ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Δευτέρα 28 Ιουνίου 2021

Έρχονται οι καλοκαιρινές εκπτώσεις: Πότε θα αρχίσουν - Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα

Έρχονται οι καλοκαιρινές εκπτώσεις: Πότε θα αρχίσουν - Ποια Κυριακή θα είναι ανοιχτά τα καταστηματα
Οι εκπτώσεις αναμένεται να διαρκέσουν έως και τον Αύγουστο.Ωστόσο, η καταληκτική ημερομηνία αναμένεται να ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα.Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

Το λιανεμπόριο έχει επιστρέψει στους κανονικούς του ρυθμούς, έχοντας μάλιστα και νέα μέτρα, και πλέον οι έμποροι περιμένουν τις θερινές εκπτώσεις για μια μεγάλη οικονομική "ανάσα".

Οι επιχειρηματίες κάνουν μια απέλπιδα προσπάθεια να ξεπουλήσουν και να ξεστοκάρουν οι δε πελάτες να καλύψουν τις ανάγκες τις ψυχολογικές και τις υλικές .

Με βάση τον νόμο 4177/2013, οι τακτικές καλοκαιρινές εκπτώσεις διαρκούν από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου. 

Ως εκ τούτου φέτος αναμένεται να είναι 12 Ιουλίου - 31 Αυγούστου.Με βάση τον ίδιο νόμο, την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της εκπτωτικής περιόδου, τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοιχτά, δηλαδή φέτος 18 Ιουλίου. Σε κάθε περίπτωση, οι καταστηματάρχες "ρίχνουν" τις ελπίδες τους για να ανακάμψει ο πεσμένος τζίρος αλλά και να περιοριστούν όσο γίνεται οι ζημιές που προκάλεσε η πανδημία και το παρατεταμένο lockdown στην οικονομία, στις χειμερινές εκπτώσεις.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:

Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.

Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού ("από .... % έως .... %").

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Τα πρόστιμα


Ο εμπορικός κόσμος έχει μεγάλες προσδοκίες από αυτή την εκπτωτική περίοδο και τα καταστήματα διαφημίζουν μεγάλες εκπτώσεις που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν μέχρι και το 70%.

Οι εμπορικοί σύλλογοι με ανακοινώσεις τους υπενθυμίζουν, ότι κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Οι καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:

Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.

Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. "30% έκπτωση").

Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.

Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.
Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.

Εκπτώσεις 2021: Τα πρόστιμα

Ο εμπορικός κόσμος έχει μεγάλες προσδοκίες από αυτή την εκπτωτική περίοδο και τα καταστήματα διαφημίζουν μεγάλες εκπτώσεις που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν μέχρι και το 70%.

Οι εμπορικοί σύλλογοι με ανακοινώσεις τους υπενθυμίζουν, ότι κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας μειωμένης τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά. Οι καταστηματάρχες σε περίπτωση ελέγχου θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Ποιες Κυριακές επιτρέπεται να είναι ανοιχτά μαγαζιά και σούπερ μάρκετ

Πάντως, σύμφωνα με τον νόμο 4177/2013 προβλέπεται προαιρετική λειτουργιά των καταστημάτων τις παρακάτω Κυριακές:

Την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη κάθε τακτικής εκπτωτικής περιόδου. Εάν η πρώτη Κυριακή "πέφτει" επίσημη αργία, τότε η δυνατότητα μετατίθεται για την επόμενη Κυριακή.

Τις δύο Κυριακές πριν από την ημέρα των Χριστουγέννων.

Την Κυριακή των Βαΐων.

Την τελευταία Κυριακή κάθε έτους.Δύο Κυριακές κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων, που καθορίζονται με απόφαση του οικείου Αντιπεριφερειάρχη, σύμφωνα με την περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 15 του παρόντος. 

Στις περιφερειακές ενότητες, στις οποίες η ως άνω απόφαση δεν έχει εκδοθεί, επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων την πρώτη Κυριακή του Μαΐου και την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου. 

Σε περίπτωση, που η πρώτη Κυριακή συμπίπτει με επίσημη αργία, η δυνατότητα μετατίθεται την επόμενη Κυριακή.

Οι τακτικές εκπτώσεις διαρκούν:Από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουάριου (11 Ιανουαρίου - 28 Φεβρουαρίου).Από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου μέχρι το τέλος του Αυγούστου (5 Ιουλίου - 31 Αυγούστου).

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις (με βάση τον νόμο) διαρκούν:Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου (1-15 Μαΐου).Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου (1-15 Νοεμβρίου).

Οι Κυριακές με ανοιχτά σούπερ μάρκετ και καταστήματα

Ως εκ τούτου προαιρετικά θα μπορούν να είναι τα καταστήματα ανοιχτά στις:17 Ιανουαρίου25 Απριλίου3 Μαΐου (εάν πραγματοποιηθούν ενδιάμεσες εκπτώσεις)19 ΙουλίουΕπίσης:7 Νοεμβρίου (εάν πραγματοποιηθούν ενδιάμεσες εκπτώσεις)12 Δεκεμβρίου19 ΔεκεμβρίουΑξίζει να σημειωθεί ότι τα σούπερ μάρκετ ακολουθούν διαφορετική πολιτική ανάλογα την αλυσίδα αναφορικά με τη λειτουργία τους τις Κυριακές.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ