του κράτους και πάγια διεκδίκηση των εκπαιδευτικών και των γονιών. Το εξαιρετικά ανησυχητικό είναι ότι οι εξαγγελίες δεν συνοδεύονται και από απτά μέτρα για την εγκατάσταση των παιδιών σε σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές με μόνιμο προσωπικό.

Σε προ κορονοϊού συνθήκες, οι λαϊκές οικογένειες έκαναν έναν αγώνα δρόμου, επίπονου, κοστοβόρου για να μπορέσουν να στηρίξουν στοιχειωδώς τα παιδιά τους. Κι αυτό γιατί οι δημόσιες, δωρεάν δομές για τις κάθε είδους παρεμβάσεις είναι ελάχιστες, ενώ τα δημόσια ειδικά σχολεία, και οι ειδικές δομές εντός του σχολείου δεν επαρκούν καθώς στελεχώνονται κάθε χρόνο από αναπληρωτές που ο αριθμός τους καθορίζεται από τα διαθέσιμα κονδύλια και όχι από τις ανάγκες που υπάρχουν, με αποτέλεσμα η πρωινή στήριξη, έτσι κι αλλιώς, δεν έφτανε, με αποτέλεσμα οι γονείς, με δική τους ευθύνη, χτυπούσαν την πόρτα των ιδιωτικών δομών, για να αναπληρώσουν το κενό.

Στην περιοχή της Ερμιονίδας (Κρανίδι) ήδη λειτουργεί το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο εδώ και 4 χρόνια. Δυστυχώς όλα αυτά τα χρόνια δεν λύθηκαν τα οξυμμένα προβλήματα του σχολείου. Ο χώρος του βρίσκεται στο υπόγειο του 2ου δημοτικού σχολείου και αποτελούσε πριν μερικά χρόνια ένα μικρό κλειστό γυμναστήριο τον οποίο χρησιμοποιούσαν μαθητές του δημοτικού την ώρα της γυμναστικής. Ο χώρος αυτός ύστερα από χορηγία (!!) της κ.Λιβανού, με ορισμένες παρεμβάσεις μετατράπηκε σε ειδικό δημοτικό σχολείο με αίθουσες όπου η κάθε μία δεν ξεπερνά τα 5 τετραγωνικά και τα τελευταία χρόνια καλείται ο κάθε αναπληρωτής ειδικής αγωγής να τα βγάλει εις πέρας σε συνθήκες που δεν καλύπτουν τις στοιχειώδεις ανάγκες των μαθητών. Είναι φανερό ότι, χωρίς τις απαραίτητες προϋποθέσεις, κυρίως στα σχολεία αυτά, επηρεάζεται η ίδια η παιδαγωγική διαδικασία (πρωτίστως τα παιδιά και δευτερευόντως οι δάσκαλοι που κάθε χρόνο το υπηρετούν).

Απαιτούμε ο σχεδιασμός για τη ανάπτυξη των σχολικών υποδομών, της Ειδικής Αγωγής και συνολικά της εκπαίδευση να καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές, παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών μας. Όσο σημαντική είναι η ίδρυση μιας νέα δομής άλλο τόσο σημαντικό είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας της.

Απαιτούμε:

Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ερμιονίδας να εξ αρχής να στεγαστεί σε σύγχρονο ασφαλές και λειτουργικό κτήριο.

Το Ειδικό Σχολείο Κρανιδίου άμεσα να στεγαστεί σε νέο, σύγχρονο, κατάλληλο και ασφαλές κτήριο.

Να δρομολογηθεί συνολικά στον νόμο η ανέγερση σχολείων που θα καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών.

Καλούμε τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. και την ΕΛΜΕ, μαζί με τους γονείς να μπουν μπροστά στον αγώνα για τις σχολικές υποδομές.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΜΕΡΑΚΛΙΔΙΚΟ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ