ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021

Ναύπλιο 1833: Ζητούνται δήμιοι για λαιμητόμο…

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 1:21:00 μ.μ. | |
Ναύπλιο 1833: Ζητούνται δήμιοι για λαιμητόμο…
Η λαιμητόμος αποτελεί, διαχρονικά, τον απεχθέστερο τρόπο εκτέλεσης της θανατικής ποινής, ενώ, ενδεικτικό είναι, ότι το ελληνικό κράτος αδυνατεί να βρει πρόθυμους δήμιους ακόμα και μέσα στους μελοθανάτους…


Η λαιμητόμος φτάνει στην Ελλάδα από τη Μασσαλία το 1833 μαζί με τον νεαρό βασιλιά Όθωνα και την Αντιβασιλεία που κυβερνά στην πρώτη Οθωνική περίοδο. Παράλληλα θεσμοθετείται ο ρόλος του δημίου ο οποίος μάλιστα θεωρείται λειτούργημα…

Παρά τη σκληρότητα της περιόδου, οι δήμιοι θεωρούνται κοινωνικά απόκληροι, και δεν είναι τυχαίο πως η πολιτεία τους κρατά, ουσιαστικά, έγκλειστους και αποκομμένους από τον τοπικό πληθυσμό για λόγους ασφαλείας στο Μπούρτζι, ενώ τους επιτρέπεται η έξοδος μόνο σε περιπτώσεις εκτέλεσης.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνει δημοσίευμα της περιόδου :«Υπό τα όμματα πλήθους λαού, μετά ζωηράς συγκινήσεως και φρίκης παρακολουθήσαντος το απαίσιον θέαμα μεθ’ ο οι εκτελεσταί του Νόμου, αποδοκιμαζόμενοι και λιθοβολούμενοι οδηγήθησαν υπό ασφαλή στρατιωτικήν συνοδείαν εις Ναύπλιον και ενεκλείσθησαν εις το επιθαλάσσιον φρούριον, ένθα καθορίσθει έκτοτε ο τόπος της παραμονής αυτών, μη επιτρεπομένης της εξόδου αυτών ή κατά τας εκτελέσεις». Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν ο Αλβανός δήμιος και ο Αλγερινός βοηθός του, ολοκληρώνουν την οκτάχρονη σύμβαση εργασίας με το ελληνικό κράτος, ελάχιστο διάστημα μετά, δολοφονούνται, τα πτώματά τους ρίχνονται στη θάλασσα, ενώ οι εκτελεστές τους δεν δέχονται να πάρουν τα χρήματα που έχουν μαζί τους από την οκταετή εργασία τους…

Είναι τέτοια η δυσκολία στην εξεύρεση δημίων, που το 1846 ψηφίζεται συμπληρωματικός νόμος που εκτός της λαιμητόμου εισάγει και την εκτέλεση με τουφεκισμό. Έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον ότι, εκτός της περίπτωσης του Αλβανού δημίου, στα 40 πρώτα χρόνια εφαρμογής του απάνθρωπου αυτού μέτρου, ουδείς καταδικασμένος σε θάνατο κρατούμενος δέχεται να ανταλλάξει τη ζωή του με την επιλογή που του δίνεται να γίνει δήμιος…Ενδεικτικό της λαϊκής απέχθειας στη λαιμητόμο είναι ότι την περίοδο της έξωσης του Όθωνα από τη χώρα, ο λαός του Ναυπλίου καίει την γκιλοτίνα, αφού η παρουσία της στην πόλη θεωρείται ατιμωτική για αυτή και τους κατοίκους της.

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ