Τρίτη, 12 Σεπτεμβρίου 2017

Τα ρεκόρ στον τουρισμό δεν έσωσαν την κρουαζιέρα - Μείωση αφίξεων και στο Ναύπλιο

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 6:31:00 μ.μ. | |
Τα ρεκόρ στον τουρισμό δεν έσωσαν την κρουαζιέρα - Μείωση αφίξεων και στο Ναύπλιο
 Οι δυσοίωνες προβλέψεις για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2017 επιβεβαιώθηκαν. Στους 42 προορισμούς σημειώθηκαν 3.258 προσεγγίσεις μειωμένες κατά 24 % δηλαδή 1.032 προσεγγίσεις λιγότερες σε σύγκριση με το 2016 και 4.352.679 επιβατοαφίξεις ποσοστό μείωσης 16% συγκριτικά με τον περασμένο χρόνο.

«Δυστυχώς επιβεβαιώνετε η αρχική πρόβλεψη για την κρουαζιέρα από την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας μετά τις τελευταίες καταγραφές στους τουριστικούς λιμένες στο τέλος Αυγούστου οδεύοντας προς το τέλος της τουριστικής περιόδου» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης, Θεόδωρος Κόντες.

Αναλύοντας τον πίνακα των 42 προορισμών οι διαφοροποιήσεις δείχνουν ότι προέρχονται από πολλά αίτια και φυσικά ανάλογα με τη γεωγραφική θέση του κάθε λιμανιού.

Σε έκθεσή της η ΕΕΚΦΝ επισημαίνει:

· Ο Πειραιάς ως κύριος προορισμός φαίνεται να έχει μικρές απώλειες αλλά από την άλλη πλευρά ισχυροποιεί το ρόλο του homeporting μια που έχει επωφεληθεί από τον αποκλεισμό της Κωνσταντινούπολης μετά τα γεγονότα που συμβαίνουν στη γείτονα Τουρκία.

Πρέπει βέβαια να γίνουν προσπάθειες το όφελος αυτό να εκμεταλλευτούμε και στο μέλλον και είναι σίγουρο ότι με την απλοποίηση διαδικασιών, ανταγωνιστικότητος, και βελτίωση Υπηρεσιών μπορούμε να βελτιώσουμε περαιτέρω, ούτως ώστε ο Πειραιάς να γίνει το κύριο HAB της Ανατολικής Μεσογείου.

· Η Σαντορίνη είναι ένας από τους κύριους προορισμούς που έχει πληγεί περισσότερο. Η κύρια εξήγηση που δίνουμε είναι η έλλειψη χερσαίων υποδομών συμπεριλαμβανομένων των οδικών δικτύων και το τελεφερίκ για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.

Η επισκευή των ναυδέτων και ο προγραμματισμός εγκατάστασης νέων μεγαλύτερου tonnage μαζί με την εφαρμογή του berth / roads allocation θα βοηθήσει και θα ομαλοποίηση τη διακίνηση αφίξεων και παραμονής.

· Η Μύκονος δείχνει μία μείωση ελεγχόμενη μια που παραμένει ένας πολύ ενδιαφέρον προορισμός.

Οι λιμενικές υποδομές και η έλλειψη επιπλέον προβλητών είναι το κυρίως πρόβλημα.

Η εφαρμογή του berth allocation είναι MUST στον συγκεκριμένο προορισμό.

· Η Κέρκυρα επίσης έχει μείωση περιορισμένη αν και η γεωγραφική θέση δεν δικαιολογεί κάτι τέτοιο. Ο προορισμός αυτός πάντα είχε αρκετή διακίνηση από και προς Ιταλία, αλλά υπήρξε και περιορισμένο homeporting στο παρελθόν λόγω του διεθνούς αεροδρομίου, ενδιαφέρον από tour operators και μεγέθους νήσου με πολλά ενδιαφέροντα. Η πτώση είναι αδικαιολόγητη.

· Το Κατάκολο είναι ο προορισμός που σχεδόν διατήρησε την τουριστική θαλάσσια κίνηση. Η βελτίωση των λιμενικών υποδομών αλλά και το ενδιαφέρον για την Ολυμπία είναι οι κύριοι λόγοι για τη στήριξη του εν λόγω προορισμού.

· Η Ρόδος είναι προορισμός που έχει χάσει έδαφος λόγω των γεγονότων της Τουρκίας αλλά και το μεταναστευτικό. Το περιορισμένο homeporting του παρελθόντος έχει σχεδόν εξαφανιστεί.

· Το Ηράκλειο της Κρήτης σημειώνει κάποια μείωση αλλά και απώλεια του Homeporting που είχε καταφέρει στο παρελθόν. Απαιτείται βελτίωση υποδομών στον αερολιμένα.

· Σχετικά με τους υπόλοιπους προορισμούς μας εκπλήσσουν οι μειώσεις που παρατηρούνται σε Κεφαλονιά, Βόλο, Ναύπλιο, Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη, Σύρος και Ιτέα.
Με μόνη αιτιολογία που μπορούμε να δώσουμε είναι ότι επηρεάζονται από τη γενική αποχώρηση πλοίων από την περιοχή λόγω των γεγονότων στην Τουρκία και η αστάθεια στην Ανατολική Μεσόγειο.

· Υπάρχουν βέβαια ορισμένοι προορισμοί που διατήρησαν τη δυναμική τους και ολίγοι που βελτίωσαν ικανοποιητικά. Είναι ο Άγιος Νικόλαος και τα Χανιά.

· Τα υπολειπόμενα λιμάνια έχουν τις αναφερόμενες μειώσεις που κυρίως οφείλονται:

– Στην κατάσταση στην Τουρκία

– Στο μεταναστευτικό

– Την οικονομική κρίση και

– Την τρομοκρατία στην Ευρώπη γενικότερα.

«Οι ανησυχίες μας συνεχίζονται και παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις αλλά και τον προγραμματισμό των εταιρειών για τα επόμενα έτη.

Το 2018 δεν φαίνεται να είναι πολύ καλύτερο γιατί είναι άγνωστο πόσο θα βελτιωθούν οι καταστάσεις στη γείτονα Τουρκία, τι μέλλει γενέσθαι με την τρομοκρατία, μεταναστευτικό, αλλά και την γενικότερη οικονομική κρίση.

Οι ενδείξεις για το 2018 δείχνουν να είμαστε πλησίον στο 2017 με ίσως μικρή βελτίωση» τονίζει ο Θ.Κόντες και προσθέτει:

«Βέβαια το γεγονός αυτό δεν απογοητεύει τον θαλάσσιο τουριστικό κλάδο στη Χώρα μας, αφού τα κίνητρα προσέλκυσης για ανάπτυξη είναι ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.
Η ιστορία, τα μνημεία, οι φυσικές ομορφιές, η απέραντη ακτογραμμή, η πολυνησία με τις πανέμορφες ακρογιαλιές είναι μερικά από αυτά. Παρ’ όλα αυτά η προσπάθεια για βελτίωση Υπηρεσιών, ανταγωνιστικότητα, μείωση γραφειοκρατίας και σταδιακή βελτίωση υποδομών πρέπει να συνεχιστεί.

Η Εθνική Επιτροπή Κρουαζιέρας που έχει συσταθεί με σκοπό να συγκεντρώσει και σταδιακά να επιλύσει χρόνια προβλήματα του κλάδου πρέπει να δραστηριοποιηθεί άμεσα και να προωθήσει λύσεις για την ανάπτυξη του τόσο προσοδοφόρου τομέα του θαλάσσιου τουρισμού που είναι η κρουαζιέρα.

Η επιμήκυνση περιόδου κρουαζιέρας και οι νέοι προορισμοί προωθούν την ανάπτυξη του κλάδου αλλά και την ανάπτυξη του τουρισμού γενικότερα μια που με την επίσκεψη μέσω κρουαζιέρας φαίνεται να είναι ο καλύτερος τρόπος διαφήμισης του τουριστικού προϊόντος της Χώρας μας. Στοιχεία αναφέρουν ότι 23 % των επιβατών κρουαζιέρας προτιμούν τη Χώρα μας για διακοπές σε διάφορους προορισμούς».

Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ αναφερόμενος στους νέους ανταγωνιστικούς προς την Ελλάδα προορισμούς επισημαίνει:

«Ο νέος προορισμός κρουαζιέρας που είναι η Ασία έχει απορροφήσει και συνεχίζει να απορροφά μεγάλα νεότευκτα πλοία χωρητικότητας 3.000 – 5.000 επιβατών σε σύνολο πλέον των 38 και διακινούν περισσότερους από 3,5 εκ. επιβάτες.

Οι προορισμοί αυτοί στην Ασία δεν έχουν το ενδιαφέρον που έχουν οι Μεσογειακοί προορισμοί, αλλά ο μόνος τρόπος ικανοποίησης επιβατών είναι οι Υπηρεσίες επί του πλοίου» και καταλήγει λέγοντας:

«Τέλος ο κλάδος της κρουαζιέρας φαίνεται να έχει λαμπρό μέλλον παγκοσμίως αναπτυσσόμενος ραγδαία με ετήσια αύξηση της τάξεως 6 – 7 % ετησίως.

Οι νέες παραγγελίες αυξάνονται και συγκεκριμένα έχουν παραγγελθεί 84 πλοία μέχρι το 2025 με την πλειονότητα να αφορούν πλοία 3ης γενεάς χωρητικότητας έως 6.000 επιβάτες και 2.800 πληρώματα με σύγχρονη τεχνολογία και πράσινη ενεργειακή διαχείριση. Παράλληλα κατασκευάζονται και πλοία μικρής χωρητικότητας «Expedition» έως 500 επιβάτες με μεγάλη πολυτέλεια και ειδικούς προορισμούς (Αρκτική, Αλάσκα, κλπ.)

Σύντομα θα έχουμε περαιτέρω ενημέρωση για το industry από την Ευρωπαϊκή Έκθεση Seatrade».
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΜΕΡΑΚΛΙΔΙΚΟ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ