ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Σάββατο 5 Μαρτίου 2022

Βουλκανιζατέρ με… άρωμα γυναίκας! - Τι απαντούν οι γυναίκες που ασχολούνται επαγγελματικά με ένα «ανδροκρατούμενο» επάγγελμα

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:15:00 μ.μ. | |
Ελαστικά
Αναδημοσίευση από το autotriti.gr. 

Η βιομηχανία των ελαστικών ανέκαθεν θεωρούταν «ανδροκρατούμενος» χώρος. Ποιος θα αρνηθεί ότι η εικόνα που όλοι έχουμε για τον υπεύθυνο στο κατάστημα που επιλέγουμε ελαστικά, δεν είναι άλλη, από έναν άνδρα που πληροί τα στερεότυπα του επαγγέλματος, δηλαδή έναν έμπειρο «μάστορα», που θα μας κατευθύνει και θα «κάνει τη δουλειά»…;

Εν έτει 2022, και με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας, ο αριθμός των ανδρών στο επάγγελμα παραμένει συντριπτικά πιο μεγάλος, σε σχέση με τις γυναίκες, σε κάθε είδους υπηρεσία και θέση.

Έρευνες δείχνουν ότι εκπαιδευτικές ανισότητες, περιορισμένες ευκαιρίες καριέρας και επιμόρφωσης, κοινωνικές αντιλήψεις περί «αδύναμου» φύλου, κοινωνιολογικές πιέσεις, οι αντιστάσεις των ανδρών να δεχθούν γυναίκες στο επάγγελμα, αλλά και η ίδια η φήμη της βιομηχανίας των ελαστικών, ως «αντρικός κόσμος», έχουν αποτρέψει, διαχρονικά, πολλές γυναίκες να μπουν στον χώρο, ακόμη κι αν αυτός φάνταζε ελκυστικός και ενδιαφέρων στα μάτια τους.

Στην Ελλάδα, η κατάσταση αντανακλά ακριβώς αυτές τις διαπιστώσεις. Ειδικά, μετά την περίοδο της οικονομικής ύφεσης, κάποιες γυναίκες έφυγαν από τα ελαστικά, για να ακολουθήσουν άλλες καριέρες, και δεν επέστρεψαν.

Όμως, εδώ υπάρχει ένα παράδοξο: στον σύγχρονο κόσμο, αν η καταναλωτική οικονομία είχε φύλο, αυτό θα ήταν γυναικείο. Οι γυναίκες αποτελούν παγκόσμια τις πιο δυναμικές καταναλώτριες, με αυξητικό πρόσημο. Κυρίως, όμως, διαμορφώνουν τις μεγάλες καταναλωτικές τάσεις, καθώς αυτές συχνά αποφασίζουν για τις ανάγκες όσων φροντίζουν και συχνά επηρεάζουν την απόφαση αγοράς, για τις ίδιες και τους γύρω τους.

Λίγες οι γυναίκες στους τομείς που σχετίζονται με τα Ελαστικά αυτοκινήτου. Γιατί;

Γιατί, λοιπόν, ενώ υπάρχουν περισσότερες γυναίκες που παίρνουν σημαντικές αποφάσεις αγοράς στα νοικοκυριά, υπάρχουν λιγότερες γυναίκες που εργάζονται στους τομείς που σχετίζονται με τα ελαστικά; Και μάλιστα, τη στιγμή που αρκετές γυναίκες αποφασίζουν, πλέον, μόνες, χωρίς ανδρική βοήθεια, για το ποια ελαστικά θα αγοράσουν, με συνειδητές και καλά ενημερωμένες επιλογές;

Ποιος θα μπορούσε να γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες μιας γυναίκας καλύτερα από μια γυναίκα;

Ρωτήσαμε την γνώμη 6 γυναικών, που, όχι μόνο δραστηριοποιούνται ενεργά, για πολλά χρόνια, στον κλάδο των ελαστικών στην Ελλάδα, αλλά, παράλληλα, αποτελούν δυναμικά επαγγελματικά “successstories” και πολύτιμη έμπνευση, για όσες θα θελήσουν να ασχοληθούν με τον χώρο στο μέλλον.

Γυναίκες, με ζωτικό ρόλο στη δουλειά τους, που επιδιώκουν να αλλάξουν την κατανομή του φύλου στον κλάδο και που, με το παράδειγμά τους, αποδεικνύουν ότι δεν χρειάζεται να αποδείξουν τίποτα στους άνδρες, ότι τα καταφέρνουν εξίσου καλά, αν όχι καλύτερα και, έτσι, τυγχάνουν αποδοχής, αναγνώρισης και θαυμασμού στο «ανδρικό σύμπαν» που εργάζονται.

Πρόκειται για έξι ιδιοκτήτριες επιχειρήσεων εμπορίας ελαστικών, από όλη την Ελλάδα, μέλη του επίσημου δικτύου συνεργατών της EMA A.E. – Ελαστικά Continental.

Το πρωτότυπο αυτό άρθρο που αφορά στη θέση των γυναικών στον κλάδο των ελαστικών, αποτελεί δημιουργία των συνεργατών της ΕΜΑ ΑΕ - Continental ελαστικά, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Εμείς, ως Autotriti, με χάρα μας το φιλο-ξενήσαμε, τιμώντας με την σειρά μας την Γυναίκα που 365 μέρες τον χρόνο (και όχι μία) καθορίζει μεγάλο μέρος της ζωής μας. ΜΠ

Συγκεκριμένα, στις ερωτήσεις απάντησαν οι κυρίες Άννα & Μαρία Λαζαρίδου από τα «Ελαστικά Λαζαρίδη ΙΚΕ» και την Πάτρα, η κα Λία Κλίνη, από την «Κλίνης Ε. Γεώργιος & ΣΙΑ ΕΕ» στο Μαρούσι Αττικής, η κα Σοφία Παυλίδου, από την «Σ. Θ. Παυλίδου & ΣΙΑ ΕΕ» στην Γλυφάδα Αττικής, η κα Δανάη Νταή, από την ομώνυμη εταιρεία στο Ναύπλιο, η κα Χριστίνα Γκάγια, από την «Γκάγιας Δ - Γκάγια Χ. ΟΕ» στην Θεσσαλονίκη και η κα Άρτεμις Καραγιαννίδη, από την «Καραγιαννίδης Δ. & ΣΙΑ ΟΕ» σην Δράμα.

Οι απαντήσεις τους στα ερωτήματα είναι άκρως ενδιαφέρουσες και καταδεικνύουν ότι, στο μέλλον, με τις κατάλληλες παρεμβάσεις και την προσπάθεια για τη διαμόρφωση των σωστών αντιλήψεων, η γυναικεία παρουσία στον χώρο των ελαστικών μπορεί να είναι πιο έντονη, πιο ουσιαστική, άκρως επαγγελματική, πιο υγιώς ανταγωνιστική αλλά και πιο υποστηρικτική, στο πλευρό των ανδρών συναδέλφων, προς το συνολικό περαιτέρω όφελος του καταναλωτή και του κλάδου.

Q.Υπάρχει στην Ελλάδα, για τις γυναίκες που ήδη εργάζονται στον χώρο, παραδοσιακή σύνδεσή τους με τον κλάδο της εμπορίας ελαστικών ή είναι μια ανεξάρτητη επιλογή επαγγελματικής κατεύθυνσης, που, ενδεχομένως, αναπτύσσεται τώρα;


A.Η αλήθεια είναι πως στην πλειονότητα των περιπτώσεων οι γυναίκες ακολουθούν την οικογενειακή παράδοση . Όμως, τα τελευταία χρόνια, κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, παρατηρείται το φαινόμενο εισόδου γυναικών στο χώρο του ελαστικού, και αναφερόμαστε σε γυναίκες που δεν έχουν παραδοσιακή σχέση, με το αντικείμενο.

Q.Πώς προέκυψε η δική σας διαδρομή στον χώρο; Θα θέλατε να μας την αφηγηθείτε, εν συντομία; Ποια είναι η θέση σας και ο σημερινός σας ρόλος στον κλάδο;


A.Η επαφή μας με το χώρο των ελαστικών είναι μακροχρόνια, καθώς συνεχίζουμε την οικογενειακή παράδοση πολλών ετών, κυρίως αναλαμβάνοντας τις επιχειρήσεις από τους γονείς μας. Στην ουσία, λοιπόν, η δουλειά αυτή δεν μας “προέκυψε” αλλά είναι κάτι πολύ γνώριμο, από την παιδική μας ηλικία. Προσπαθούμε, και μέσα από σπουδές αλλά και με απόκτηση εμπειρικών γνώσεων από την καθημερινότητα της δουλειάς, να εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας γύρω από τα ελαστικά και να εξελισσόμαστε. Οι αρμοδιότητές μας, πέρα από το τεχνικό κομμάτι, αφορούν και στο τμήμα πωλήσεων και γενικότερα σε όλες τις αρμοδιότητες της λειτουργίας και οργάνωσης της επιχείρησης. Έτσι, μετά από πολλά χρόνια επιτυχημένης πορείας, θεωρούμε η θέση μας στον κλάδο είναι σημαντική, με όραμα να συνεχίσουμε να προσφέρουμε πολλά περισσότερα στο μέλλον.

Q.Ο κλάδος των ελαστικών στην Ελλάδα, αλλά και παγκόσμια θεωρείται «ανδροκρατούμενος». Για ποιον λόγο πιστεύετε πως έχει συμβεί και ακόμη συμβαίνει αυτό, τη στιγμή πού και οι γυναίκες αποφασίζουν, πλέον, μόνες τους για τα ελαστικά τους;

A.Είναι γεγονός ότι η επαγγελματική δραστηριοποίηση στο χώρο του αυτοκινήτου ήταν, ανέκαθεν, καθαρά ανδρική υπόθεση, όμως αυτό σταδιακά αλλάζει. Αυτό σχετίζεται με τις γενικότερες αντιλήψεις και τη διαμόρφωση των κοινωνικών ρόλων αλλά και με κοινωνικές δομές που έχουν διαμορφωθεί έτσι, ώστε να είναι δύσκολο για μια γυναίκα να ασχοληθεί με το επάγγελμα, και πολύ περισσότερο με το κομμάτι που περιλαμβάνει και χειρωνακτική εργασία. Όλες έχουμε, μάλλον, ακούσει φράσεις όπως: …“εσύ θα εξυπηρετήσεις;”, ή …“πού είναι ο πατέρας σου;”. Ίσως κάποιοι πελάτες ακόμη να σοκάρονται όταν βλέπουν μια γυναίκα να γνωρίζει καλά το ελαστικό. Μολονότι η μέση γυναίκα έχει πια τη δυνατότητα και αρκετές γνώσεις επιλογής ελαστικών, τα κοινωνικά στερεότυπα καθορίζουν την επίσκεψη στο βουλκανιζατέρ, ως μια ανδρική υπόθεση. Ίσως αυτό, εν μέρει να οφείλεται και στο γεγονός, ότι γενικά, δεν υπάρχει η κρατική παιδεία και οι κατάλληλες υποδομές, ώστε μια γυναίκα να λάβει ικανά εφόδια για να αποφασίσει να εισχωρήσει σε ένα ανδροκρατούμενο κλάδο, αν δεν υφίσταται οικογενειακή επιχείρηση.

Q.Έχετε αίσθηση για το ποια είναι στην Ελλάδα, η τάση συμπερίληψης των γυναικών στον κλάδο των ελαστικών, σε όλες τις θέσεις εργασίας; Αυξητική ή μειούμενη; Έπαιξε κάποιο ρόλο η οικονομική κρίση στην Ελλάδα στην «αποχώρηση» γυναικών από τον κλάδο;

A.Τα τελευταία χρόνια η εμπειρία μας και οι επαφές μας με συνάδελφους, μάς οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η τάση συμμετοχής των γυναικών, σε όλα τα στάδια της εμπορίας και διακίνησης των ελαστικών, ακολουθεί δειλά, μεν, αλλά αύξουσα πορεία. Είναι, βέβαια, γεγονός ότι η παρατεταμένη οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας συνετέλεσε, σε έναν βαθμό, στην αποχώρηση γυναικών από τον κλάδο, οι οποίες φιλοδοξούσαν να ασχοληθούν και να δραστηριοποιηθούν σε αυτόν. Καθώς οι θέσεις εργασίας μειώνονταν δραστικά τα προηγούμενα έτη, η διάκριση μεταξύ των δύο φύλων έγινε ακόμα πιο έντονη. Όμως, αλήθεια είναι ότι, τη δεδομένη χρονική στιγμή, ηπαρουσία των γυναικών στον χώρο του ελαστικού είναι πολύ μικρή, καθώς εξακολουθεί να αποτελεί ταμπού η γενική άποψη περί ανδρικού επαγγέλματος. Κι ακόμη, για την πλειοψηφία των γυναικών ο συγκεκριμένος κλάδος δεν φαίνεται αρκετά ελκυστικός, από πλευράς συνθηκών εργασίας και κινήτρων.

Q.Υπάρχει μια παρεξήγηση στον κόσμο, ότι οι γυναίκες δεν «γνωρίζουν από ελαστικά». Ισχύει κάτι τέτοιο;

A.Η αντίληψη αυτή είναι διάχυτη, όμως δεν είναι σωστή. Πολλές γυναίκες, πλέον, αξιοποιώντας προσβάσιμες πηγές πληροφόρησης, ιδιαίτερα το διαδίκτυο, έχουν αποκτήσει αρκετές γνώσεις. Η εμπειρία μας δείχνει ότι πολλές γυναίκες έρχονται στο κατάστημα με αρκετές και ουσιαστικές πληροφορίες και άποψη. Παρόλα αυτά, η πλειοψηφία πιστεύει ότι η γυναίκα δεν γνωρίζει πολλά για τα ελαστικά και, δυστυχώς, ένα μεγάλο ποσοστό γυναικών δεν θεωρούν απαραίτητο να ενημερωθούν γύρω από τα ελαστικά, πέραν από τα απολύτως απαραίτητα. Επιπλέον, αντιμετωπίζουμε, από τις ίδιες τις γυναίκες, το στερεότυπο πως θα πρέπει να συμβουλευτούν κάποιον άνδρα, ώστε να τις καθοδηγήσει σωστά για την απόφαση της αγοράς των ελαστικών τους. Θέτουν, έτσι, τον εαυτό τους σε υποδεέστερη θέση και μπορούν εύκολα να αποτελέσουν θύμα εξαπάτησης. Πάντως, με όρεξη και θέληση για μάθηση, όλα είναι εφικτά και όποια γυναίκα θελήσει να ασχοληθεί με τον κλάδο, μπορεί σίγουρα να τα καταφέρει, μια και η πώληση του ελαστικού δεν έχει φύλο. Αλλά για να πείσεις κάποιον να επιλέξει ελαστικά με συμβουλές από μια γυναίκα, θα πρέπει πρώτα η ίδια να είναι σίγουρη ότι γνωρίζει άριστα το αντικείμενο.

Q. Ποιες είναι οι αντιδράσεις των ανδρών πελατών σας όταν συνειδητοποιούν ότι θα τους εξυπηρετήσει μια γυναίκα και ποιες των γυναικών, στην ίδια κατάσταση;


A.Όσο και αν, εκ πρώτης όψεως, φαίνεται παράλογο, τα τελευταία χρόνια οι αντιδράσεις των ανδρών πελατών είναι άκρως θετικές, χωρίς βέβαια να λείπουν οι συμπεριφορές καχυποψίας ή αμφισβήτησης. Όσον αφορά στην αντίδραση των γυναικών, αυτή ποικίλλει από την άκρως θετική, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, μέχρι την άρνηση, σε ελάχιστες όμως περιπτώσεις. Έχουμε πλέον εξοικειωθεί με την εικόνα μιας γυναίκας σε ένα τέτοιου είδους επάγγελμα. Όπως, αντίστοιχα, και με το να εξυπηρετεί ένας άντρας σε μια αμιγώς γυναικεία δουλειά. Πάντως, στα πρώτα έτη της εργασίας, στην οικογενειακή επιχείρηση, αντιμετωπίσαμε δυσκολίες, έως ότου αποδείξαμε ότι έχουμε την ίδια κατάρτιση, ενημέρωση και επιχειρηματολογία με τους άνδρες συνάδελφους. Με την πάροδο του χρόνου, ο επαγγελματισμός, η επιμονή, η προσπάθεια αλλά και η αυτοπεποίθηση οδήγησαν σε καταξίωση και μια επιτυχημένη πορεία στον χώρο.

Q.Ποιες είναι οι καθημερινές δυσκολίες μιας γυναίκας που εργάζεται στον κλάδο των ελαστικών; Υπάρχουν αντίστοιχα κάποια πλεονεκτήματά σας, ως γυναίκες, έναντι των ανδρών; Υπάρχει κάτι στον κλάδο που μια γυναίκα δεν μπορεί να κάνει

A.Η καθημερινότητα μιας γυναίκας εμπεριέχει αντιξοότητες, οι οποίες κυρίως σχετίζονται με ένα κλίμα γενικότερης αμφισβήτησης. Όμως, οι γυναίκες διαθέτουν υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη, επιμονή και ικανότητα διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού. Είναι ικανές να οργανώνουν, να προβλέπουν αλλά και να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά ορισμένα ζητήματα. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι η γυναίκα δε διαθέτει την επαρκή σωματική δύναμη που απαιτεί το επάγγελμά μας. Η μηχανοποίηση, όμως, της εργασίας απλοποιεί, τελικά, αυτό το πρακτικό πρόβλημα. Επιπλέον, οι περισσότερες γυναίκες είναι μητέρες, εργάζονται και φροντίζουν το σπίτι τους και την οικογένειά τους. Πλεονεκτούν, έναντι των ανδρών, στο ότι μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα, να τα φέρουν εις πέρας και διαθέτουν εύστροφο μυαλό και πρακτικό.

Q.Μπορούν γυναίκες με πολλά χρόνια εμπειρίας στον κλάδο των ελαστικών να διδάξουν άνδρες τα «μυστικά» του επαγγέλματος; Θα δεχόταν ένας άνδρας που θέλει να κάνει καριέρα στον χώρο ως μέντορά του μια γυναίκα;

A.Είναι αυτονόητο ότι η εμπειρία και η μετάδοση των “μυστικών” του επαγγέλματος δεν μπορεί να αποτελεί ανδρική ή γυναικεία υπόθεση και, σίγουρα, γυναίκες με εμπειρία χρόνων μπορούν να διδάξουν αλλά και να εκπαιδεύσουν άντρες. Μια γυναίκα, ως ένα τελειομανές φύλο, θα μπορύσε να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στη μετάδοση γνώσεων. Ένας άντρας, δε, με διάθεση να διακριθεί στον χώρο, φυσικά και θα δεχόταν συμβουλές από μια γυναίκα. Ως γυναίκες, σε ηγετικό ρόλο στις επιχειρήσεις μας, έχουμε, ήδη, εκπαιδεύσει άνδρες και δώσει συμβουλές και στήριξη σε όσους το επιθυμούν. Το κύρος και η εμπιστοσύνη κατακτώνται και οι γνώσεις μεταλαμπαδεύονται, ανεξάρτητα από το φύλο. Όλα είναι θέμα προσωπικότητας! Να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει θεσμικός κλάδος σπουδών με εξειδίκευση στα ελαστικά, παρά μόνο από μετάδοση γνώσης από κάποιον «γνώστη» που ασκεί το επάγγελμα και έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

Q.Έχετε βιώσει σεξιστικές διακρίσεις / σχόλια στην καριέρα σας, για το γεγονός ότι είστε γυναίκα; Θα θέλατε να μας πείτε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα; Πώς αντιδράσατε;


A.Αναπόφευκτα, σε έναν χώρο, με κυρίαρχη την ανδρική παρουσία, έχουμε, ορισμένες από εμάς, δεχτεί σεξιστικές συμπεριφορές. Για παράδειγμα, κάποιες φορές δεχόμαστε σχόλια για την ανάγκη διαχωρισμού των ελαστικών από τις «οικιακές συσκευές» ή δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιοι ζητούν επίμονα να τους εξυπηρετήσει ένας άνδρας. Η αντίδραση σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η άμεση, σοβαρή απάντηση, με ευγένεια και η διακοπή κάθε περαιτέρω διαλόγου. Όμως, οι συμπεριφορές αυτές μας δυναμώνουν και μας παθιάζουν, μας κάνουν να εξελισσόμαστε και να κερδίζουμε την εμπιστοσύνη και την αποδοχή, όχι μόνο των πελατών αλλά και των συνεργατών μας! Η εργασία μας και το αποτέλεσμά της είναι η πιο αποστομωτική απάντηση, σε όσους, λίγους ακόμη, μας αμφισβητούν. Και η μεγαλύτερη δικαίωση, όταν ζητούν εμάς τις ίδιες αποκλειστικά για να εξυπηρετήσουμε.

Q.Με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι η πιο έντονη παρουσία των γυναικών στον κόσμο των ελαστικών θα μπορούσε να αλλάξει και να βελτιώσει τον κλάδο στην Ελλάδα;

A.Ήδη, η παρουσία γυναικών σε διάφορες θέσεις, όπως πωλήσεων ή και χειρωνακτικής εργασίας είναι έντονη και, σίγουρα, μπορεί να βελτιώσει τον κλάδο εντυπωσιακά. Όπως και σε άλλες επαγγελματικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες, έτσι και στο χώρο του ελαστικού, οι γυναίκες μπορούν να αναδείξουν τις οργανωτικές τους ικανότητες, τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία και τον σχεδιασμό αλλά και τη διάθεσή τους για αλλαγή και καινοτομία. Καλό θα ήταν οι άντρες συνάδελφοι να γίνουν πιο υποστηρικτικοί, δεκτικοί στην παρουσία γυναικών, παραμερίζοντας ρατσιστικές ή/και απαξιωτικές συμπεριφορές. Το δικαίωμα της εργασίας και της αρμονικής συναδελφικότητας, δεν έχει να κάνει με το φύλο, ούτε με τον κλάδο αλλά με τους χαρακτήρες των ανθρώπων. Επιπλέον προτείνουμε να υλοποιηθούν ολοκληρωμένα σεμινάρια εκπαίδευσης στην πώληση του ελαστικού για να μάθει μια γυναίκα σωστά το αντικείμενο, ώστε, εφόσον μπει στον κλάδο, να αλλάξει σταδιακά και η θεωρία ότι το επάγγελμα είναι ανδροκρατούμενο.

Q.Με ποιον τρόπο θεωρείτε ότι θα μπορούσαν να «σπάσουν» τα στερεότυπα στον κλάδο, ώστε να γίνει πιο φιλικός για τις γυναίκες που θα ήθελαν εργαστούν σε αυτόν;

A.Η άρση των στερεοτύπων απαιτεί την αλλαγή αντιλήψεων και στάσεων από όλους τους εμπλεκόμενους. Αρχικά, οι επιχειρήσεις ελαστικών θα πρέπει να αναδεικνύουν την ισοτιμία της γυναικείας παρουσίας, ενισχύοντας, με κάθε τρόπο, την απόφασή της να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά σε ένα τόσο απαιτητικό χώρο. Οι άνδρες συνάδελφοι και εργαζόμενοι στο χώρο επιβάλλεται να απεγκλωβιστούν από ξεπερασμένες απόψεις που σχετίζονται με το διακριτό ρόλο γυναικείων και αντρικών επαγγελμάτων. Τέλος, το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο οφείλει να κατανοήσει ότι η ικανότητα δεν έχει φύλο και, ασφαλώς, δεν αποτελεί ανδρικό προνόμιο. Και σίγουρα, ότι ο κλάδος των ελαστικών, δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο προώθησης της ιδεολογίας του σεξισμού, απέναντι στην γυναίκα, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με την εικόνα μιας γυμνής γυναίκας, μέσα από τα κλασικά, αλλά απαράδεκτα, ημερολόγια ελαστικών.

Q.Μπορείτε να κάνετε μια καταγραφή των θέσεων εργασίας που είναι σήμερα διαθέσιμες για γυναίκες, στην Ελλάδα, στον κλάδο; Είναι ευκαιρίες να γίνουν οι ίδιες επιχειρηματίες, διευθύντριες καταστημάτων, πωλήτριες, επιχειρηματικοί σύμβουλοι, τεχνικοί, μηχανικοί ή θα τις κατατάσσατε περισσότερο σε frontoffice θέσεις εξυπηρέτησης πελατών, γραμματείς, κλπ;


A.Μέχρι τώρα η επαγγελματική παρουσία γυναικών στο χώρο αφορούσε τη γραμματειακή υποστήριξη και διεκπεραίωση. Αυτό, αργά αλλά σταθερά, αλλάζει. Όλα τα στάδια που αφορούν στην παραγωγή, διακίνηση, πώληση, επιχειρηματική συμβουλευτική και τεχνική υποστήριξη του ελαστικού μπορούν να στηρίζονται στην γυναικεία συμμετοχή. Η τεχνολογική εξέλιξη του επαγγελματικού κλάδου καθιστά τις γυναίκες, που έχουν κατάρτιση, ικανές, όχι μόνο να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις αλλά και να συμβάλλουν στην πρωτοπορία και στην καινοτομία.

Q.Υπάρχουν αυτήν τη στιγμή, στην Ελλάδα, ελκυστικά κίνητρα για τις γυναίκες, ώστε να σκεφτούν το επαγγελματικό τους μέλλον στον κλάδο των ελαστικών; Ποια κατά τη γνώμη σας θα ήταν τα 3 πιο σημαντικά;

A.Η αλήθεια είναι ότι, επί του παρόντος, δεν υπάρχουν ξεχωριστά ή ελκυστικά κίνητρα για όσες γυναίκες επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο. Θα μπορούσαν, όμως, οι γυναίκες να έχουν τεχνικής φύσεως συστηματική στήριξη από τις εταιρείες εμπορίας. Επίσης, θα ήταν δυνατό να λαμβάνουν ενημέρωση – σεμινάρια, για τις διεθνείς συνθήκες στον κλάδο των ελαστικών και να πληροφορούνται για τις επιτυχίες άλλων γυναικών στον κλάδο. ¶λλες ιδέες κινήτρων προς τις γυναίκες εργαζόμενες θα μπορούσαν να είναι η προσφορά τεχνικού ρουχισμού από τις εταιρείες εμπορίας αλλά και ευκαιριών ξεκούρασης ή ανανέωσής τους. Τέλος, με δεδομένες τις δυσκολίες, θα μπορούσαν να υπάρχουν ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα ενίσχυσης και βελτίωσης του εξοπλισμού των επιχειρήσεων.

QΠέρα από την πρακτική εκπαίδευση μιας γυναίκας στην δουλειά και στο καθημερινό εργασιακό περιβάλλον, υπάρχουν ευκαιρίες για παροχή ουσιαστικής εκπαίδευσης εκπαίδευσης σε μια γυναίκα πού θέλει να μπει ή να εξελιχθεί στον χώρο σας, στην Ελλάδα σήμερα;


A.Μέχρι τώρα η εκπαίδευση, όχι μόνο της γυναίκας, αλλά και του άντρα, στηρίζεται στην πρακτική εμπειρία και τη βιωματική επαφή με το αντικείμενο. Οργανωμένες ευκαιρίες κατάρτισης δεν υπάρχουν, εξαιρώντας φυσικά τα σεμινάρια εκπαίδευσης που γίνονται από τις εταιρίες εμπορίας ελαστικών. Κατά τη γνώμη μας, με τη συνδυασμένη δράση των ομοσπονδιών και των εταιρειών, θα μπορούσαν να δημιουργηθούν κέντρα κατάρτισης και επιμόρφωσης, στα οποία θα μπορούσε κάθε νέος/α, και όχι μόνο συνάδελφος, να καταφύγει και να εμπλουτίσει τις γνώσεις στα σύγχρονα δεδομένα.

Q.Θα μπορούσαν οι γυναίκες να καθορίζουν, στο μέλλον, με τον ίδιο τρόπο, και τις καταναλωτικές αποφάσεις για την αγορά των ελαστικών των οχημάτων μιας οικογένειας;

A.Η γυναίκα καθόριζε και θα συνεχίζει να καθορίζει τις καταναλωτικές συνήθειες, επιλογές και προτιμήσεις στο πλαίσιο του οικογενειακού περιβάλλοντος. Τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκε εντυπωσιακά, όχι μόνο ο αριθμός των γυναικών που οδηγούν αλλά και αυτών που αναλαμβάνουν αποκλειστικά τη συντήρηση των οχημάτων τους. Να σημειώσουμε, βέβαια ότι, προς το παρόν, η γυναίκα επηρεάζει την επιλογή, μάλλον όχι τόσο αναφορικά με την ποιότητα - χαρακτηριστικά των ελαστικών, αλλά περισσότερο με το διαθέσιμοbudget που μπορεί να δαπανηθεί για την αγορά τους, στο πλαίσιο του οικογενειακού προγραμματισμού. Όμως, είναι σίγουρο ότι στο μέλλον θα είναι εντυπωσιακά αυξημένος ο αριθμός των γυναικών που θα επηρεάζουν σημαντικά τις αποφάσεις σε ότι αφορά στην επιλογή ελαστικών.

Q.Τί θα συμβουλεύατε μια νέα γυναίκα που θέλει να κάνει μια αξιόλογη καριέρα στον κλάδο του ελαστικού στην Ελλάδα, και πιο ειδικά μια γυναίκα που θέλει να αποκτήσει ηγετικό ρόλο;


A.Μια γυναίκα, που επιθυμεί, όχι μόνο να δραστηριοποιηθεί αλλά και να εξελιχθεί στο χώρο, πρέπει να αγαπά το αντικείμενο και να έχει φιλοδοξίες. Όποιες βλέπουν τον κλάδο ως λύση βιοπορισμού καλό θα ήταν να επιλέξουν κάποια άλλη δραστηριότητα. Αρχικά, για να μπει μια γυναίκα δυναμικά σε μια επιχείρηση ελαστικών, θα πρέπει να εκπαιδευθεί καλά στην πώληση του ελαστικού και να μάθει καλά το αντικείμενο. Μετέπειτα, πρέπει να μάθει τεχνικά κομμάτια, όσο μπορεί. Απαιτείται πίστη στις προσωπικές ικανότητες, καθώς τα εμπόδια είναι συνεχή. Η αυτοπεποίθηση αλλά και η επιμονή είναι εκείνα τα εφόδια που μια γυναίκα πρέπει να διαθέτει για να μπορεί να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες και να εκπληρώσει τους στόχους της.

Q.Με ποιον τρόπο η Continental – EMA ΑΕ έχει ανταποκριθεί στην παρουσία σας, ως γυναίκα, στο δίκτυο των επίσημων εμπόρων της; Με ποιους τρόπους σας έχει στηρίξει; Τί θα μπορούσε να κάνει επιπλέον για να αναδείξει τον ρόλο σας;

A.Η Continental – EMA ΑΕ, κατά τα χρόνια της συνεργασίας μας, έχει ανταποκριθεί με τρόπο που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Πάντα ήταν δίπλα μας, με θετική και φιλική παρουσία, υποστηρικτική στάση και ηθική συμπαράσταση. Η άμεση ανταπόκριση σε κάθε αίτημά μας, η διάθεση για άμεση επίλυση στα ζητήματα που ανέκυπταν ήταν και είναι κίνητρο για να συνεχίσουμε το δύσκολο έργο μας. Τέτοια στάση δε συναντά κανείς εύκολα σε εταιρείες τέτοιου βεληνεκούς.

Το ανθρώπινο πρόσωπο των στελεχών, οι συμβουλές τους, σε πρακτικά και γνωσιακά θέματα, η προσφορά τεχνογνωσίας, οι προτάσεις τους, οι καινοτόμες πρακτικές αποτελούν για τον επαγγελματία ένα δίχτυ ασφάλειας και εμπιστοσύνης. Στα οικονομικά σεμινάρια λαμβάνουμε ενημέρωση για την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης και την προσέγγιση των πελατών – ψυχολογία του καταναλωτή.

Πηγή: autotriti.gr
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ