Το Τμήμα θεατρικών Σπουδών οργανώνει τo 1o Επιστημονικό Συμπόσιο Υποψηφίων Διδακτόρων στις 6 - 7 Ιουλίου 2012 στην αίθουσα Λήδας Τασοπούλου στο Ναύπλιο. Σκοπός του Συμποσίου είναι η προώθηση του ερευνητικού έργου του Πανεπιστημίου, η δημιουργία ερευνητικής κοινότητας και η ανάδειξη νέων επιστημόνων και καλλιτεχνών ερευνητών με θέμα τη θεατρολογία, τις παραστατικές τέχνες, τη θεατροπαιδαγωγική και τους συναφείς χώρους.
Στόχοι του Συμποσίου είναι:
· Η γνωστοποίηση και δημοσίευση των υπό εξέλιξη ερευνών που τελούν σε σχέση με τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος, το οποίο καθίσταται κέντρο διεξαγωγής και προώθησης έρευνας.
· Η συζήτηση, η ανταλλαγή απόψεων, η αλληλεπίδραση σε συγκεκριμένα ερευνητικά θέματα, ο γόνιμος προβληματισμός, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας, η επίλυση προβλημάτων σχετικών με την έρευνα και η ψυχολογική αλληλο-στήριξη και τελικά ενδυνάμωση των νέων ερευνητών.
· Η ενημέρωση τόσο των υποψηφίων διδακτόρων όσο και των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας για το σύγχρονο ερευνητικό πεδίο καθώς και η προώθηση του σε αντίστοιχους ερευνητικούς και πανεπιστημιακούς χώρους της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Το Συμπόσιο αυτό συγκροτούν διδακτορικές διατριβέςεν τω γίγνεσθαι που σχετίζονται με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και διακρίνονται στις παρακάτω θεματικές :
Θεατρολογία , Ιστορία, Λογοτεχνία,
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και
Παραστατικές Τέχνες. (επικοινωνία 6974464942)
Πρόγραμμα εργασίας:
Παρασκευή 6 Ιουλίου (17.00΄-22.00΄)
17.00΄ Εναρξη. Προσέλευση. Υποδοχή.
17.15΄ Καλωσόρισμα των υποψηφίων διδακτόρων από την Πρόεδρο του Τμήματος και καθηγητές, επόπτες διατριβών ή μέλη των επιτροπών. Καλωσόρισμα των ακροατών.
Αυτοπαρουσίαση των υποψηφίων διδακτόρων (διάθεση 3΄ σε καθένα).
Παρουσίαση διατριβής. Προσκεκλημένη Διδάκτωρ:
· Δρ. Σοφία Περδικάρη, Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός παιδαγωγικού προγράμματος για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας με έμφαση στη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Αλκηστις Κοντογιάννη (Επόπτρια), Κωνσταντίνα Σκαναβή, Φάνυ Μπονώτη. (ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Υποστήριξη, Οκτώβριος 2007).
sperdikari@sch.gr
Ερωτήσεις.
Διάλειμμα (19.00΄-19.30΄)
19.30΄- 22.00΄. Εισηγήσεις υποψηφίων διδακτόρων:
· Δέσποινα Καρέλλη, Το μοτίβο της ικεσίας και της ασυλίας στην αρχαία ελληνική τραγωδία και η αποτύπωσή του στην τέχνη της κλασικής αρχαιότητας.
Ικέτιδες του Αισχύλου.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Χρήστος Καρδαράς, (Επόπτης), Μαρία Βελιώτη-Γεωργοπούλου, Ιωάννα Καραμάνου. (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ιούλιος 2010) .
nkarelli@hotmail.com
Ερωτήσεις.
· Κατερίνα Κωστή, Η Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση ως μέσο για την καλλιέργεια Ιστορικής Ενσυναίσθησης σε μαθητές Γυμνασίου.
Πιλοτικές εφαρμογές στην Α΄ Γυμνασίου.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Άλκηστις Κοντογιάννη (Επόπτρια), Χρήστος Καρδαράς, Αστέριος Τσιάρας. (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Οκτώβριος 2011).
Kosti.katerina@gmail.com
Ερωτήσεις.
· Σόφη Παπαδοπούλου
Σωματοποιημένη μάθηση. Μια πρόταση για ένα δημιουργικά βιωματικό-σωματικό-κινητικό σχολείο. Μια μελέτη περίπτωσης βασισμένη σε μαθητές/τριες των καλλιτεχνικών σχολείων.
Συνοπτική παρουσίαση και επικέντρωση στη μεθοδολογία της έρευνας.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Bασιλική Μπαρμπούση (Επόπτρια), Κάτια Σαβράμη, Αγγελική Σπυροπούλου (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Iούλιος 2010).
dance_sophie@hotmail.com
Ερωτήσεις.
Σάββατο 7 Ιουλίου (9.30΄-14.00΄& 15.30΄- 18.45΄:
9.30΄ Πρωϊνή έναρξη
9.30-11.00΄. Εισηγήσεις υποψηφίων διδακτόρων:
· Δημήτρης Δημητριάδης,
Αξιοποίηση των αρχαιολογικών χώρων στην Ελλάδα και εφαρμοσμένη παιδαγωγική θεάτρου: Θεατρικό παιχνίδι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Mεθοδολογικά εργαλεία της έρευνας.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Χρ. Αυλάμη (Επόπτρια), Αστέριος Τσιάρας, Χαράλαμπος Oρφανός. (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Απρ. 2011).
gianadoymio@yahoo.gr
Ερωτήσεις.
· Μαρία Καγιαβή, Οι δραματικές τεχνικές ως παράγοντας ανάπτυξης του κριτικού στοχασμού στους ενήλικες.
Μεθοδολογική διάσταση και προβλήματα.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Αλέξης Κόκκος (Επόπτης), Άλκηστις Κοντογιάννη, Αλεξάνδρα Κορωναίου. (EAΠ, Δεκ. 2008).
mkagiavi@sch.gr
Ερωτήσεις.
Πρωϊνό διάλειμμα (11.00΄-11.30΄)
11.30΄-13.00΄. Εισηγήσεις υποψηφίων διδακτόρων:
· Χριστίνα Ζώνιου:
Οι θεατρικές και θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές για την ολιστική ανάπτυξη της Διαπολιτισμικής Ικανότητας στους εκπαιδευτικούς: ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση με βάση την 'Ερευνα - Δράση, την Παραστατική Εθνογραφία και τη Θεμελιωμένη Θεωρία.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Απόστολος Μαγουλιώτης (Επόπτης από Μάιο 2012), Αλκηστις Κοντογιάννη, Κώστας Μάγος (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Δεκ. 2005).
zoniou@uop.gr
Ερωτήσεις.
· Μαγδα Βίτσου, Το Κουκλοθέατρο ως διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό εργαλείο στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Μια μελέτη περίπτωσης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας των τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στη Στοκχόλμη.
Έρευνα και προοπτικές.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Άλκηστις Κοντογιάννη (Επόπτρια), Μαρία Παπαδοπούλου, Κώστας Μάγος (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Οκτ. 2010).
magvits@gmail.com
Ερωτήσεις.
13.00΄-14.00. Συζήτηση σε ομάδες, καταγραφές.
Μεσημεριανό διάλειμμα διάρκειας (14.00-15.30΄)
15.30΄ Απογευματινή έναρξη
15.30΄-17.00΄. Εισηγήσεις υποψηφίων διδακτόρων:
· Θεοδώρα Παπαϊωάννου, Προσέγγιση λογοτεχνικού κειμένου μέσω των τεχνικών της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και του Κουκλοθεάτρου.
Διδακτική Μεθοδολογία.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Μαρίτα Παπαρούση (Επόπτρια), Αλκηστις Κοντογιάννη, Σταυρούλα Καλδή. (ΠΤΔΕ Θεσσαλίας, Μάιος 2007).
dpannou@yahoo.gr
Ερωτήσεις.
· Ειρήνη Κανακάκη: Το στοιχείο της βίας στο Θέατρο και γενικότερα στις παραστατικές τέχνες (Από τους ρωμαϊκούς χρόνους μέχρι τη σύγχρονη εποχή).
Το στοιχείο της βίας στις Παραστατικές Τέχνες. Θεωρητικό πλαίσιο και προβληματισμοί.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Χρήστος Καρδαράς (Επόπτης), Ιωάννα Καραμάνου, Βαρβάρα Γεωργοπούλου, (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ιούλιος 2010).
thekanakaki@yahoo.gr
Απογευματινό διάλειμμα (17.00΄-17.15΄ - Βεβαιώσεις στους ακροατές)
17.15΄-18.45΄: Κλείσιμο εργασιών:
Εργασία Υποψηφίων Διδακτόρων σε ομάδες: περαιτέρω οργάνωση εργασίας/σχεδιασμός.
Αξιολόγηση εργασιών Συμποσίου. Λήξη εργασιών. Απονομή βεβαιώσεων.
Το Συμπόσιο ενδιαφέρεται για την ανάδειξη κάθε συμμετέχοντος Υποψηφίου Διδάκτορος, τη δημιουργία κλίματος σεβασμού, αποδοχής, αναγνώρισης, αλληλο-εμψυχωτικής και φιλικής στάσης και κριτικού επιστημονικού πνεύματος.
Εκ της Επιστημονικής Επιτροπής
Άλκηστις Κοντογιάννη
Στόχοι του Συμποσίου είναι:
· Η γνωστοποίηση και δημοσίευση των υπό εξέλιξη ερευνών που τελούν σε σχέση με τα γνωστικά αντικείμενα του Τμήματος, το οποίο καθίσταται κέντρο διεξαγωγής και προώθησης έρευνας.
· Η συζήτηση, η ανταλλαγή απόψεων, η αλληλεπίδραση σε συγκεκριμένα ερευνητικά θέματα, ο γόνιμος προβληματισμός, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας, η επίλυση προβλημάτων σχετικών με την έρευνα και η ψυχολογική αλληλο-στήριξη και τελικά ενδυνάμωση των νέων ερευνητών.
· Η ενημέρωση τόσο των υποψηφίων διδακτόρων όσο και των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας για το σύγχρονο ερευνητικό πεδίο καθώς και η προώθηση του σε αντίστοιχους ερευνητικούς και πανεπιστημιακούς χώρους της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Το Συμπόσιο αυτό συγκροτούν διδακτορικές διατριβέςεν τω γίγνεσθαι που σχετίζονται με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών και διακρίνονται στις παρακάτω θεματικές :
Θεατρολογία , Ιστορία, Λογοτεχνία,
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και
Παραστατικές Τέχνες. (επικοινωνία 6974464942)
Πρόγραμμα εργασίας:
Παρασκευή 6 Ιουλίου (17.00΄-22.00΄)
17.00΄ Εναρξη. Προσέλευση. Υποδοχή.
17.15΄ Καλωσόρισμα των υποψηφίων διδακτόρων από την Πρόεδρο του Τμήματος και καθηγητές, επόπτες διατριβών ή μέλη των επιτροπών. Καλωσόρισμα των ακροατών.
Αυτοπαρουσίαση των υποψηφίων διδακτόρων (διάθεση 3΄ σε καθένα).
Παρουσίαση διατριβής. Προσκεκλημένη Διδάκτωρ:
· Δρ. Σοφία Περδικάρη, Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός παιδαγωγικού προγράμματος για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας με έμφαση στη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Αλκηστις Κοντογιάννη (Επόπτρια), Κωνσταντίνα Σκαναβή, Φάνυ Μπονώτη. (ΠΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Υποστήριξη, Οκτώβριος 2007).
sperdikari@sch.gr
Ερωτήσεις.
Διάλειμμα (19.00΄-19.30΄)
19.30΄- 22.00΄. Εισηγήσεις υποψηφίων διδακτόρων:
· Δέσποινα Καρέλλη, Το μοτίβο της ικεσίας και της ασυλίας στην αρχαία ελληνική τραγωδία και η αποτύπωσή του στην τέχνη της κλασικής αρχαιότητας.
Ικέτιδες του Αισχύλου.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Χρήστος Καρδαράς, (Επόπτης), Μαρία Βελιώτη-Γεωργοπούλου, Ιωάννα Καραμάνου. (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ιούλιος 2010) .
nkarelli@hotmail.com
Ερωτήσεις.
· Κατερίνα Κωστή, Η Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση ως μέσο για την καλλιέργεια Ιστορικής Ενσυναίσθησης σε μαθητές Γυμνασίου.
Πιλοτικές εφαρμογές στην Α΄ Γυμνασίου.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Άλκηστις Κοντογιάννη (Επόπτρια), Χρήστος Καρδαράς, Αστέριος Τσιάρας. (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Οκτώβριος 2011).
Kosti.katerina@gmail.com
Ερωτήσεις.
· Σόφη Παπαδοπούλου
Σωματοποιημένη μάθηση. Μια πρόταση για ένα δημιουργικά βιωματικό-σωματικό-κινητικό σχολείο. Μια μελέτη περίπτωσης βασισμένη σε μαθητές/τριες των καλλιτεχνικών σχολείων.
Συνοπτική παρουσίαση και επικέντρωση στη μεθοδολογία της έρευνας.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Bασιλική Μπαρμπούση (Επόπτρια), Κάτια Σαβράμη, Αγγελική Σπυροπούλου (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Iούλιος 2010).
dance_sophie@hotmail.com
Ερωτήσεις.
Σάββατο 7 Ιουλίου (9.30΄-14.00΄& 15.30΄- 18.45΄:
9.30΄ Πρωϊνή έναρξη
9.30-11.00΄. Εισηγήσεις υποψηφίων διδακτόρων:
· Δημήτρης Δημητριάδης,
Αξιοποίηση των αρχαιολογικών χώρων στην Ελλάδα και εφαρμοσμένη παιδαγωγική θεάτρου: Θεατρικό παιχνίδι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Mεθοδολογικά εργαλεία της έρευνας.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Χρ. Αυλάμη (Επόπτρια), Αστέριος Τσιάρας, Χαράλαμπος Oρφανός. (Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Απρ. 2011).
gianadoymio@yahoo.gr
Ερωτήσεις.
· Μαρία Καγιαβή, Οι δραματικές τεχνικές ως παράγοντας ανάπτυξης του κριτικού στοχασμού στους ενήλικες.
Μεθοδολογική διάσταση και προβλήματα.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Αλέξης Κόκκος (Επόπτης), Άλκηστις Κοντογιάννη, Αλεξάνδρα Κορωναίου. (EAΠ, Δεκ. 2008).
mkagiavi@sch.gr
Ερωτήσεις.
Πρωϊνό διάλειμμα (11.00΄-11.30΄)
11.30΄-13.00΄. Εισηγήσεις υποψηφίων διδακτόρων:
· Χριστίνα Ζώνιου:
Οι θεατρικές και θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές για την ολιστική ανάπτυξη της Διαπολιτισμικής Ικανότητας στους εκπαιδευτικούς: ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση με βάση την 'Ερευνα - Δράση, την Παραστατική Εθνογραφία και τη Θεμελιωμένη Θεωρία.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Απόστολος Μαγουλιώτης (Επόπτης από Μάιο 2012), Αλκηστις Κοντογιάννη, Κώστας Μάγος (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Δεκ. 2005).
zoniou@uop.gr
Ερωτήσεις.
· Μαγδα Βίτσου, Το Κουκλοθέατρο ως διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό εργαλείο στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Μια μελέτη περίπτωσης στους μαθητές προσχολικής ηλικίας των τμημάτων εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στη Στοκχόλμη.
Έρευνα και προοπτικές.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Άλκηστις Κοντογιάννη (Επόπτρια), Μαρία Παπαδοπούλου, Κώστας Μάγος (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Οκτ. 2010).
magvits@gmail.com
Ερωτήσεις.
13.00΄-14.00. Συζήτηση σε ομάδες, καταγραφές.
Μεσημεριανό διάλειμμα διάρκειας (14.00-15.30΄)
15.30΄ Απογευματινή έναρξη
15.30΄-17.00΄. Εισηγήσεις υποψηφίων διδακτόρων:
· Θεοδώρα Παπαϊωάννου, Προσέγγιση λογοτεχνικού κειμένου μέσω των τεχνικών της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και του Κουκλοθεάτρου.
Διδακτική Μεθοδολογία.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Μαρίτα Παπαρούση (Επόπτρια), Αλκηστις Κοντογιάννη, Σταυρούλα Καλδή. (ΠΤΔΕ Θεσσαλίας, Μάιος 2007).
dpannou@yahoo.gr
Ερωτήσεις.
· Ειρήνη Κανακάκη: Το στοιχείο της βίας στο Θέατρο και γενικότερα στις παραστατικές τέχνες (Από τους ρωμαϊκούς χρόνους μέχρι τη σύγχρονη εποχή).
Το στοιχείο της βίας στις Παραστατικές Τέχνες. Θεωρητικό πλαίσιο και προβληματισμοί.
Τριμελής Συμβουλευτική Επιτροπή: Χρήστος Καρδαράς (Επόπτης), Ιωάννα Καραμάνου, Βαρβάρα Γεωργοπούλου, (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Σχολή Καλών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ιούλιος 2010).
thekanakaki@yahoo.gr
Απογευματινό διάλειμμα (17.00΄-17.15΄ - Βεβαιώσεις στους ακροατές)
17.15΄-18.45΄: Κλείσιμο εργασιών:
Εργασία Υποψηφίων Διδακτόρων σε ομάδες: περαιτέρω οργάνωση εργασίας/σχεδιασμός.
Αξιολόγηση εργασιών Συμποσίου. Λήξη εργασιών. Απονομή βεβαιώσεων.
Το Συμπόσιο ενδιαφέρεται για την ανάδειξη κάθε συμμετέχοντος Υποψηφίου Διδάκτορος, τη δημιουργία κλίματος σεβασμού, αποδοχής, αναγνώρισης, αλληλο-εμψυχωτικής και φιλικής στάσης και κριτικού επιστημονικού πνεύματος.
Εκ της Επιστημονικής Επιτροπής
Άλκηστις Κοντογιάννη
















