ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ
ΕΙΔΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ
ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΡΟΥΤΩΝ - ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ

Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

Κλειστή για 15 ημέρες η Διώρυγα της Κορίνθου λόγω της κατολίσθησης - Έχει απαγορευτεί η διέλευση των πλοίων (βίντεο)

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 8:53:00 π.μ. | |
Κλειστή για 15 ημέρες η Διώρυγα της Κορίνθου λόγω της κατολίσθησης -  Έχει απαγορευτεί η διέλευση των πλοίων (βίντεο)
Κλειστή για 15 ημέρες αναμένεται να μείνει, σύμφωνα με το Λιμενικό, η Διώρυγα της Κορίνθου, λόγω κατολίσθησης που σημειώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας.


Η διαχειρίστρια εταιρεία προσπαθεί να αποτιμήσει το μέγεθος της ζημίας και θα ανακοινώσει το ακριβές χρονοδιάγραμμα για το άνοιγμα της διώρυγας το επόμενο διάστημα.
Έως ότου να απομακρυνθούν τα βράχια έχει απαγορευτεί η διέλευση όλων των πλοίων.

Από την κατολίσθηση δεν προκλήθηκαν τραυματισμοί.

Η διαχειρίστρια εταιρεία έχει αποδώσει την πτώση των βράχων στις βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών.

Η ιστορία της διώρυγας

Από το 1940 μέχρι σήμερα η Διώρυγα παρέμεινε κλειστή για διάστημα τεσσάρων χρόνων συνολικά, λόγω κατακρημνίσεων των πρανών. Επίσης έμεινε κλειστή επί πέντε ολόκληρα χρόνια και εξαιτίας των Γερμανών που φρόντισαν φεύγοντας να την φράξουν με ανατινάξεις.

Η Διώρυγα της Κορίνθου, που ενώνει τον Κορινθιακό Κόλπο με τον Σαρωνικό δημιουργήθηκε εκεί που κατά την αρχαιότητα υπήρχε η δίολκος, οδός μέσω της οποίας μεταφερόταν εμπορεύματα και μικρά πλοία, ώστε να μην αναγκάζονται να περιπλέουν την Πελοπόννησο. Κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1880-1893 και είναι έργο του μηχανικού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη, επί Χαριλάου Τρικούπη.

Να ανοιξει διωρυγασ εκεί είχε προσπαθήσει και ο Νέρωνας αλλά εγκατέλειψε την προσπάθεια, όπως μετέπειτα και ο Ηρώδης ο Αττικος.

Ο Ι. Καποδίστριας, προβλέποντας τη σημασία που θα είχε η διώρυγα στην ανάπτυξη της Ελλάδας, ανέθεσε τη σχετική μελέτη σε μηχανικό. Η δαπάνη εκτιμήθηκε σε 40.000.000 χρυσά φράγκα, που δεν μπορούσαν να εξευρεθούν από τη διεθνή χρηματαγορά και η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε. Το 1869 έγινε η διώρυγα του Σουέζ και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους η Κυβέρνηση Ζαΐμη ψήφισε νόμο «περί διορύξεως του Ισθμού», που εταιρεία ή ιδιώτης θα αναλάμβανε την κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου.

Η μελέτη του έργου έγινε από τον Ούγγρο στρατηγό István Türr, ο οποίος ίδρυσε την Διεθνή Εταιρεία της Θαλασσίας Διώρυγος της Κορίνθου (Société Internationale du Canal Maritime de Corinthe). Λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893.

Κατά την λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και κατά την αποχώρησή τους οι Γερμανοί ανατίναξαν τη σιδηροδρομική και την οδική γέφυρα, έριξαν βαγόνια τρένου σε ένα σημείο της διώρυγας για να τη φράξουν και πυροδότησαν εκρήξεις στο βυθό του προλιμένα. Το 1947 η Σχολή Μηχανικού του Στρατού ανέλαβε την ανακατασκευή της οδικής γέφυρας.

Η διώρυγα έχει μήκος 6.346 μ. και πλάτος (στην επιφάνεια της θάλασσας) 24,6 μ., ενώ στο βυθό της το πλάτος είναι μικρότερο και, συγκεκριμένα, 21,3 μ. Το βάθος είναι από 7,5 έως 8 μέτρα και κάθε χρόνο η διώρυγα διαπλέεται από περίπου 12.000 πλοία.

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Ι ΚΤΕΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΣΑΛΑΠΑΤΑΣ