Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2020

Σε καραντίνα η ελληνική κρουαζιέρα

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:27:00 μ.μ. |
Σε καραντίνα η ελληνική κρουαζιέρα
Η κρουαζιέρα είναι ένας συνδυασμός διαμονής και τουρισμού σε πολλούς προορισμούς. Στην Ελλάδα προσεγγίζουν πολλά κρουαζιερόπλοια ετησίως μια και υπάρχουν πολλοί προορισμοί σημαντικής ομορφιάς και ιστορίας. Χιλιάδες τουρίστες κρουαζιέρας επισκέπτονται τα ελληνικά νησιά. Στο κρουαζιερόπλοιο η μετάδοση ασθενειών είναι εύκολη, όπως και σε όλους τους κλειστούς μαζικούς χώρους.

Η πανδημία του ιού COVID-19 είχε σημαντικότατες επιδράσεις στον ελληνικό τουρισμό με κλείσιμο ξενοδοχείων, διακοπή πτήσεων άλλα και η επίδραση στην κρουαζιέρα ήταν καθοριστική.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες προχώρησαν σε καθοριστικές δράσεις όπως και η ελληνική κυβέρνηση που προχώρησε σε απαγορεύσεις.

Οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, COSTA, DISNEY, AIDA, NCL, PRINCESS, MSC, CELEBRITY, CELESTYAL, CARNIVAL, REGENT, CRYSTAL, OCEANIA και SILVERSEA ανακοίνωσαν τη διακοπή των δρομολογίων τους για την επόμενη περίοδο χρόνου ή την τροποποίηση των δρομολογίων.

Η ελληνική κυβέρνηση προχώρησε σε άμεσα μέτρα που αφορούν την κρουαζιέρα. Έτσι, ανακοινώθηκε η απαγόρευση της πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων και ημερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια. Στη Ρόδο είχαμε άμεσες ακυρώσεις, για παράδειγμα. Ας δούμε, λοιπόν, πώς αυτά τα μέτρα -απολύτως λογικά και ορθά- αποτυπώνονται σε νούμερα στην Ελληνική Κρουαζιέρα.

Σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια έρευνα κρουαζιέρας του TheSeaNation.gr, στα ελληνικά λιμάνια αναμένονταν, κατά το Μάρτιο, 54 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων των 22 μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας παγκοσμίως (αντιστοιχούν στο 1,64% των ετήσιων αφίξεων της έρευνας). Τα μεγέθη, όμως, αυτά αλλάζουν τον Απρίλιο και ιδίως από τον Μάιο και μετά που μπαίνουμε στην υψηλή τουριστική περίοδο.

Πιο συγκεκριμένα, κατά τον Απρίλιο αναμένονταν 227 αφίξεις (6,88% των ετήσιων αφίξεων της έρευνας) που είναι οι τετραπλάσιες σε σχέση με το Μάρτιο. Το Μάιο, όμως οι αφίξεις σχεδόν διπλασιάζονται, σε σχέση με τον Απρίλιο, φτάνοντας στις 423 (12,83% των ετήσιων αφίξεων της έρευνας). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλές από τις παραπάνω εταιρείες έχουν ανακοινώσει το πάγωμα των δρομολογίων τους μέχρι τα μέσα ή τα τέλη Απριλίου. Πολλά κρουαζιερόπλοια είναι στη ράδα αγκυροβολημένα έξω από λιμάνια με τα πληρώματά τους μόνο.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της συγκεκριμένης έρευνας, οι προορισμοί που «χάνουν» τις αφίξεις τους κατά το Μάρτιο είναι η πρώτη 8άδα της ελληνικής κρουαζιέρας, δηλαδή Πειραιάς, Σαντορίνη, Μύκονος, Κέρκυρα, Κατάκολο, Ηράκλειο, Ρόδος και Πάτμος.

Όσο διατηρείται αυτή η κρίση θα πληγούν και άλλοι προορισμοί όπως Χανιά, Ναύπλιο, Κεφαλονιά, Ζάκυνθος, Άγιος Νικόλαος, Καλαμάτα, Βόλος, Πάρος και Νάξος, κατά τον Απρίλιο, και επιπλέον Ύδρα, Πάργα, Σύρος, Κως, Μήλος, Κόρινθος, Γύθειο, Καλαμάτα, Βόλος, Μονεμβασιά, Καβάλα, Λευκάδα, Σκιάθος, Ελαφόνησος και Σπέτσες, κατά τον Μάιο. Δηλαδή, κατά το Μάρτιο 8 προορισμοί θα ακυρώσουν τις αφίξεις τους, τον Απρίλιο 17 και το Μάιο 29.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι όταν τελειώσει αυτή η κατάσταση και ο κόσμος αρχίσει να ηρεμεί πόσο γρήγορα θα νιώσει ασφαλής, ώστε να αρχίσει ταξιδεύει και πάλι. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πόσο γρήγορα μπορεί να επανέλθει η αγορά. Σύμφωνα, ανώνυμες αεροπορικές πηγές, από το Μάιο οι πτήσεις δηλαδή ο τουρισμός θα επανέλθει σταδιακά. Είμαστε λοιπόν σε αναμονή μένοντας σπίτι.


Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΜΕΡΑΚΛΙΔΙΚΟ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ