ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΥΧΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Διακοπές...; Υπάρχει και το κάμπινγκ!!!

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 9:06:00 π.μ. |
Ρεπορτάζ Χριστίνα Πουτέτση

 Με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ το κάµπινγκ φιλοδοξεί να προσελκύσει λόγω της κρίσης περισσότερους πελάτες όχι µόνο από την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό. Πάντως επιχειρηµατίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό το είδος τουρισµού που έχει προοπτικές ανάπτυξης στη χώρα και «πιστούς» στην Ευρώπη υποστηρίζουν ότι «το κάµπινγκ είναι τρόπος, δεν έχει να κάνει µε την τιµή». 
 Το κάµπινγκ αριθµεί 14 εκατ. διανυκτερεύσεις στις 317 οργανωµένες εγκαταστάσεις που λειτουργούν µε σήµα του Ελληνικού Οργανισµού Τουρισµού (ΕΟΤ), σύµφωνα µε τον κ.Κ. Παπαδόπουλο, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ενωσης Κάµπινγκ. Η δε ηµερήσια δαπάνη ανά άτοµο «κυµαίνεται στα επτά ευρώ». Η εφετινή περίοδος είναι στα επίπεδα της περυσινής, όµως το 2010 η αγορά παρουσίασε πτώση 20% σε σχέση µε το 2009. Υπάρχουν οικογένειες «που έρχονται µε ένα τροχόσπιτο» και νέοι που θέλουν να κάνουν χαλαρές διακοπές, µε κόστος που ξεκινά από 16 ευρώ για δύο άτοµα (µε τροχόσπιτο και αυτοκίνητο), σηµειώνει ο ίδιος.

Το κάµπινγκ «απευθύνεται σε όλους, από χαµηλά εισοδήµατα ως πολύ υψηλά» λέει ο κ. Ε. Πανουργιάς, ο οποίος διατηρεί επιχείρηση στην Πύλο δέκα χρόνια, λέγοντας ότι υπάρχουν αυτοκινούµενα που κάνουν 200.000 ευρώ. Οι πελάτες είναι στην πλειονότητά τους Ευρωπαίοι που προγραµµατίζουν έγκαιρα τις διακοπές τους, αφού ο κ. Πανουργιάς έχει κρατήσεις για το 2012. Τον Απρίλιο και τον Μάιο όµως η κίνηση ήταν υποτονική εξαιτίας της κρίσης και των απεργιών στη χώρα. «Οι περισσότεροι που έρχονται αγαπούν τον τόπο µας» υποστηρίζει λέγοντας ότι οι ταξιδιώτες µένουν και έναν µήνα.

«Εξαρτιόµαστε από τα φέρι από Ιταλία» παραδέχεται, ενώ προσθέτει ότι «ο τζίρος γίνεται από τους Ελληνες», που καλύπτουν 25% της πελατείας και ξοδεύουν περισσότερα χρήµατα στο φαγητό. Ξένοι στην πλειονότητα, Γερµανοί, Αυστριακοί, Βρετανοί, Ελβετοί και Γάλλοι, «που έχουν κάνει κρατήσεις από τα Χριστούγεννα», είναι οι «καµπίστες» στις εγκαταστάσεις της κυρίας Αρετής Χαραλαµπίδη στον Νέο Μαρµαρά της Σιθωνίας στη Χαλκιδική.

Οι Βαλκάνιοι «προτιµούν τα ξενοδοχεία», ενώ «οι Ελληνες αρκούνται στο δωµάτιο» λέει, αφού υπολογίζει ότι καλύπτουν µόλις το 10% των πελατών. Η πληρότητα τον Ιούνιο δεν ξεπερνά το 30%, ενώ τον Ιούλιο ενισχύεται στο 70%. Η ίδια διατηρεί την επιχείρηση πάνω από 40 χρόνια. Εκτοτε η ανοδική πορεία ανακόπηκε τη δεκαετία του ’90, όταν ξέσπασε ο πόλεµος στη Γιουγκοσλαβία, µε αποτέλεσµα να «µπλοκάρει» την οδική σύνδεση από την Ευρώπη προς Ελλάδα. Ενας λόγος για την κάµψη που καταγράφηκε την τελευταία δεκαετία είναι η εξάπλωση του «µαζικού τουρισµού», υποστηρίζει η κυρία Μαρία Χριστάκη, ιδιοκτήτρια κάµπινγκ στο Κουτσουνάρι Ιεράπετρας στην Κρήτη, υπογραµµίζοντας ότι τα οργανωµένα κάµπινγκ «δίνουν ζωή σε όλη την περιοχή» και χρησιµοποιούν τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα.

Υπάρχουν ξενοδοχεία «all inclusive» µε τιµές 15 ευρώ το άτοµο, λέει ο κ. Παπαδόπουλος, τονίζοντας ότι η επιλογή του κάµπινγκ έχει να κάνει µε την επαφή µε τη φύση και την κοινωνικότητα.

Ωστόσο, το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων λειτουργεί ανασταλτικά, σηµειώνει ο κ.Μ. Βουλγαράκης, πρόεδρος της Ενωσης Κάµπινγκ Κρήτης, και προσθέτει ότι οι τιµές στα κάµπινγκ έχουν µειωθεί ως 40%, ενώ αυξάνονται οι παροχές για «κάποιον που δεν θέλει να ξοδέψει επιπλέον χρήµατα στις διακοπές».


Οι παράνομοι της φύσης

«Πληγή» που παραµένει ανοιχτή χαρακτηρίζει το ελεύθερο κάµπινγκ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Κάµπινγκ τονίζοντας ότι οι παράνοµες διανυκτερεύσεις είναι αντίστοιχες των 14 εκατ. ευρώ που πραγµατοποιούνται στα οργανωµένα κάµπινγκ. Υπάρχουν δύο νόµοι «που πρέπει να εφαρµοστούν» τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος, αναφερόµενος στους νόµους 2160/93 και 2741/99 για την αποτροπή του ελεύθερου κάµπινγκ (επιβολή προστίµου και αυτόφωρο).

Ωστόσο οι έλεγχοι βρίσκονται σε έναν «φαύλο κύκλο» µεταξύ δήµων, Αστυνοµίας, Λιµενικού Σώµατος και ΕΟΤ που έχουν αρµοδιότητα, σηµειώνει ο κ. Παπαδόπουλος, τονίζοντας ότι σε ένα οργανωµένο κάµπινγκ «ζητείται περιβαλλοντική µελέτη», ενώ υπάρχουν «ορδές ανθρώπων που ρυπαίνουν περιοχές».



Τροπικό χωριό και μπανγκαλόου

Α νερχόμενη τάση τα τελευταία χρόνια είναι τα μπανγκαλόου μέσα στα κάμπινγκ. «Υπάρχει ζήτηση από πελάτες που θέλουν διακοπές στη φύση, αλλά με ξενοδοχειακές υποδομές» λέει η κυρία Χριστάκη, η οποία σκέφτεται να προσθέσει μπάνγκαλοους για να «προσελκύσει κόσμο από τη Γερμανία».

«Θέλαµε να φτιάξουµε κάτι που να αντιπροσωπεύει την ιδέα του κάµπινγκ µέσα στη φύση» λέει η κυρία Χριστίνα Κρεµασιώτη, συνιδιοκτήτρια του «εξωτικού» κάµπινγκ στην Πλάκα ∆ρεπάνου στην Αργολίδα. Η έκταση 45 στρεµµάτων διαθέτει ένα «χωριό» µε τροπική βλάστηση και 16 ξύλινες καλύβες «γεµάτες όλο το καλοκαίρι». Η ίδια και ο σύζυγός της είναι φανατικοί του είδους, καθώς µε το αυτοκινούµενό τους κάνουν κάµπινγκ σε όλη την Ευρώπη τον χειµώνα, «για να ενηµερωνόµαστε». Με ηµερήσιο κόστος 25ευρώ για δύο άτοµα (µε τροχόσπιτο-αυτοκίνητο και παροχές) έχει επαναλαµβανόµενους πελάτες από Γερµανία, Ολλανδία, Ιταλία πουµένουν 20 ηµέρες. «Υπάρχουν ταξιδιώτεςπου πηγαίνουν αλλού αλλά βλέπουν το µέρος και σταµατούν για να µείνουν» λέει η κυρία Κρεµασιώτη και σηµειώνει την απήχηση και στην ελληνική αγορά.

Κάθε χρόνο «έχουµε 100 νέους πελάτες που αγοράζουν τροχόσπιτο» λέει και εξηγεί ότι οι Ελληνες αφήνουν το τροχόσπιτό τους όλον τον χρόνο στον φυλασσόµενο χώρο και έρχονται. Η κρίση δεν επηρεάζει ό,τι «είναι φτιαγµένο σωστά» λέει, απλά ο κόσµος «επιλέγει πού θα χαλάσει τα λεφτά του». Ωστόσο τα τελευταία τέσσερα χρόνια οι Ελληνες «σταµάτησαν να τρώνε στα εστιατόρια όπως παλιά», ενώ την τελευταία διετία «σκέφτονται και τη βενζίνη για το πότε θα έρθουν και πόσο θα µείνουν».

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ