SUPER MARKET ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΕΒΕΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ
OUTLET-ONE.GR
DHL
ΜΕΡΑΚΛΙΔΙΚΟ

Κυριακή, 20 Ιουνίου 2021

Τι αλλάζει σε εμπορικά καταστήματα και super market

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 10:15:00 π.μ. | | |
Τι αλλάζει σε εμπορικά καταστήματα και super market
Τη δυνατότητα να εξυπηρετούν ταυτόχρονα περισσότερους πελάτες, έχουν από χθες Σάββατο 19 Μαΐου, τα καταστήματα τροφίμων, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις, τα εκπτωτικά χωριά, τα shops in a shop και τα malls που μπορούν να λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο.


Με βάση την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), επιτρέπεται η παρουσία ενός καταναλωτή για κάθε 16 τ.μ. -από 25 τ.μ. που ίσχυε- στον κύριο χώρο του καταστήματος (εξαιρούνται βοηθητικοί χώροι, αποθήκες, γραφεία, χώροι στάθμευσης). Επίσης δεν προσμετράται ο πληθυσμός που προσέρχεται για την παραλαβή αυτοδιαγνωστικού τεστ, ανεξαρτήτως εάν πραγματοποιεί εμπορική συναλλαγή.

Επίσης στα εμπορικά, στα malls, στα εκπτωτικά χωριά και στα shops in a shop δίνεται η δυνατότητα να λειτουργούν προαιρετικά από τις 7 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και τα σούπερ μάρκετ και γενικότερα τα καταστήματα τροφίμων από τις 7 το πρωί έως τις 10:30 το βράδυ.

Η διεύρυνση, προαιρετικά, του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων αλλά κυρίως η αύξηση των καταναλωτών που μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα εντός του καταστήματος αποτελούσε βασικό αίτημα του εμπορικού κόσμου. Μέσω αυτών των δύο αλλαγών οι έμποροι εκτιμούν ότι θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους καταναλωτές τους και να αυξήσουν τον τζίρο τους.

Την ίδια στιγμή περισσότερο φόρτο εργασίας, αλλά και τζίρο, εκτιμάται ότι θα φέρει στα ταμεία των σούπερ μάρκετ η δωρεάν διάθεση των self test σε Αχαΐα και Αθήνα εφόσον επιμείνει στην απόφασή του ο Φαρμακευτικός Σύλλογος Αττικής όπως είπε η Κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη. Όπως λέει παράγοντας της αγοράς "μερίδα καταναλωτών που θα μπει μέσα για να προμηθευτεί το δωρεάν self test, θα αγοράσει και κάτι”.

Τον περασμένο μήνα το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων "είδε” τις πωλήσεις του να υποχωρούν κατά 6% σε σχέση με τον Μάιο του 2020 ενώ ήταν κάτω και από τις επιδόσεις του 2019.

Για το σύνολο της χρονιάς, η IRI αναμένει απώλειες 2% σε σχέση με το 2020, ενώ αν το πρόγραμμα των εμβολιασμών επιταχυνθεί και δεν ξαναμπεί η χώρα σε νέο lockdown η υποχώρηση μπορεί να αγγίξει το 4-5%.

Σε ότι αφορά τα εμπορικά καταστήματα η κίνηση παραμένει μουδιασμένη και για αυτό αρκετές λιανεμπορικές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε προσφορές. Τον Απρίλιο πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020 όπου η αγορά ήταν σε σκληρό lockdown, κατέγραψε αύξηση 612,8% και το άλλο λιανικό εμπόριο σε μη ειδικευμένα καταστήματα, όπως πολυκαταστήματα, αύξηση 381,3%.
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΜΕΡΑΚΛΙΔΙΚΟ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ