ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023

Κωνσταντίνος Κουβαράς: Τι πρέπει να γίνει στην Αργολίδα;

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 5:46:00 μ.μ. | |
Κωνσταντίνος Κουβαράς
Τον τελευταίο καιρό, παρατηρούμε τις Δημοτικές Αρχές και τις υποψήφιες Δημοτικές παρατάξεις να έχουν απορροφηθεί από μια ατελείωτη διένεξη. 

Οι μεν προασπίζονται ότι τα έχουν όλα καλώς καμωμένα, οι δε ότι οι πρώτοι τα κάνουν όλα λάθος. Δηλαδή άσπρο-μαύρο. 

Όπως γνωρίζετε όμως, στη ζωή δεν υπάρχει άσπρο-μαύρο. Οι Δημοτικές Αρχές της Αργολίδας έχουν κάνει λάθη; Σίγουρα. 

Έχουν όμως κάνει και κάποια σωστά; Προφανώς. 

Ας μην μπαίνουμε σε μια ατέρμονη καταγγελτική πολιτική, η οποία δεν οδηγεί πουθενά. Ο χρόνος που έχουμε είναι πεπερασμένος. Άρα πιο εποικοδομητικό είναι να ασχολούμαστε δημιουργικά με τα προβλήματα του τόπου και να προσπαθήσουμε να πούμε τι πρέπει να γίνει μετά τις εκλογές, δηλαδή να μιλήσουμε με προγραμματική λογική. 

Συγκεκριμένα θεωρώ ότι θα πρέπει την επόμενη μέρα των εκλογών να συνδράμουν όλοι, νικητές και ηττημένοι, φορείς και απλοί πολίτες, με συνθετικό τρόπο σε πέντε άξονες: 

α) Νερό 
β) Πράσινο 
γ) Υγεία 
δ) Παιδεία-Αθλητισμός 
ε) Επιχειρείν-Τουρισμός
 _ _ _ 

Εν προκειμένω: 

α) Νερό Επίλυση του διαχρονικού γόρδιου δεσμού του νερού στην Αργολίδα, και συγκεκριμένα ολοκληρωμένη διαχείριση υδάτινων πόρων άρδευσης-ύδρευσης, που θα περιλαμβάνει σωστή διαχείριση και εκμετάλλευση της πηγής του Αναβάλου, των 2 πηγών Λέρνης και Αμυμώνης, των γεωτρήσεων, του βρόχινου νερού, των αφαλατώσεων κ.α. Ειδικότερα, να δρομολογηθεί στρατηγικός σχεδιασμός-μελέτες, στις οποίες θα περιλαμβάνεται, η δημιουργία Διυλιστηρίου πόσιμου νερού, η αντικατάσταση των όποιων προβληματικών δικτύων ύδρευσης-άρδευσης και των συναφών αντλιοστασίων, καθώς και η βέλτιστη διαχείριση του ενεργειακού κόστους κάθε φορά, ώστε να υπάρχει επαρκές νερό άρδευσης για τους αγρότες και πραγματικά πόσιμο νερό για τους κατοίκους της Αργολίδας. 

β) Πράσινο Σχεδιασμός και μελέτη για τις πόλεις και τα χωριά μας, με τη δημιουργία του σήματος-brand «Πράσινη Αργολίδα», με συμμετοχή του Υπουργείου Περιβάλλοντος, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιδρυμάτων και άλλων συναφών φορέων, ώστε να υλοποιηθεί στοχευμένα η δενδροφύτευση χιλιάδων δένδρων στους οικισμούς και στις γειτονιές της Αργολίδας, κάτι που θα αλλάξει δραστικά το επίπεδο διαβίωσης των κατοίκων. 

γ) Υγεία Στελέχωση με ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, προμήθεια εξοπλισμού όπου απαιτείται, των δύο Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του Νομού μας. Παράλληλα, στρατηγικός σχεδιασμός προς εύρεση κονδυλίων για τη δημιουργία Κεντρικού Νοσοκομείου Αργολίδας, το οποίο θα αποτελεί πρότυπο και για τους γύρω Νομούς, και θα δύναται να σηκώνει τον φόρτο των έξι θερινών μηνών, οπότε και η Αργολίδα βυθίζεται κυριολεκτικά από κόσμο, ενώ θα καλύπτει τους κατοίκους της τους δύσκολους χειμερινούς μήνες (έξαρση ιώσεων, γριπών κλπ). 

δ) Παιδεία - Αθλητισμός Αναβάθμιση των κτηριακών υποδομών των σχολικών μονάδων, καθώς και δημιουργία βιβλιοθηκών σε κάθε σχολείο που θα αποτελούν και τον πυρήνα του σχολικού κυττάρου. Επίσης αναβάθμιση των υφιστάμενων αθλητικών εγκαταστάσεων αλλά και δημιουργία νέων γηπέδων, καθόσον μη ξεχνάμε ότι νους υγιής εν σώματι υγιεί. 

ε) Επιχειρείν - Τουρισμός 3 Εδώ θα μπορούσαμε να πούμε πολλά, αλλά θα προτιμήσω να εστιάσω σε ένα και μόνον. Το branding, δηλαδή την εταιρική ταυτότητα, και πιο απλά την ετικέτα του εκάστοτε προϊόντος. Το χτίσιμο του branding, είναι ο μόνος τρόπος ώστε μια επιχείρηση να μπορέσει να καρπωθεί την υπεραξία η οποία κρύβεται στο προϊόν, είτε αναφερόμαστε στον αγροδιατροφικό τομέα, είτε πολύ περισσότερο στον τουρισμό. Να θυμίσω εδώ ότι η Ιστορία της Αργολίδας είναι τόσο πλούσια που μπορεί να δώσει υλικό σε όλους στο κομμάτι του branding. Στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικό οι τοπικοί φορείς να ενδυναμώσουν με διάφορους τρόπους το branding των επιχειρήσεων και τελικά της ίδιας της Αργολίδας. 

_ _ _ 

Για να μπορέσουν να υλοποιηθούν οι ως άνω πέντε άξονες, θα πρέπει να αλλάξει η στόχευση της πολιτικής μας. Από εσωστρεφής και γεμάτη αλληλοκατηγορίες, να γίνει εξωστρεφής και να απευθύνεται στρατηγικά στο κέντρο λήψης αποφάσεων στην Αθήνα, προς κινητοποίηση όλων των αρμόδιων υπηρεσιών που αναμένουν προτάσεις-μελέτες προς χρηματοδότηση. 

Συγκεκριμένα, μιλάμε για τις Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης (Ε.Υ.Δ.) των τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (Ε.Π.) των Υπουργείων καθώς και του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος (Π.Ε.Π.) της Περιφέρειας Πελοποννήσου, οι οποίες διαχειρίζονται το σύνολο σχεδόν των ευρωπαϊκών κονδυλίων του ΕΣΠΑ 2021-2027 (Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης). Επίσης, εργαλεία όπως εθνικοί πόροι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.), το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» (με ορίζοντα έως το 2026 - NextGenerationEU), τις Συμπράξεις Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.), τα ποικίλα Ιδρύματα κ.α. 

Και ας μην ξεχνάμε, ότι όλα αυτά υλοποιούνται όχι με «γνωριμίες» και «επαφές», αλλά με προκοπή, μεράκι και κυρίως δουλειά, σκληρή δουλειά και κάτι ακόμη… πολλή δουλειά! 

Με εκτίμηση, 
Κωνσταντίνος Κουβαράς
ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ