ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Τρίτη 11 Μαρτίου 2025

Θεατρική δράση ενσυναίσθησης και προβληματισμού από μαθητές και μαθήτριες του 1ου Λυκείου Ναυπλίου

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 7:03:00 μ.μ. | |
Μαθήτρια
Μια πρωτότυπη και εποικοδομητική δράση πραγματοποιήθηκε στο 1ο ΓΕΛ Ναυπλίου στις 26/2 με στόχο τον προβληματισμό των μαθητών/τριών για θέματα που αφορούν τη σχολική καθημερινότητα και τη βελτίωση των σχέσεών τους. 

Μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Λυκείου, εργάστηκαν με ενθουσιασμό και αφοσίωση, παρά τις υποχρεώσεις της προετοιμασίας τους για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, για να παρουσιάσουν τρία θεατρικά δρώμενα σε συμμαθητές/τριες τους της Α΄και Β΄Λυκείου.

Πιο συγκεκριμένα, η μαθήτρια Σωτηρία Κωστούρου μέσα από τον μονόλογο με τίτλο «Είμαι» προβλημάτισε το σχολικό κοινό για τη σημασία της προσωπικής ταυτότητας του ατόμου και την αναγνώρισή μας από τους άλλους ως ξεχωριστές οντότητες.
Στη συνέχεια, ο Πάτροκλος Αλωνιστιώτης υποδύθηκε έναν δημοφιλή μαθητή, που «Θυμάται» την εμπειρία του ως θεατή ενός περιστατικού bullying. Μέσα από την ερμηνεία του μπήκαμε όχι μόνο στη θέση του θύματος αλλά και στη θέση του παρατηρητή και καταλάβαμε πως τελικά αυτά τα γεγονότα στιγματίζουν και ίσως καθορίζουν όλες τις πλευρές.

Τέλος, οι μαθήτριες Αγγελική Τσίρου, Νάντια Μερμπακίτη και Μιχαέλα Μπάρκα υποδύθηκαν μια παρέα κοριτσιών που στην πραγματικότητα δεν την ενώνει η αληθινή φιλία αλλά μια σχέση εκμετάλλευσης από τη μία πλευρά και η "ανάγκη του ανήκειν" σε μία παρέα ακόμα και αν με «Πειράζει» ο τρόπος που μου φέρονται από την άλλη. Είδαμε τη πρωταγωνίστρια να μειώνεται ή και να ταπεινώνεται από τις φίλες της και προβληματιστήκαμε για το αν και πόσα «Δεν πειράζει» έχουμε βιώσει και αν τελικά αξίζει να καταπιέζουμε τον χαρακτήρα, την προσωπικότητα και τις ανάγκες μας προκειμένου να διατηρήσουμε την παρέα.
Η δράση ολοκληρώθηκε με διάλογο μεταξύ των ηθοποιών και των μαθητών-παρατηρητών, οι οποίοι συζήτησαν για ανάλογες εμπειρίες και μίλησαν για τα συναισθήματά τους.
Η πραγματοποίηση και οργάνωση της δράσης στηρίχτηκε στην εξαιρετική καθοδήγηση και εμψύχωση της καθηγήτριας Αγγλικών, κας Αναστασίας Φλεβάρη, που μετέφρασε, έγραψε και σκηνοθέτησε τα σκετς αλλά και της καθηγήτριας Χημείας, κας Δήμητρας Καρίγιαννη, που συνέβαλε στις πρόβες και στην προετοιμασία των μαθητών.
Στόχος της δράσης ήταν η ταύτιση, η ενσυναίσθηση και ο προβληματισμός: Έχω νιώσει… έχω δει… έχω αναρωτηθεί…

Η Διευθύντρια
Νικολέττα Ματσιμάνη
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ