Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2016

Απόστρατοι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού στον Δήμαρχο Άργους Μυκηνών για τον Αργείο ήρωα Νικόλαο Σιμιτζόπουλο

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 12:19:00 μ.μ. |
Απόστρατοι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού στον Δήμαρχο Άργους Μυκηνών για τον Αργείο ήρωα Νικόλαο Σιμιτζόπουλο
Τον Δήμαρχο Άργους Μυκηνών κ. Δημήτρη Καμπόσο, επισκέφθηκαν στο γραφείο του σήμερα Τρίτη 27/9, ο Πρόεδρος του παραρτήματος της ένωσης Απόστρατων Αξιωματικών Ναυτικού του Νομού Ηλείας κ. Ζώης Υφαντής, μαζί με μέλη της Ένωσης, όπου και του παρέδωσαν στοιχεία του πλούσιου βιογραφικού του Αργείου ήρωα του Πολεμικού μας Ναυτικού, Νικόλαου Σιμιτζόπουλου. 
 Ο Δήμαρχος διαβεβαίωσε τους παριστάμενους πως θα τιμήσει για άλλη μια φορά τον ήρωα Σιμιτζόπουλο τοποθετώντας την προτομή του σε κεντρική οδό της πόλης του Άργους.
Ο Νικόλαος Σιμιτζόπουλος γεννήθηκε το 1921 και καταγόταν από το Αργος, όπου και μεγάλωσε. Ήταν γιός του δικηγόρου Ιωάννη Σιμιτζόπουλου (προέδρου του «Δαναού» κατά τα έτη 1919 – 1923) και της Καλλιόπης, το γένος Νικολάου Πολίτη.

Αποφοίτησε από το εξατάξιο Πρακτικό Λύκειο Αθηνών το 1938 και στη συνέχεια κατατάχθηκε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, όπου φοίτησε μέχρι την έναρξη του πολέμου.

Σκοτώθηκε όταν το πλοίο δέχθηκε αιφνιδιαστική επίθεση από 25 γερμανικά στούκας στη Λέρο στις 26 Σεπτεμβρίου 1943. Το πλοίο βυθίστηκε και χάθηκαν 72 Έλληνες αξιωματικοί και ναύτες.
Ο Νικόλαος Σιμιτζόπουλος μετά το θάνατο του προήχθη επ’ ανδραγαθία (7-10-1943 ) στο βαθμό του Ανθυποπλοιάρχου και τιμήθηκε με πολλά παράσημα και μετάλλια. Προς τιμή του σήμερα, πυραυλάκατος του Πολεμικού Ναυτικού φέρει το όνομα του.

26/9/1943, βυθιζεται το “Βασιλισσα Ολγα”

Το Αντιτορπιλικό Βασίλισσα Όλγα (D-15),τύπου Greyhound, αποτέλεσε ένα από τα ενδοξότερα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, με πλούσια δράση κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Όμοιου τύπου πλοίο : Αντιτορπιλικού Βασιλεύς Γεώργιος Α’.

Το πλοίο ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία ‘Yarrow & Co Ltd της Γλασκόβης από τις 8 Φεβρουαρίου 1937 έως τον Φεβρουάριο του 1939.

Έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις 1940-43 με μεγάλη επιτυχία.
Μέχρι τον Απρίλιο του 1941 έλαβε μέρος στον Ελληνοϊταλικό πόλεμο.

Μετά την γερμανική εισβολή, διέφυγε στη Μέση Ανατολή και μετασκεύαστηκε στη Καλκούτα στα τέλη του 1941, επανερχόμενο στη Μεσόγειο το 1942. Στις 14 Δεκεμβρίου 1942, κοντά στη Βεγγάζη, βύθισε το ιταλικό Υ/Β Warsciec, και στις 18 Ιανουαρίου 1943 βύθισε το ιταλικό πετρελαιοφόρο Stromboli, ενώ στις 2 Ιουνίου 1943, σε συνεργασία με το βρετανικό Α/Τ Jervis, βύθισε ιταλική νηοπομπή από 2 πλοία συνοδείας και 2 πολεμικά.

Έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις καταλήψεως της νήσου Παντελλάρια και της αποβάσεως στη Σικελία. Στις 18 Σεπτεμβρίου 1943 μαζί με τα βρετανικά αντιτορπιλικά Faulknor και Eclipse συμμετείχε στην βύθιση των από το γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό επιταγμένων φορτηγών ατμόπλοιων Pluto, και Paula.

Τελικά βυθίστηκε από γερμανική αεροπορική επιδρομή, σαν σήμερα, στις 26 Σεπτεμβρίου 1943 ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο Λακκί της Λέρου. Απωλέσθηκαν ο κυβερνήτης, πλωτάρχης Γεώργιος Μπλέσσας,ΒΠΝ, 6 αξιωματικοί,65 υπαξιωματικοί και ναύτες.
Ο τύπος της εποχής έγραφε για την βύθισή του:

 “Τό ελληνικόν αντιτορπιλλικόν «Βασίλισσα Όλγα» τό οποίον είχε σημειώσει μεγάλην καί ένδοξον δράσιν κατά τόν πόλεμον εναντίον τών κατακτητών, κατεβυθίσθη είς τόν λιμένα τής Λέρου, κατόπιν ομαδικής επιθέσεως 25 γερμανικών «Στούκας». Εβδομήντα δύο Έλληνες αξιωματικοί και ναύται εχάθησαν μετά τού πλοίου των είς τά ύδατα τής Δωδεκανήσου. Μεταξύ τούτων ήσαν ό ηρωϊκός κυβερνήτης του πλωτάρχης Γ. Μπλέσσας, ό ύπαρχος Γρηγορόπολος, ό υποπλοίαρχος Μπότσης, ο α’ μηχανικός υποπλοίαρχος Σακίπης καί ο σημαιοφόρος Σιμιτσόπουλος”.

26 SEPTEMBER 1943

Γερμανικα αεροπλανα βυθιζουν το αντιτορπιλικο “ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ” και προκαλουν σοβαρες ζημιες στο Βρεττανικο “INTREPID”. Διαβάζουμε στήν ‘Ιστορια Ίταλικου Ναυτικου (Ι.Ι.Ν.): ‘Ο σχηματισμός τών 25 jU 88 φτάνει πάνω άπό τή Λέρo σέ πολύ μεγάλo ύψος καί φτάνει χωρίς νά γίνη άντιληπτός, γιατί άπ’ τόν πονέντη, μέ τή πτώση τής Σύρας στά χέρια τών Γερμανών, χάθηκε κάθε δυνατότητα γιά έπισήμανση καί προσυναγερμό….» Οί πυροβολαρχίες όμως είχαν άερόφωνα. Όσοι βρέθηκαν κείνη τήν ώρα στό Λακκί, άκουσαν τό συναγερμό τού «Βασίλισσα Όλγα» καί μετά τών Πυρ/χιών (δεύτερο κύμα jU 88). ‘Ο Πλoίαρχoς Σπιγκαϊ λησμoνεί ότι καί στήν Πάτμo άκόμη ύπήρχε πυρ/χία Γένοπας, μοντε διάβολο καί στά Λέβιθα παρατηρητήριο καί ή πυρ/χία τoύ Μαρκέλλου (Φαρινάτα) είχε άερόφωνα. Κανένα άπό αύτά τά σημεία δέν προειδοποίησε; Πάντα ό συναγερμός δινόταν καί μετά άπό μερικά λεπτά βλέπαμε τά άεροπλάνα. Θά άρκούσαν δύο ή τρία λεπτά γιά νά ήταν διαφορετικό τό άποτέλεσμα τού βoμβαρδισμού τής ήμέρας έκείνης. Οί βoσκoί oί δικoί μας τά είδαν τά άεροπλάνα όταν άκόμα βρίσκoνταν στά Λέβιθα. Περίεγο είναι πώς δέν τά έπεσήμανε ή Διoίκηση τής Άντιαερoπορικής Αμυνας άπό τήν Πατέλλα. Μέ βάση τίς σκέψεις αύτές φτάνει κανείς στό σημείο νά δεχτή όχι σάν καυχησιoλογία τήν όμολoγία τού ύπαξιωματικού πού διoικoύσε τό παρατηρητήριo τών Λεπίδων, ότι «δέν έδωσε συναγερμό, γιατί ήξερε πώς ήταν τό ‘Ελληνικό καράβι μέσα στό Λακκί καί αύτό θάταν ό κύριoς στόχoς. Αλλωστε ή πρoθυμία τού πλοιάρχου Σπιγγάϊ ν’ άνεβάσει τόν άριθμό τών θυμάτων τoύ «Βασίλισσα Ολγα» σέ… τριακόσια!, κατά κάπoιο τρόπο πρoδίδει τίς διαθέσεις του. Άκόμα καί τούς μαθητάς τών “τοπικών σχoλείων” θέλει έπισκέπτας τού «Βασίλισσα Ολγα», ξεχνώντας ότι ύπήρχαν ‘Ελληνες μαθηταί, άλλά σχολεία Ίταλικά μέ διευθυντάς καθαρόαιμoυς Ίταλoύς. ‘Ο Πλοίαρχος Σπιγγάι ή τό βιβλίo του έπληροφόρησε καί τoύς συγγραφείς τής ίστορίας ίταλικoύ Ναυτικoύ πoύ γράφoυν τά ίδια. Τά άπoτελέσματα τής πρώτης έπιδρoμής τών Γερμανών, τήν ήμέρα αύτή, ήταν βαρειά καί συμπληρώθηκαν μέ δεύτερο κύμα κτυπώντας αύτή τή φoρά τόν ‘Αη Γιώργη. Τό άπόγευμα τής ίδιας ήμέρας ξανάδαμε στόν oύρανό μας τά jU 88 νά όρμoύν μέσα στό Λακκί. Αύτή τήν έπίσκεψη τή δέχτηκε καί ή βάση τoύ Λακκιoύ, έκτός άπό τόν , Αη Γιώργη, όπoυ έπεσαν οί περισσότερες βόμβες. Τό Ίντρεπιντ άποτελειώθηκε στά Τεμένια μέ περισσότερους τώρα νεκρούς.

Οι ήρωες του Βασίλισσα Όλγα
Πλωτάρχης Γ. ΜΠΛΕΣΣΑΣ Κυβερνήτης
Υποπλοίαρχος Μ. ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ ύπχος
Υποπλοίαρχος Δ. ΜΠΑΤΣΗΣ
Υποπλοίαρχος Μηχ. Α. ΣΑΚΙΠΗΣ
Σημαιοφόρος Ν. ΣΙΜΙΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αρχικ/στής Τηλ. Δ. ΣΓΟΥΡΟΣ
Κελευστής Ηλεκ. Δ. ΜΑΣΤΡΑΚΟΣ
Υποκελευστής Α’ Τορ. Γ. ΖΗΛΟΣ
Υποκελευστής Α’ Τορ. Α. ΛΙΑΣΚΟΣ
Υποκελευστής Β’ Μηχ. Δ. ΜΠΕΗΣ
Υποκελευστής Β’ Μηχ. Μ. ΞΕΝΑΚΗΣ
Υποκελευστής Β’ Μηχ. Γ. ΔΟΥΚΑΣ
Υποκελευστής Β’ Μηχ. Ε. ΜΠΑΛΟΥΚΑΣ
Υποκελευστής Β’ Μηχ. Ε. ΠΕΡΡΟΣ
Υποκελευστής Β’ Μηχ. Χ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ
Δίοπος Αρμ. Ι. ΠΑΡΑΒΑΛΟΣ
Δίοπος Αρμ. Γ. ΒΟΥΛΙΕΡΗΣ.
Δίοπος Αρμ. Κ. ΤΣΑΛΑΠΑΤΑΝΗΣ
Δίοπος Αρμ. Γ. ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ
Δίοπος Αρμ. Γ. ΜΑΡΑΓΚΟΣ
Δίοπος Αρμ. Σ. ΔΑΒΛΙΑΚΟΣ
Δίοπος Αρμ. Β. ΘΕΟΔΟΣΟΠΟΥΛΟΣ
Δίοπος Αρμ. Ι. ΝΟΜΙΚΟΣ
Δίοπος Αρμ. Α. ΣΤΕΡΓΙΟΥ
Δίοπος Αρμ. Β. ΡΙΖΟΣ
Δίοπος Αρμ. Λ. ΠΑΠΑΔΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
Δίοπος Αρμ. Ι. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Δίοπος Αρμ. Κ. ΚΟΚΚΑΛΗΣ
Δίοπος Αρμ. Π. ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ
Δίοπος Αρμ. Ι. ΚΑΛΑΓΚΙΑΣ
Δίοπος Αρμ. Ε. ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗΣ
Δίοπος Αρμ. Α. ΖΑΡΑΒΕΛΑΣ
Δίοπος Διαχ. Α. ΜΥΛΩΝΑΣ
Δίοπος Ηλεκ. Α. ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗΣ
Δίοπος Ηλεκ. Ι. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Δίοπος Ηλεκ. Σ. ΙΑΤΡΟΥ
Δίοπος Τορ. Σ. ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
Δίοπος Τηλ. Μ. ΣΤΟΥΡΑΪΤΗΣ
Δίοπος Τηλ. Δ. ΜΑΡΟΝΙΤΗΣ
Δίοπος Θερμ. Σ. ΒΑΖΑΙΟΣ
Δίοπος Μηχ. Ε. ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΙΑΣ
Δίοπος Μηχ. Μ. ΜΕΝΗΣ
Δίοπος Μηχ. Χ. ΣΟΥΡΗΣ
Δίοπος Βενζ. Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΕΑΣ
Ναύτης Πυρ. Γ. ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
Ναύτης Πυρ. Ε. ΚΑΓΙΑΒΑΣ
Ναύτης Πυρ. Χ. ΑΡΓΥΡΗΣ
Ναύτης Πυρ. Α. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ναύτης Πυρ. Ν. ΜΑΥΡΟΜΑΤΗΣ
Ναύτης Πυρ. Μ. ΚΟΝΤΟΥΔΗΣ
Ναύτης Πυρ. Π. ΓΚΕΤΣΟΣ
Ναύτης Πυρ. Ι. ΚΟΛΛΙΑΣ
Ναύτης Πυρ. Ν. ΔΙΑΚΟΡΩΝΑΣ
Ναύτης Πυρ. Κ. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ
Ναύτης Αρμ. Ν. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
Ναύτης Αρμ. Γ. ΚΑΤΡΗΣ
Ναύτης Ηλεκ. Ι. ΓΑΡΔΙΑΣ
Ναύτης Ηλεκ. Ε. ΤΖΟΥΜΑΣ
Ναύτης Τορ. Ε. ΚΡΙΜΙΤΖΗΣ
Ναύτης Τορ. Μ. ΒΟΓΑΣ
Ναύτης Μηχ. Ν. ΒΙΤΑΛΗΣ
Ναύτης Μηχ. Γ. ΔΗΜΟΥ
Ναύτης Μηχ. Μ. ΠΙΠΕΡΙΔΗΣ
Ναύτης Μηχ. Σ. ΤΣΑΚΟΣ
Ναύτης Εσχ. Μ. ΒΑΛΗΣ
Ναύτης Θερ. Κ. ΚΟΧΕΙΛΑΣ
Ναύτης Κατ. Χ. ΤΣΟΛΑΚΗΣ
Ναύτης Πυρ. Η. ΒΙΝΤΙΑΔΗΣ
Blog Widget by LinkWithin